Hoofdstuk 9

329 18 0
                                    

Clara POV

als we in de studio aankomen komt Pablo op ons afrennen. "Clara zou jij alsjeblieft even de zanglessen willen doen? We hebben niemand die het ni kan doen." Ik knik en krijg dan een lijst in mijn handen. "Het is dat lokaal daar" hij wijst en ik loop er heen want de les begint nu.

"Oke... Ik ben Clara... Ik moet deze zangles even geven omdat alles niet helemaal goed liep... Ik kan jullie namen niet zo snel leren maar ik hoop wel dat het een leuke les word" ik glimlach en de leerlingen knikken. "Laten we begin en met wat opwarm oefeningen" ik doe wat oefeningen voor en de leerlingen doen ze na. "We hebben een nieuw liedje en van Pablo moest ee nog iets veranderen in de zang... Misschien kunt u helpen..." Zegt een meisje. "Misschien wel.. Willen jullie het laten horen?" De leerlingen knikken en staan op. Ze pakken de instrumenten En beginnen te spelen En zingen. Als ze klaar zijn klap ik in mijn handen "het is echt een super nummer!" De leerlingen glimlachen... "En als aanpassing zou ik deze toon iets hoger zingen..." Ik wijs naar het blad dat ze me gaven en het meisje knikt. "Dus..." Ze doen het het stukje hoger. Ik knik. "Geweldig!" Dan gaat de bel. "Bedankt voor de les!" Zeggen een paar leerlingen en dan lopen ze het lokaal uit. Ik ruim alles op en loop dan het lokaal uit.

Dan bots ik tegen iemand op. "Sorry Herman!" Hij lacht. "Maakt niet uit" ik help met zijn spullen oprapen en dan raken onze handen elkaar. Ik krijg het warm van binnen maar trek dan snel mijn hand weg... Als we weer staan glimlacht hij. "Ik heb nog een sleutel voor je van het huis... Dan kun je ook naar binnen als ik er niet ben." Hij graait in zijn zakken en geeft me dan een sleutel "dankje! Maar ik moet nu snel naar Pablo..." Hij knikt "tot straks!"

Als ik in de lerarenkamer kom omhelst Pablo me. "Je geeft echt super lessen! De leerlingen waren echt enthousiast! Wil je het vaker doen? Wil je... Wil je onze zangleraares worden?" Ik knik en onhels hem. "Dankje Pablo! Dit is geweldig!" Dan komt Herman binnen en laat ik Pablo los. Ik omhels Herman en hij lacht "ik word de nieuwe zangleraares!" Zeg ik en hij glimlacht "goed zo!" Dit keer lach ik ook. We gaan met z'n drieën aan de tafel zitten en Herman en ik kletsen wat. Pablo zit achter zijn laptop en regelt wat dingen. Dan staat Herman op en pakt wat koffie voor ons... Hij loopt achter Pablo en schenkt de koffie in. Maar dan opeens laat hij het kopje vallen.

"Pablo... Heb jij contact met Angie?"

De ruzie die alles veranderende...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu