"Hadi biraz hızlı ol" dedi Duru fısıldarcasına.
"Bende hızlı olmaya çalışıyorum ama sadece bir tane anahtar yok ki hangisi onu da bilmiyorum. Zaten iki tane kaldı."
Duru o anda yakasına sakladığı dinleyiciye dokunup sessizce konuştu.
"Biz buradan çıkıyoruz, anahtarı aldım. Asya uğraşıyor, yakalanmayız umarım."
Duru'nun A diye bahsettiği kişi konuştu. "Kameralar devre dışı."
"Anlaşıldı."
Ardından Asya'ya döndü. "Kameralar devre dışı bırakıldı."
"Çok iyi" dedi Asya.
"Daha açılmadı mı?"
"Aksiyon filmlerinde hep son kalan anahtar çıkar ya hani, şu an aynı senaryoyu yaşıyorum. Sonuncusuymuş" dedi Asya.
Duru yerinde sabırsızca hareketlenmeye başladı. "Şu adam gelmeden bir kurtulsaydık."
A Duru'nun kulağına tekrar konuştu. "Yalnızca kameraları ben görebiliyorum ve geliyor, çabuk yerinize geçin."
"Geliyor" dedi Duru anında. "Çabuk gel şuraya."
Hemen köşeye geçip adamı beklemeye başladılar ve söylenildiği gibi adam bir dakika içinde yanlarına gelmişti. Elinde yalnızca bir tepsi vardı. Asya'nın önüne koyarken Asya yine yüzüne sahte bir gülümseme getirdi.
Ardından Duru'ya dönüp "On beş dakika içinde acıkman imkansız, bu yüzden sana iki gün boyunca yemek yok" dedi. Asya'ya tekrar dönüp "Sende bununla yemeğini paylaşma. Zaten ziyaretçi bir haftalık süresi var, sonra yollayacağım ben onu" dedi.
A Duru'nun kulağına bir küfür savurdu. Adamın söyledikleri hiç hoşuna gitmemişti. "Orada olsaydım yakana yapışırdım senin şerefsiz" diye bağırmaya devam ediyordu ve bu söylediği şeyi Duru'dan başka kimse duymuyordu.
Yemeği bırakıp gidince Duru kulaklığa doğru eğilip "Tamam sakin ol, çok sinirlisin anlıyorum ama önceliğimiz şuradan kurtulmak" dedi.
"Sanki senin yemeğine kaldık piç!" diye bağırmaya devam eden A'yı Duru bile susturamıyordu. A söylenirken Asya ayağa kalktı ve anahtarı tekrardan denemeye başladı. Son kalan anahtar yuvaya girdi ve kapı yavaşça açıldı.
"Gidiyoruz" diye fısıldayan Duru gülümsedi.
"Sessiz ol" dedi Asya. "Her şey tam bitmedi."
Asya günler sonra gelen beyaz ışığı görünce gözlerini kapattı. Ama bu çok sürmedi ve içinde bir aydır bulunduğu odanın kapısını yavaşça kapattı ve ikisi de sağa doğru çıkışı aramak için hareket etmeye başladı.
Yavaş adımlarla yürürlerken arkalarından gelen buz gibi ses oldukları yerde kaskatı kesilmelerini sağlamıştı.
"Ne o? Bir yere mi gidiyorsunuz?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MAZİNİN GELECEĞİ ÖLDÜRMESİ
AçãoBir aydır gün ışığına hasret kalmıştı Asya. Duru onu kurtarmak için ekip arkadaşlarıyla beraber bir plan kurmuştu. Planları suya düştüğünde her şey için çok geç kalmışlardı. Ölümler başlamıştı. İhanetler artmıştı. İki aşığı ölüm ayırmıştı ta ki o uç...