Cisza była ostra i lodowata, nawet muzyka nie była w stanie jej wypełnić, Wednesday zawsze czuła pokrewieństwo z ciszą, dawała jej spokój, jednak w tym momencie jej nienawidziła, wywoływała strach i coś na kształt paniki, w najdelikatniejszy, ale wieczny sposób.
To była tortura.
I choć wydawało się to dziwne, wcale jej się to nie podobało.
To był weekend odwiedzin, jej rodzice byli tutaj, ale jej matka miała wizję, pierwszą negatywną wizję w całym jej życiu; dziwna rzecz dla gołębia, jedyną rzeczą, która mogła to uczynić dziwniejszą, było to, że ona z kolei miała tę samą wizję. Czytała o zbieżnych wizjach, ale zawsze pojawiały się one między wronami, tylko że ta nie podobała jej się. Prawdopodobnie zagrożenie z przeszłości jej matki zmierzało prosto do Addamsów.
Więc był tutaj, w małej chatce Xaviera, wiedział, że pokazanie się po celowym ignorowaniu go przez dwa tygodnie było trochę odważne, ale desperackie sytuacje wymagały desperackich środków.
"Potrzebuję twojej pomocy." Środa powiedział, jej głos czysty i bezpośredni, jak zawsze.
Xavier jęknął, patrząc na nią z niedowierzaniem, irytacją i złością.
- Jesteś niewiarygodny, Addamsie! splunął. „Więc ignorujesz mnie, znikasz, ratuję ci życie, prawie umieram, znowu mnie ignorujesz, a potem przychodzisz do mnie po pomoc?
„To nie moja wina, że Tyler chciał mnie zabić, a ty zdecydowałeś się zagrać w bohatera”.
Twarz Xaviera stwardniała i przez krótką chwilę Wednesday prawie tego pożałowała, minęły miesiące, odkąd widziała ten wyraz twarzy chłopca, jeszcze przed wakacjami. Po klęsce Crackstone ich stosunki rozluźniły się, były przyjazne, a nawet zabawne, Xavier lubił naciskać jej guziki i denerwować ją, a Wednesday cieszył się rywalizacją, która się między nimi narodziła. To było ekscytujące i radosne, Wednesday był tym przerażony.
Wszystko zmieniło się wraz z powrotem Tylera i chociaż nie było to z powodu, o którym Xavier sobie wyobrażał, oddalili się od siebie, co nie wymagało dalszych wyjaśnień, a Wednesday powtarzała sobie, że tak będzie najlepiej, dla niej i dla niego.
– To się nazywa być twoim przyjacielem. Odpowiedział chłopak robiąc krok do przodu. „Chociaż wydaje się, że wiele razy nie masz jasności, co to jest”.
- Cóż, już wiedziałeś, jaki jestem, kiedy zdecydowałeś się rozpocząć tę przyjaźń. Odpowiedziała natychmiast, naśladując jego zachowanie, podchodząc bliżej z dominującą postawą. „Zawsze stawiam swoje potrzeby na pierwszym miejscu”.
– Wygląda na to, że nie wiesz, jaki jestem. Powiedział chłopiec, jego postawa była tak samo obraźliwa i dominująca jak jej, wyglądali jak dwóch wojowników gotowych do ataku. „Jestem zmęczony byciem marionetką, więc byłbym wdzięczny, gdybyś odszedł, poszedł do rodziców lub kogokolwiek, na co masz ochotę, ale zostaw mnie w spokoju”.
Wednesday zamrugał i przez sekundę miał ochotę się cofnąć, ale tego nie zrobił. Wednesday Addams nigdy się nie wycofał. To bolało. Choć bardzo chciała, żeby to, co mówiła, było prawdą, rzeczywistość była daleka od tego, chciała być nieostrożna, zwłaszcza jeśli chodzi o niego, jednak tak nie było.
„Przestań udawać, że masz rację, kiedy nic nie wiesz”. splunęła, jej opanowanie zniknęło na sekundę, pozbawiona emocji maska zsunęła się z jej twarzy.
"Wiem wystarczająco."
Wypowiadając te słowa, pochylił się ku niej, tylko trochę, ale ich twarze nadal patrzyły na siebie wyzywająco. Cisza powróciła do kabiny, równie lodowata i napięta jak poprzednio, ale wydawało się, że w każdej chwili wybuchnie bomba.
CZYTASZ
Dzienniczek panny Addams
General FictionZbiór krótkich opowiadań o Wednesday Addams @Bulka_Jaster ~ okładka