4

4.5K 106 3
                                    

BÖLÜM ŞARKISI :
AYLA DİKMEN, ANLAMAZDIN

Bugün orucun ilk günüydü ve bitmek üzereydi bile , bugün ramazanın ilk günü olması dolayısıyla inciraltında hep birlikte ilk iftarı yapıcaktık tüm mahalle.

Ramazanı bizi böyle bir araya getirdiği için çok severdim .

Bugün bize verilen yemek yaprak sarma ve güllaçtı annemle sarmayı dün yapmıştık bugün de pişirmiş ve servise hazırlamıştık .

Güllacı da ben yapmıştım kendi ellerimle Ömer beğenir miydi acaba .

Yemekleri hazır ettikten sonra hazırlanmak için odama çıktım. Bir pantolon ve gömlek giymiştim her zaman ki gibi .

Mahallede ki herkes  ya da her genç kız giyimimi beğenirdi çünkü pantolon giyen  birkaç kişiden biriydim ve kombinlemesini de güzel yapardım

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


Mahallede ki herkes  ya da her genç kız giyimimi beğenirdi çünkü pantolon giyen  birkaç kişiden biriydim ve kombinlemesini de güzel yapardım.

Bu pantolonlarımın çoğu Almanya dan gelmişti kuzenim aldığı her şeyden bana da alıyordu aramızda böyle şeylerin lafı olmuyordu . Ve pantolona alıştıkça etek giymez olmuştum özel günler hariç tabiki .

En sonunda hazır olduğuma kanaat getirip aşağıya indim biraz annemlerle ve çocuklarla ilgilenip saatin gelmesini bekledik .

Ve iftara yarım saat kalasıya evden çıktık .

Herkes gelmişti gelmeyen birkaç aile vardı. Hemen nazlının yanına gidip sarıldım ve konuşmaya başladık.

"Abin annen nerde nazlı "dedim tabi öncesinde hal hatır sormuştum tabiki

"Pideler eksikmiş onu almaya gitti "dedi
"Ya yorulmaz İnşallah hem ezanda okundu okunacak İnşallah gelir bir an önce"dedim düşünceli düşünceli

"Bak bak sevdiğini de düşünürmüş "diye söyledi nazlı
"Düşünürüm tabiki"dedim omuz silkerek

Aradan biraz geçtikten sonra Ömer gelmişti

"Hah geldi işte abim yanına oturucak öyle ayarladım sana sürpriz yaptım"dedi ben bu kızı çeker  öperdim alnından  kimse olmasa ya

"Sen varya bir tanesin seni çok seviyorum canım arkadaşım"dedim
"Yengeme yapmıycam kime yapıcam " dedi bir şey dememe kalmadan Ömer

"Kimmiş o yengen de ne yaptın ona "dedi gülerek şimdi şapa oturmuştuk .

"Hah yok ya abi amcamın karısı gül varya onu konuşuyorduk benden bir şey istemişti onu söylüyordum bende "dedi

"Hm tamam , sen nasılsın Amine hiç görüşemiyoruz nasıl oldun " diye sordu hala hatırlamasına şaşırmıştım zaten beni kucağında taşıdı diye nasıl utanmıştım .

"İyiyim Ömer abi çok şükür sen nasılsın " dedim
"Bende iyiyim çok şükür var mı bir sıkıntı okulda rahatsız eden felan bana emanetsin sonuçta "dedi

"Bir şey yok ömer abi zaten bitmek üzere merak etme "
" İyi iyi " dedi ve yemeğe kadar bir daha konuşmamıştık arada nazlıyla gözlerimizle konuşup anlaşmaya çalışmıştık ama benim demek istediğimi o anlıyordu onun dediğini ben anlamıyordum o yüzden bunu da bırakmıştık .

Biraz daha profesyonelleşmem gerekiyordu galiba .

En sonunda top patlama sesini duymuştuk ardından da ezanı duamızı edip yemeğe başladık kurt gibi acıkmıştım valla

Bir süre yedikten sonra aklıma yanımda oturan Ömer geldi üf kesin rezil oldum ne o öyle kıtlıktan çıkmış gibi yersem olacağı buydu .

Söyle kafamı çevirmeden bakmaya çalıştığımda bana baktığını gördüm bu sefer tam bakıp kafamı bir şey mi oldu dercesine salladım .

"Yok bir şey hadi yemeğini ye acıkmışsın "dedi kulağıma eğilip fısıltıyla nefesini hissedince kasılıp kalmıştım .

Ne açlık ne bir şey hiçbir şey hissetmiyordum artık kalbimin sesinden başka.

Nazlı yüzüme bakıp ne gördüyse noldu felan demişti ama yine sonra anlatırım demiştim .

İlk defa bana böyle yakındı ve bu benim aklımı başımdan almıştı resmen.

***
Herkes yemeğini yemişti sofrayı da el birliğiyle kaldırıp geri gelmiştik çünkü çay vaktiydi semavere demlemislerdi ve bu sefer kadınlar değil erkekler servis yapıyordu .

Çayları içtikten Teravih namazına gidenler de olunca herkes evine çekilmek istemişti ve bizde şu an önde annemler arkada ben nazlı ve Ömer yürüyorduk konuşa konuşa

"Nazlı kızım bir gelsene bir şey sorucaktım sana unuttum "dedi lale teyze

ve Ömerle ikimiz baş başa kalmış olduk .

"Anlamazdın anlamazdın kadere de inanmazdın hani sen acı veren zalimlerden olamazdın dilerim ki mutlu ol sevdiğim "diye şarkı söylüyordu sesi de çok güzeldi ama kendimi yine tutamamıştım .

"Sevdiğin kız mı seni anlamıyor Ömer abi " dedim
"Hı anlamdım "
"Şarkı söylüyorsun ya ondan dedim şarkı sözleri öyle diyor hani "
"Şimdi anladım, sen nerden öğrendin "

"Elvan abla sayesinde bütün mahalle biliyor artık sen nasıl duymadın "

"Benim yanımda tek kelime etmeye gönülleri yetmez o yüzden duymamışımdır , soruna gelecek olursak evet anlamıyordu ama belki anlamış olabilir artık "

" Nasıl abi anlamadım " dedim

"Boşver gitsin " dedi başka da bir şey konuşmamıştık zaten evimizin önüne de gelmiştik .

Annemgil kapıda bizi bekliyordu . Herkese iyi akşamlar dileyip eve girdik . Odama girince ne demeye çalıştığını düşünmeye başladım ama bir şey bulamıyordum yoksa o kıza açılmış mıydı keşke soraydım .

Ama gördüğüm de sormayı aklıma not ettim ve sahura kadar biraz uyumak için gözlerimi kapattım .

SENSİZ OLMAZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin