Visal

1 0 0
                                    

Bu bölüm, kavuşamayan Romeo ve Juliet'e\lere.

Visal: Kavuşma

Visal: Kavuşma

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

𖤋



Hayatı anlamam. Ne gibi sırlar barındırıyor içinde de milyarlarca insanı yaşamaya ikna ediyor bilemem, bu arayışımın nedeni insanları yaşatan ortak nedenden kaynaklanıyor. Bu nedene sahip olamayan veya nedenlerini kaybeden kırgın ruhlar, kendi elleriyle kendine kıyıyor. İnsanları yaşatan, onları öldüren, yaşarken ölü bedenlere dönüştüren, içine bu kadar anlam katılan, insan hayatını yönlendiren bu şeyin ne olduğunu bulmak uğruna çocukluğumun neşesini, gençliğimin hevesini feda ettim ancak bir milim dahi yaklaşamamış hissediyorum.

O derin anlama yaklaştığımı, bulmaya çok yakın olduğumu sanmıştım, bu sanmalardı beynimi yiyip bitiren düşünceleri aklıma üşüştüren. Şimdi bütün bu ölümler, cevaba uzanan yolumda henüz ilk adımımı ancak attığımı gösteriyordu korkuyla tutuşan yüreğime. Annem, hayatının kalanını harcamaya layık görmezken beni, sadece hayatından çıkarmakla kalmamış, onun dolu dolu yaşam anlayışına uymayışımın nedenini de zihnimin ücra köşesine kocaman bir soru işareti eşliğinde kazımıştı. Ne gibi anlam buluyordu bu hayatta da giderken ardına dahi bakmamıştı?

Hayatın anlam arayışı maceramda, ufak ipuçları da yakalamayı başarmıştım bütün karmaşanın arasında. Mesela herkesin farklı anlamları varken, bütün insanlığı ilgilendiren evrensel fikirler de söz konusuydu. Kaptan Morgan, denizci olduğu zamandan gönlünde mazi kalan denizini almıştı hayatının merkezine. Yaşlı dilenci için gören gözler hayata anlam katardı. Huysuz Erna, ona emanet edilenlerde bulduğu hatıralarla yaşamıştı. Tiyatro kulüp başkanı Havin ise sevdiği kadından ona kalan anılara tutunmuştu.

Kişisel nedenlerin yanında, evrenselliğe de kaderini bağlayanlar bulunuyordu. Hesila için feminizm, bütün toplumsal sorunların çözülmesinde en büyük etkendi. Tunga, yardım bağışlarıyla hayat kurtararak nedenlerini doyuruyordu. Roza'm, hakkı yenilen, sesini çıkaramayanların sesini çıkaran, kendini devrimin açmakta zorlanan çiçeklerinin üzerinde güneş gibi açmaya adamış, gönlümün sultanıydı.

"Bu da ne? Sadık sevgilimin elinde bir şişe ha?"

Katherina, Juliet rolüyle birlikte uzun zaman sonra ilk defa sahneye çıkmıştı. Tiyatro kapalıydı ancak Havin yanımıza geldiğinde, sahnelere veda etmek istediğini ve bunu da, son kez Romeo ile Juliet oyununun sahnelenmesiyle yapmak istediğini söylemişti. Aslında Havin, Romeo rolünde oynayabilirdi ve bu büyük sahnede, son kez onun için en değerli dramayı sahneleyebilirdi ancak bir Juliet'e sahip olmayışıydı onu durduran. En anlamlı oyununda, Juliet'in yerine başkasını koyamazdı bu yüzden birbirini seven iki kişinin bu rolleri sahiplenmesini istemişti. Juliet rolü için Drama Kraliçemiz biçilmiş kaftandı ve Romeo rolüne balıklama atlayan Tunga, birbirini seven ikili olarak Havin'in isteğini yerine getirebiliyordu.

Gittikçe Yükselen Haller İçindeyim •TamamlandıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin