KELAS mereka kecoh dengan kedatangan gadis baharu ke sekolah ini dan akan menjadi sebahagian dari kelas ini.
"Weh siapa?"
"Lelaki ke perempuan?"
"Perempuan katanya..."
"Lawa ke? Kalau lawa habis nanti boyfriend aku dia caras!"
"Mana lah aku tahu!"
Memang kecoh teruk kelas mereka. Tergugat. Takut gadis itu cantik dan teman lelaki mereka akan berlari untuk memiliki gadis baharu itu.
"Weh kau kenal ke budak baru tu?" soal Dian pada Nasuha.
Dahlia pula hanya menjadi pendengar saja antara mereka berdua.
"Apa punya soalan? Terang-terang budak BARU, mana la aku kenal."
"...tanya je," Dian memonyok saja.
Beberapa minit kemudian, pelajar perempuan baru itu tiba dan senyum nya tak lekang dari bibir apabila masuk ke kelas ini. Semuanya peramah dan melayannya dengan baik.
Budak lelaki didalam kelas itu mulalah menggatal. Bersiul , mengenyit mata. Mata masuk habuk ke bang?
Dahlia melihat gadis itu. Cantik juga. Dan matanya beralih kearah Faheem. Dia dapat lihat Faheem tak lekang dari menatap gadis baharu itu. Siap bibir nya terukir senyuman kecil lagi.
Cemburu? Yaaa!
"Erm, nama saya Nur Sara Atheera binti Mohd Fazil berasal dari Johor."
"Uwu! Piwitt!!"
Dahlia tidak memerhatikan orang lain selain Faheem. Lihat saja bagaimana raut wajah Faheem menatap gadis yang bernama Sara itu. Cemburunya... Tapi dia bukan sesiapa untuk cemburu... Ah! Mungkin perasaan kau aje kut!
Biasalah budak baru kan, mestilah semua orang tengok...
Dia cuba menyedapkan hatinya dengan kata-kata positif didalam hati.
Sara duduk disebelah Dahlia memandangkan sebelah nya kosong.
"Hai.." Dahlia menyapa Sara.
"Hai... Nama kau apa?" Soal Sara ramah.
"Dahlia. Oh! Yang ni Dian, dengan Nasuha." Dahlia turut memperkenalkan rakannya yang lain pada Sara.
Sara memberikan senyuman pada Dian Nasuha. Mereka membalas senyuman itu dengan senyuman ramah.
Sesi pembelajaran bermula. Bukan Dahlia tak perasan Sara dan Faheem bermain mata. Suka ya?
Namun ditelannya juga. Tawar betul!
WAKTU rehat sudah tiba.. Dahlia, Dian dan Nasuha membawa Sara pusing-pusing satu sekolah ini. Menunjukkan di mana kantin,dimana koperasi dan lain-lain.
Semua mata memandang Sara tidak henti. Tapi itu bukan satu masalah buat Dahlia. Masalahnya... Faheem. Kenapa Faheem pandang Sara... Begitu? Macam suka aje...
Wah! Cemburunya! Rasa nak jerit kuat-kuat je dekat tepi telinga Faheem dan luahkan rasa suka dia pada Faheem.
"Eh Sara,kau dah ada boyfriend ke?" soal Dian.
"Oh takde..."
Bala! Kalau Sara tidak berpunya maksudnya... Berkemungkinan besar dia akan menjalinkan hubungan dengan salah seorang lelaki di sekolah ini! Dan lelaki utama ialah Faheem! Oh tidak...
"Ohh... Rumah kau area mana? Nanti boleh lah kita lepak-lepak kan?" soal Nasuha pula.
"Oh area Taman Kemboja."
YOU ARE READING
𝐏𝐞𝐧𝐚𝐧𝐭𝐢𝐚𝐧
RomanceMelepaskan seseorang untuk orang yang disayanginya... Perit... Namun dia melebihkan persahabatan dari hubungan percintaan. Dialah Dahlia Amanda. Disaat usia nya masih remaja,tentu saja dia ada seseorang yang dia kagumi dan cintai. Dia ialah Faheem A...