Hoofdstuk 14

294 18 9
                                    

Clara POV

"Mama? Ik mis Herman..." Zegt Tomas. Ik zucht en steek dan de sleutel in het gat "ik ook..." Ik open de deur en dan lopen ernaar binnen. "Gaan jullie naar jullie kamer? Ik ga even wat eten maken" ze knikken en lopen naar boven. Als ze weg zijn loop ik de woonkamer in en barst ik in tranen uit. Waarom had ik dit alles gedaan en verzonnen!? Omdat ik bang ben natuurlijk... Bang voor de waarheid... Zoals altijd... Misschien moet ik Tomas en Sophie maar eens gaan vertellen hoe ik echt heet.... Ik loop naar de keuken en begin aardappels te schillen. Misschien moet ik alles maar gewoon vertellen... Maar hij zal het me nooit vergeven... Weer rolt er een traan over mijn wang. Een zucht verlaat mijn lichaam en dan gooi ik weer een aardappel in de schaal. "Mamie? Waarom huil je?" Ik draai me om en zie Tomas en Sophie staan. "Ik ben verdrietig..." Ze kijken me alle twee bezorgd aan. "Zullen we maar gewoon patat eten?" Vraag ik. Ze knikken en lachen.

"Kijk! Daar is Olaf!" Sophie wijst met haar vinger naar het beeldscherm van de tv. Ik lach, voor de honderdste keer kijken we Frozen. "Mag ik nog wat ketchup?" Tomas kijkt me aan en ik spuit nog wat op zijn bord. "Majo ik lekkerder" Sophie trekt een vies gezicht terwijl ze naar de ketchup kijkt. "Niet waar!" Ze beginnen ruzie te maken en ik zucht... "Tomas Sophie! Rustig..." Ze zijn direct stil.... "Jullie hebben gewoon een andere smaak..." "ik snap het niet mama" zegt Tomas... Ik pak de majo en ketchup en spuit het allebei op mijn bord "kijk, jij vind majo lekker en jij ketchup het kan dat iemand iets lekker vind en iemand anders niet" Sophie en Tomas zuchten "maar ik ken een tovertrucje..." Ze kijken me afwachtend aan. "Als je nu een patatje pakt en de majo mixt met de ketchup krijg je machup!" Ze kijken allebei verbaasd naar mijn bord waar de ketchup gemixt ligt met de majo... Tomas steekt zijn patatje er in en doet hem dan in zijn mond "mmmm dat is lekker!" Sophie doet het zelfde en lacht. "Moet je kijken!" Tomas steekt zijn vinger uit naar het beeldscherm en begint dan te zingen "LET IT GO LET IT GOOOOO" Sophie staat ook op en zingt mee. Tenslotte sta ik ook op en zing ik ook mee "LET IT GOOOOO LET IT GOOOO LALALLALALALALA"

Wat vinden jullie lekkerder? Ketchup of majo? Ik ketchup!!

De ruzie die alles veranderende...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu