Był teraz niedzielny poranek, dzień po weekendzie rodzinnym, środa, bojąc się każdej sekundy, dopóki nie będzie musiała leżeć z powodu bólu głowy spowodowanego ciągłymi irytującymi głosami rodziny. Nie trzeba było wiele, by zapleciona dziewczyna poczuła się w ten sposób, jej energia łatwo się wyczerpuje, ponieważ nie była przyzwyczajona do zbyt wielu kontaktów towarzyskich, zwłaszcza w dużym tłumie ludzi, na przykład wczoraj.
Wydała z siebie cichy jęk, siadając, podnosząc rękę, by oprzeć się o czoło, po czym spojrzała na duży zegar we wspólnym pokoju i zobaczyła, że jest 10:20, w środę, wzdychając, zanim zdjęła kołdrę ze swojego ciała.
Dziewczyna wstała, wyciągając ramiona i mocno zaciskając oczy, po czym ponownie je otworzyła i odwróciła się, by szybko pościelić łóżko, a następnie skierować się do garderoby, aby się przebrać.
Minęło około dziesięciu minut, a ona miała teraz na sobie swoją kruczoczarną sukienkę w kremowo-białe kropki, chuda dziewczyna odwróciła się w stronę lustra, by przez kilka chwil wpatrywać się w swoje odbicie, szeroko otwartymi oczami, jakby sama się badała.
Kilka chwil później odwróciła wzrok, lekko potrząsając głową, po czym odwróciła się, by spojrzeć na część pokoju swojej współlokatorki, przewracając oczami, gdy zauważyła śpiącą Enid śliniącą się nad swoim puszystym jednorożcem, który trzymała mocno przy piersi.
Podeszła cicho, przyciskając czubek palca do lewego policzka Enid, uważając, by nie splunąć sobie na rękę. „Enid”, dziewczyna zawołała uprzejmie, jej cierpliwość już się wyczerpała, gdy zauważyła, że dziewczyna się nie rusza. „Enid!”.
Wednesday powiedziała trochę głośniej, wzdychając, gdy zauważyła, że współlokatorka trochę skomlała, zauważając, jak nie chce wstać. „Jeśli się teraz nie obudzisz, przegapisz śniadanie, a potem będziesz głodny i w złym humorze przez resztę poranka, aż do obiadu”.
Przewróciła oczami jeszcze raz, kiedy Enid otworzyła szeroko oczy z przerażenia, myśląc o różnych sposobach uduszenia drugiej we śnie, kiedy poczuła, jak tęczowo włosa dziewczyna wpada w jej bok, próbując się ubrać, żeby Wednesday nie wyszedł bez niej…
Jednak bez względu na to, jak bardzo próbowała się ukryć, czubki ust Wednesdaya uniosły się lekko do góry, gdy stwierdziła, że do pewnego stopnia słodkie było to, jak Enid śpieszyła się, by pójść z nią na śniadanie.
-
Para, z którą teraz idziemy korytarzem w stronę stołówki, środowe warkocze jak zawsze schludne, podczas gdy Enid była rozczochrana i lekko spuchnięta po tym, jak pospiesznie włożyła na siebie ubranie, które nadawałoby się na śniadanie – także po to, żeby jej współlokatorka nie rzucaj jej.
Kiedy szli, para rozmawiała o wszystkim, co przyszło jej do głowy, w środę, pamiętając, by nakręcić Enid i powiedzieć jej, jak śliniła się wszędzie podczas snu, blondynka wpadała w kompletną furię i nie chciała uwierzyć, cytuje „chore kłamstwa, które mówiła jej prosto w twarz", gotycka dziewczyna chichotała cicho do siebie, gdy szukali drogi do stołówki.
Po około pięciu minutach decydowania, co będą jeść dziewczyny, w końcu Wednesday wybrała owsiankę z jagodami, podczas gdy Enid wybrała naleśniki o smaku czekoladowo-miodowym, dziewczyny usiadły na jednym ze stolików, by zjeść śniadanie.
Podczas gdy jedli i rozmawiali, Wednesday uśmiechała się do siebie, kiedy Enid nie patrzyła, a ich wybory żywieniowe przypominały jej o domu, kiedy wujek Fester robił jej codziennie owsiankę z jagodami i naleśniki Pugsley o smaku czekolady i miodu.
Kiedy skończyli jeść, Wednesday była trochę zaskoczona nagłym pytaniem Enid. Jej maska opadła lekko, gdy oczy zaplecionej dziewczyny rozszerzyły się nagle. „Więc, kim był ten chłopak na fotografii z tobą na zdjęciu na twoim biurku?” zapytała blondynka, podczas gdy jej ręce kładliśmy pod jej brodą, aby ją podeprzeć, mały uśmieszek na jej ustach, zauważając, jak jej współlokatorka powiesiła nowe, oprawione zdjęcie małej dziewczynki i chłopca przed jej łóżkiem, zanim lewo. – Przypadkowo jakiś wątek miłosny?
Wednesday siedziała tam, a jej ciało zamarło, a jej oddech trochę się zacinał, gdy próbowała się opanować i odpowiedzieć na pytanie dziewczyny, otwierając usta, ale nic z nich nie wyszło. Po prostu siedziała tam, podczas gdy wspomnienia ponownie zalały jej głowę o chłopcu, o którym nie chciała przypominać, nie rozumiejąc, dlaczego wszystko o jej przyjacielu z dzieciństwa znów ją prześladuje. „On nie jest”.
Dziewczyna nagle była w stanie powiedzieć, przełykając ślinę, gdy Enid wpatrywała się w nią, desperacko próbując ponownie wcisnąć porcelanową maskę w popękaną skórę. „Mmh, mam wrażenie, że gotycki Wednesday Addams mnie okłamuje” dziewczyna zachichotała do siebie, patrząc w dół na swoje paznokcie, ponieważ nie zdawała sobie sprawy z wpływu, jaki jej pytanie wywarło na innych.
Podniosła głowę, by ponownie spojrzeć na przyjaciółkę, ale jej wzrok zatrzymał się za Wednesdayem, kiedy uśmiechnęła się jeszcze bardziej i uniosła rękę, by pomachać osobie stojącej za jej współlokatorem. „Hej Xawery!” powiedziała radośnie, nie widząc wyższego od jakiegoś czasu, ale szybko jej uśmiech zmienił się w zmartwiony grymas, gdy zauważyła, jak zdenerwowany był chłopak. Enid szybko spojrzała na Wednesdaya, by zobaczyć lekką panikę na jej twarzy, zastanawiając się, co się dzieje z wszyscy dzisiaj. „W porządku, Wednesday”.
powiedziała Enid, patrząc na przyjaciółkę ze smutkiem, czując się źle, że sprawiła, że spleciona dziewczyna poczuła się w ten sposób, ale kilka sekund później jej oczy rozszerzyły się, gdy zobaczyła, jak twarz dziewczyny nagle wykrzywia się z powrotem do pierwotnego, łagodnego wyrazu, a Wednesday wstaje i opuszcza stołówkę Enid podniosła głowę, żeby zobaczyć, czy z Xavierem wszystko w porządku, ale on też zniknął, przygryzając wnętrze jej policzka, gdy zdała sobie sprawę, że w jakichś sposób spieprzyła sprawę.
CZYTASZ
Dzienniczek panny Addams
Fiksi UmumZbiór krótkich opowiadań o Wednesday Addams @Bulka_Jaster ~ okładka