Rodzaje Miłości

40 3 0
                                    

Poniedziałek

Wstałem jak zawsze użerając się ze śpiącym bratem . Zjedliśmy i poszliśmy do szkoły .

Spotkaliśmy się z Hinatą i Sakurą przed klasą, a potem wszyscy usiedliśmy w naszych zwykłych miejscach, rozmawiając o przypadkowych rzeczach, zanim zadzwonił dzwonek.

Pierwszą lekcją w poniedziałek była lekcja angielskiego.

Itachi wszedł do klasy jak już wszyscy siedzieli. Był ubrany w granatową koszule i czarne przyległe jeansy , a na jego twarzy było widać delikatny uśmiech .

-Witam moich uczniów . Wasze kartkówki sprawdziłem . Hinata rozdaj je proszę .

Hinata lekko się zaczerwieniła kiedy usłyszała jak ją woła . Podeszła do niego . Itachi podał dziewczynie kartki . A ona z drżącymi rękoma wzięła je i zaczęła rozdawać kolegom .

-niestety nie zdążyłem sprawdzić wszystkich eseji . Więc będziecie musieli na nie poczekać trochę dłużej

- ciekawe czym był tak zajęty w weekend że nie sprawdził - mruknął do mnie Naruto , na co ja z politowaniem pokręciłem głową ale mimo to się uśmiechnąłem

-Dziś w planie mamy Kartezjusza . Jak powiedział Kartezjusz, miłość jest namiętnością, która może w nas powstać bez żadnego sposobu, aby zobaczyć, czy obiekt, który ją powoduje, jest dobry czy zły. Pod koniec naszej ostatniej lekcji rozmawialiśmy o miłości. Czy ktoś może mi powiedzieć jakich słów używali Grecy by określić różne rodzaje miłości?

Podniosłem rękę . Itachi spojrzał na mnie ciepło i uśmiechnął się zachęcająco.

- Przechowalnia - powiedziałem.  - To miłość do dziecka. To rodzaj miłości, jaką rodzice czują do swoich dzieci. To miłość, która zna przebaczenie, akceptację i poświęcenie. Daje poczucie komfortu i bezpieczeństwa.

-bardzo dobrze, Sasuke. Ktoś jeszcze?

 Sakura podniosła rękę zaraz po tym, jak przemówiła na głos.

 -Jest Pragma, wieloletnia miłość. Zazwyczaj między małżonkami. Wynika to z kompromisu, przyzwyczajenia , tolerancji i zrozumienia.

 Kiedy mówiła, jej oczy nie były skierowane na profesora. Patrzyły na mnie.

- Ja też znam jednego - powiedział Naruto, w ogóle nie zadając sobie trudu, by podnieść rękę. -Philia. To ten, który mam dla Sasuke. -Szturchnął mnie w ramię i uśmiechnął się do mnie.

-Jest znana jako miłość braterska, reprezentująca szczerą i platoniczną miłość.- dodał

-Jestem zaskoczony, że zwróciłeś na to uwagę, Naruto- powiedział Itachi z szczerym zdumieniem.

-Dobra. To trzy na sześć. Dalej, ludzie, nie wstydźcie się. Hinata – wskazał na nią.

– Jestem pewien, że możesz wymienić jakąś.

– Um – kręciła się na swoim miejscu.

-Agape to miłość duszy. Bezwarunkowa miłość. Jest to rodzaj bezinteresowności, taki, który dajesz, nie oczekując niczego w zamian.

Jej policzki płonęły czerwienią, a oczy były utkwione w oparciu siedzenia przed nią. To zdecydowanie było to, co czuła do Naruto. Była w nim zakochana, odkąd byliśmy dziećmi, zawsze patrzyła, jak dorasta i wspierała go od zawsze, nigdy niczego od niego nie oczekując.

-Czy ktoś może mi powiedzieć, jakim rodzajem miłości jest Philautia? – zapytał Itachi i rozejrzał się po klasie.

-Shikamaru?

The Teacher / Nauczyciel ( ItaSasu)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz