31. kapitola: Švédové útočí

313 21 153
                                    

- vypráví Johannes Thingnes Bø

Egil se netváří moc nadšeně, když mu v pondělí navečer popíšu situaci. Malorážka je v pořádku, ale už jen představa toho, co se mohlo stát a co se ještě může stát, je zatraceně děsivá.

„Nejsi první," pokýve hlavou Egil.

„Vím, že Tarjei - "

„A taky Vetle," přikývne Egil.

„Vetle?"

„Měl podobný problém jako Tarjei. Tohle začíná být vážný, ale bez důkazů nikoho obvinit nemůžeme. Už tak je mezi našimi týmu docela napětí."

„A jak ty důkazy získáme?" zeptám se. Tohle těm zmetkům nemůže jen tak projít!

„Půjdu si zavolat. Uvidíme se u večeře," prohlásí Egil a rychle odchází. To jsem teda zvědavý.

...

„Vy jste věděli, že se zná Egil s Tomem Cruisem?" otočí se na nás Endre po cestě na večeři.

„To jsem fakt netušil," zašklebí se Dale.

„Sedí s ním v jídelně. Říkala to Karo," přikývne Endre.

Při vstupu do jídelny si všimneme, že Egil opravdu nesedí u stolu sám.

„Tak Tom Cruise, jo?" podívá se na Endreho pobaveně Vetle.

Je fakt, že chlápek, který sedí s Egilem u stolu, je známému herci hodně podobný. Pár rozdílů se ale najde - bude vyšší a pokud si pamatuji, tak Cruise určitě nemá tetování na pažích.

„Tohle je můj bratr Rasmus," představí nás Egil.

„Bratr?" zdvihne obočí Endre.

„Ano, bratr," potvrdí Egil netrpělivě.

„Vy jste nás zbavil Erikssena, děkuju," natáhne k Rasmusovi ruku Dale.

„Nebyla to jen moje zásluha, ale je to tak," odpoví. Hlas má trochu hlubší než Egil. Celkově si ti dva vůbec nejsou podobní. Oproti Egilovi je mnohem zábavnější. Z jeho vyprávění se dozvíme, že býval u speciálních jednotek, pak u policie a teď pracuje jako soukromý detektiv. Původně se přijel podívat na závody a Egil ho požádal, aby prošetřil ty sabotáže. Jaké štěstí to máme.

„Má to svoje výhody - dost se cestuje," zasměje se při líčení jedné z pracovních historek.

„Jak tě to vlastně napadlo?" zajímá se Dale.

„Vždycky jsem říkal, že v informacích je síla. Mám rád dobrodružství a chybělo mi cestování. Proto tahle práce."

„A jak to zvládáš - jeden člověk na to všechno?" ptá se Vetle.

„Nejsem sám. Mám tým, který mi pomáhá."

„Tým - něco jako jednotka rychlého nasazení?" zašklebí se Dale.

„Jsme tři - jednotka bych tomu úplně neříkal."

„Jako mušketýři?" nadhodí Sturla.

„Rozhodně budeme hezčí. Minimálně ta dámská část týmu," usměje se Rasmus.

„Žena detektiv?" podiví se Dale.

„Ano, ale umí se o sebe skvěle postarat."

„Sexy detektivka? To bych si nechal líbit," prohlásí Endre.

„Tady bych byl opatrný," zarazí ho Rasmus. Všimnu si, jak sebou Egil trhne.

„Nebojíš se o ní ani trochu?" zajímá se Vetle.

Návrat šampionkyKde žijí příběhy. Začni objevovat