Olemme odottaneet Luokan valvojaamme 40 minuuttia.
Olemme olleet hiljaa, itkeneet ja puhuneet vähän. Kaikki kummastelevat ja ovat shokissa tapahtuneesta.Kaiken lisäksi tunsin tuon pojan. Hän oli kanssani samalla koti talouden tunnilla. Olimme viimeksi tänä aamuna jutelleet hänen kanssaan, kun hän oli loukannut polvensa. Olin nähnyt kun hän kaatui pyörällä, joten autoin häntä. Vielä muutama tunti sitten hän seisoi edessäni ihan terveenä. Ellei polvea tietenkin laskettu! Mietin, käyttiköhän huumeita tai saiko hän kenties vakavan allergia kohtauksen. Molemmat selitykset ovat järkeviä, mutta se ei tunnu selittävän silti kaikkea. Minulla on miljoona asiaa päässäni tämän takia, mutta uskon, että selitys on varmasti järkevä.
Opettaja käveli luokkaan nyyhkien. Hän oli ollut yksi niistä, ketkä olivat yrittäneet auttaa poikaa. Hän oli apea näky, samoin kuin moni meistä. "Emme tiedä vielä kunnolla mitä ruokalassa tapahtui. Selvästi joku paha kohtaus ja sekoaminen tai jotain siihen liittyvää. Koulu pitää huomen muisto tilaisuuden aamulla." Opettaja piti tauon ja hengitti syvään. "Jokaisella on mahdollisuus kriisi apuun ja toisia pitää tässä tilanteessa tukea." Opettaja on itkun partaalla ja katson toivottamana, kun hän yrittää selittää loppuun. "Jokainen saa informaatiota pojan kuolin syystä jos haluaa", ja opettaja päättää puheensa siihen.
Pääsimme lähtemään kotiin heti opettajan puheen jälkeen. Tärisin kulkiessani käytävillä ,oli kylmä. Kaiken huipuksi salaperäiset kuiskaukset häiritsivät minua kuin itikat. Avasin kaappini oven ja otin takkini sen uumenista. " Nähää huomenna Claudia", moikkasi luokkatoverini Laura. "Heippa", moikkasin takaisin. Laura loittoni ja katosi kulman taakse. Jäin yksin käytävälle, kun yksinäisyys alkoi raastaa minua. Puin takkini kiireessä, kun tajusin haluavani pois mahdollisimman nopeasti. Pysähdyin kuvaamataidon luokan eteen, kun kuulin rehtorin ja opettaja Pihla Kujamäen puhuvan. "Se siis johtu huumeista? " kysyi Kujamäki vakavasti. "Kyllä ja jostain vahvasta sellaisesta, mutta se ei kuulemma selitä veren vuotoa",hämmästynyt rehtori selosti. " Miten kukaan voi kuolla noin vaan? Tai siis meinnaan ,että ne lääkärithän sano, että se voi tarttua! Pakko hän sen on olla joku bakteeri tai virus alkuinen juttu!" Kujamäki hätääntyi. "Ne ulkomaalaiset tutkijat on tulossa tänne tarkistamaan tilanteet. On pakko ottaa näytteet kaikista oppilaista, jotka on ollut Severin kanssa ennen hänen kuolemaansa" rehtori sanoi totisesti. Hän vilkuili ulos ikkunasta kun Kujamäki hiljensi ääntään. "Mutta se firma S.P.O.S on ihan tuntematon juttu. Poliisit sano, että ne ei oo kuullutkaan sen nimisestä erityis yrityksestä!" Kujamäki intti. "No katotaa mitä ne nyt yrittää! Jos se juttu leviää niin siihen ei osata varautua!" rehtori kertoi hätäisesti. Kuulin takaani askelia, joten lähdin juoksemaan kohti ovia. Pysähdyin vasta pyöräni luona. Erikoisia kuolemia, tappavia viruksia ja epäilyttävän firman yhteyden otto! Tämä kaikki! Minkä vuoksi?
Pyöräilin kohti kotia ja kuulin joka puolella erilaisia sanoja. Ne olisivat korvani juuressa ja pääni sisällä. Tuntui kun pääni räjähtäisi pian. Kuulen kova äänistä kiroilua ja tunsin ympärilläni stressiä. Mitä tämä on? Ja sitten tunsin jotain,mitä en koskaan ennen ollut. Raastavaa surua, pettymystä ja kipua. Pysähdyin pyörälläni ja kuului hätäiset *Ring ring* ja olin maassa. Pyöräni oli kaatuneena edessäni ja mies pyöräilijä edessäni. Vaaleat hiukseni menivät sekaisin ja farkkuni olivat menneet rikki.*Saatanan kakara! Kato nyt helvetti sentää etees!!* Miehen ääni kuului sanovan. Katsoin miestä kummastuneena. Mies ei nimittäin puhunut, hän vain katsoi. Me tuijotimme hetken toisiamme, kunnes hänen suunsa avautui: "Anteeksi!" ja hän jatkoi matkaa. Kuulin hänen sydämen sykkeensä, kun hän meni vierestäni ja katsoin hänen peräänsä. Pystyin yhäkin selvästi kuulemaan miehen kiroilun. Mitämitämitää?? Nostin pyöräni ja nousin satulaan. Mieltäni vaivoi taas kaksi kysymystä lisää: Entä jos olen saanut pojalta tartunnan? Ja onko mitenkään mahdollista että..sairauteen liittyisi. .. ajatusten kuuleminen/lukeminen?
kaikenlaisia kommentteja saa antaa!(: Toivottavasti piditte! By:fanfun
YOU ARE READING
Puoli Tiessä
Science FictionMä näin kuinka se poika kuoli. Mä näin mitä se teki Veronicalle. Mä katsoin eilen peiliin ja tiesin, että mä en ole enää miltä näytän. Mä tiedän ettei taikuutta ole, eikä sitä ole edelleenkään. Mutta jokin voima muuttaa maailmaa. Ja kun se muuttuu...