Bölüm 18

604 34 62
                                    

ENDER
Buraya ne ara geldiğimi bile hatırlamadığım bir anda kendimi doktorun odasında doktorun karşısında onu dinlerken bulmuştum.İçimden bir an kadının sözünü kesip "ben 2 kez hamilelik yaşadım hem de ilki tahmin edemeyeceğiniz kadar zordu o yüzden susun"demek geliyordu.Ama bunu yapmadım.

D:Şimdi sizi ultrosana alabiliriz.

Karnıma soğuk jeli sürdü ve zımpırtısını üzerimde gezdirmeye başladı.

D:İşte burda.

Ekranı yaklaştırdı.

E:Ne kadarlık?

D:Nerdeyse ikinci aya girmek üzere...

E:İki mi ?

Birden doğruldum iki ay önce bizim kayayla boşanma zamanımıza denk geliyordu.Yok öncesi,hayır sonrası...Kayadan boşandıktan birkaç hafta sonra Fatihle olmuştum.Kayayla ise daha sonra...Ama boşanmadan bir hafta öncesine kadar Kaya ile hayatımızda her şey yolundaydı.O zaman mı olmuştu bu bebek?İki ay nasıl fark etmemiştim?Gecikmemi umursamamıştım tam bir ay mı?

D:Ender hanım bir şey mi oldu?Böyle ani hareketler yapmayın çok riskli dönemlerdesiniz.

E:İki ay olduğundan emin misiniz?

D:Evet nerdeyse ya 7 ya da 8.haftasında bu bebek.Kalp atışını duymak ister misiniz?

E:Kalp atışı mı lütfen

D:Tamamdır

Doktor bana gülümsedi ve bir tuşa bastı.Odada bebeğin kalp atışı duyulmaya başlandı.O kadar güçlü atıyordu ki.Bu bebeği gerçekten aldırmak istiyor muydum emin olamadım şu an.Gözlerim doldu ve parmaklarımı göz pınarlarıma bastırıp ellerimle yüzümü yelledim.

D:Bu zamanlar da böyle duygusal olmanız çok normal.

E:Biliyorum.

Gözümden akan bir iki yaşı sildim.

D:Kaçıncı hamileliğiniz?

E:Üç

D:Üç mü?Fazlasıyla deneyimli bir anne adayı var karşımda o zaman.

Gülerek devam etti.

D:Daha doğrusu bir anne var diyelim.

Ben de gülümsedim.

E:Her seferinde aynı hisleri yaşamak garip tabii.

D:Anneliğin en güzel yanı da bu.

Ultrosanun propunu karnımdan çekti ve bana karnımdaki jeli temizlemem için peçete uzattı.Peçeteyle jeli temizlerken doktor da benimle sohbet etmeye devam etti.

D:Ender hanım şimdi birkaç vitamin ve folik asit yazacağım.Folik asit değerinizi düşük gördüm.Onun dışında haftalık mı kontrol istersiniz yoksa 2 haftada bir mi yapalım aylık da olabilir.Bana sorarsanız ilk zamanları fazla yaymayalım düzenli bir kontrol iyi olur.2 haftada bir bunun için idealdir siz ne dersiniz?

E:Kürtaj riskli mi olur?

Bu soru bir anda ağzımdan kaçmıştı.Ben de doktor da çok şaşırmıştık.Geldiğimden beri verdiğim tepkilerden dolayı kim görse bu bebeği istediğimi sanırdı.Ben de sanıyordum ağzımdan bu sorunun çıkmasını hiç beklemiyordum.

D:Aldırmak mı istiyorsunuz?

E:Kürtaj hakkında bilgi almak istiyorum diyelim.Daha zamanım var mı?

D:İki hafta gibi bir zamanınız var bunun için Ender Hanım.Her şeyde olduğu gibi kürtajında bir takım riskleri oluyor tabii ama daha düşük.Ama şu uyarıda bulunayım ilerleyen zamanlarda tekrar çocuk sahibi olmak isterseniz bu olasılığın azalmasına sebep olacaktır kürtaj yaptırmak.

Aşkın ÖfkesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin