Genç kadının lafları canını sıksa da dönüp ona bakmaya yeltenemedi. Öfkeden yumruğunu duvara geçirince kızaran ellerine aldırmadan aşağı indi. Arabada bekleyen Uğur'u görüp koşarak arabaya bindi. Sinirini kardeşi de fark etmişti.
''Abi, iyi misin? Bayağı sinirli görünüyorsun.''
''Sür eve sür konuşma.''
''Zaten sürüyorum da. Bir şeye canın sıkılmış.''
''Gönül saçma saçma konuşup sinirlerimi bozuyor.''
''Niye,Oğ kız ne dedi sana?''
''Unut beni, unut ki yanındakini aldatma diyor. Sanki yanımda biri var!''
''Annemin etkisinde kaldığını söylemiştim ona ama kabullenemedi.''
''Yok, çok da kolay kabullenmiş. Beni bir görmezden gelişi var, bir de çekip gidişi.''
''Abi, sana kızmış belli ki. Senin de böyle öfkeli olman yararınıza olmaz.''
''Görelim bakalım neler dönüyor.''
''İyi şeyler dönmediği kesin.'' diyen genç adam güldü.
''Bu annem yine bir işler çeviriyor ama haydi hayırlısı.''
''Hem de nasıl işler! Sana kız bulmuşlar.''
''Yuh Uğur, ciddi misin!''
''E tabii ki de o kız başka türlü neden senin hayatından çıkmaya çalışsın.''
''Niye akıl edemedim ben bunu.'' deyip başını kaşıdı genç adam. Daha sonra eve geldiklerinde annesiyle karşılaştı.
''Hoş geldin oğlum. Nasıl gidiyor orada?''
''Anne Uğur ne diyor, kız falan bulmuşsun.''
''Evet, yaşın geçiyor oğlum.''
''Daha çok kafayı bulduğun kesin anne. İstemiyorum kız falan, gönder.''
''Oğlum hemen öyle har vurup harman savurma. Bir tanış, görüş. Seveceksin inanıyorum.''
''Anne istemiyorum dememin neyini anlamıyorsun?'' deyince babasını gördü. Koluna girip kalabalıktan uzaklaşıp babasına döndü.
''Oğlum, bu kız Nurettin Bey'in kızı. Ortaklık sağlamak adına gayet güzel bir izdivaç olacak. Hem seni bekleyecek bir kız o.''
''Sırf ortaklık için mi evleneceğim onunla?''
''Belki birbirinizi de seversiniz, ben bundan son derece eminim.''
''Yapma baba Allah'ını seversen! Ben kabul etmiyorum böyle bir şeyi!''
''Babanı böyle davranarak yerin dibine soktuğunun farkındasındır inşallah. He sen beni ezip geçip böyle bir şeye mani olursan ben sana babalık yapamamışımdır demektir.'' deyip öylece çekip giden babasının ardından baktı. Hayret ve öfke içindeydi. Koşarak annesinin yanına geri gitti.
''Anne bu adam ne diyor?''
''Oğlum, baban sonuna dek haklı. Otuz yaşını geçtin bile çoktan ama hala teksin.''
''Biri olsaydı getirirdim değil mi, sizin bu başınıza buyruk halinize ne demeli?''
''Akın anlamıyorsun herhalde. Her yönden fazla sağlayacak bir izdivaç bu. Ne düşünürsen düşün bu yolun sonu sizin birlikteliğiniz olacak.''
''Senin aklın nerede anne!'' deyip evi inletirken Uğur gelip kolundan tuttu yavaşça.
''Abi, sakinleş biraz.''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gülü Terk Etme
Romance"Gönül hemşire, acilen yetişin!" Serumu ancak hastaya takabilen genç kadın koşarak soluğu kendisini çağıran hemşirenin yanında aldı. Sedyede bir asker yatıyordu. Acılı halde, boylu boyunca, kan revan içinde. Derhal odasına alıp muayeneye başladığınd...