Ovi avautui pieneen kuulustelu huoneeseen. Tiedättehän, että kuulustelu huoneissa on se musta ikkuna, jonka takana on joitain tyyppejä?
No, minut pistetään istumaan siten, että naamani näkyy sinne. Kun olen istuutunut jalkoihini pistetään kahleet, ja ranteeni kiinnitetään tuoliin. Se jälkeen he toimittavat jonkun ihme häkkyrän sisään, ja kytkevät minut siihen kiinni. Eli toisin sanoen ne pistävät "imu kuppeja" kaulaani sekä ranteisiini. Tämä on hyvin epämiellyttävää..Kaiken lisäksi kaikki vain tuijottavat minua. Kukaan ei ole sanonut sanaakaan siitä lähtien kun tulimme ovesta sisään.
Minulla on järkyttävän kuuma, niin että hikoilen kuin saunassa. Olen myös peloissani, joten tärisen kauttaaltani.
Pian moni lähtee pois ja huoneeseen jää vain kaksi vartijaa, tohtori ja mies jota en tunne.
"Päivää" sanoo mies. Hän istuutuu vastapäätäni olevaan tuoliin sekä ottaa hörpyn kahvistaan.
Selvästikin kuulustelija. Onkohan hän spos:ista? En tiedä kuka hän on ,sillä en pysty lukemaan hänen ajatuksiaan. Itse asiassa, en pysty lukemaan kenenkään huoneessa olevan ajatuksia. Hiljaisuus on korvia ja mieltä hivelevä, mutta hermostuttaa minua.
"Nimeni on Aldus Nieminen, ja olen S.P.O.S nimisen virus torjunta järjestön professori."
Aldus? Naamani kääntyy virneeseen, koska nimestä tulee mieleen Albus Harry Potterista!
"Mikä nyt on niin hauskaa?" Aldus kysyy minulta.
Vastaan nopeasti "Ei mitään" ja purskahdan nauruun. Kone joka minuun on kytketty alkaa piipata, säikähdän konetta niin, että nauruni loppuu lyhyen.
"Valheen paljastus kone" Aldus vastaa tyynesti.
"Kysyn nyt sinulta pari kysymystä. Vastaat niihin rehellisesti, sillä tiedän kyllä, jos valehtelet." Hän katsoo viimeisen lauseen kohdalla valheen paljastus konetta.
"Ymmärätkö?" Aldus kysyy minulta.
En ensin ymmärrä kysymystä, mutta sitten vastaan nopeasti "jooooo...""Oletko Claudia Koivu?" Aldus kysyy.
"Olen" vastaan ärtyneesti. Mikä kysymys tuo muka on?
"Oletko kuullut tätä ennen S.P.O.S järjestöstä?" Katson häntä kummallisesti. En tiedä miten olisi järkevä vastata, mutta eihän minulla periaatteessa ole vaihtoehtojakaan.
"Olen kuullut" Vastaan lyhyesti.
"Sinä selvitit FPP-virus testin. Silti meillä on vahvoja todisteita siitä, että olet yksi viruksen saaneista. Miten selvitit testin? Oletko yksi legaatti mutanteista?"
Aldus kyselee nopeaan tahtiin.
"Legaatti muntantti?" Kysyn kummastuneesti.
"Vastaa kysymykseen!" Aldus ärähtää.
"Minulla on virus, tiedän sen. En tiedä mitä tarkoitat 'miten selvisit testistä' hommaa, sillä minä kestin vain kivun.
Ja mikä helkatti on Legaatti mutantti?" ärähdän takaisin.
Aldus katsoo hetken minua suoraan silmiin. Hänestä paistaa hämmennys, enkä tiedä onko se hyvä vai huono asia.
"Selvisit kivusta? Voisitko tarkentaa?" Aldus kysyy hitaasti.
"Jumalaton pää kipu! Daa" vastaan hänelle takaisin. Minulla on kummallinen olo. Voimakas sekä uhmakas, en enää pelkää tätä keskustelua.
"Vai niin. Etkö muka tiedä ,mitä tarkoittaa legaatti mutantti?"
Aldus kysyy ja nousee ylös tuoliltaan.
"En tiedä" vastaan neutraalisti.
"Tiedätkö mitä S.P.O.S tekee?" Aldus kysyy ja kääntää päätänsä siten, että vain hänen toinen korvansa näkyy.
Tiedän että S.P.O.S tappaa. Tiedän, että olen sukua geeni testatulle sota vangille. Tiedän, että olen menettänyt sille paljon.
Tiedän, että moni muukin on, enkä tiedä minkä vuoksi."En tiedä" vastaan. Aldus kääntää katseensa valheen paljastus koneeseen otsa rypyssä. Itsekkin ihmettelen, sillä oletin että kone piippaisi. Anton kertoi minulle S.P.O.S:ita hylätyssä tehtaassa. Onkohan se mitä hän kertoi totta?
"Sinä luulit että tietäisin, eikö niin?"
Aldus kääntää katseensa minuun.
"Kyllä. Kaikki joilla on FPP-virus on mutantteja. FPP-viruksen saaneista osa on legaatteja, eli geeni perillisiä. Jotka taistelevat entisten FPP-virus perjatteen vuoksi. He haluavat estää FPP-viruksen leviämisen, mutta he eivät tajua, että ihmisistä tulisi terveempiä jos heillä olisi FPP-virus!" Aldus huutaa.
Hänellä on punainen naama, ja luulen että sydämmeni repeytyy kohta rinnastani irti. Hänen käytöksensä pelottaa minua.
"Minä ymmärrän legaatti mutantteja" Sanon hiljaa.
"Sillä ei ole väliä! He ovat itsekkäitä, ja voimakkaampia kun kaikki muut FPP-viruksen saaneista. Jotkut heistä, voisivat murskata sinut sekuneissa. He omaavat yli luonnollisia ominaisuuksia, kieliä,mielen lukemista, fysiikan lajien rikkomista ja lentämistä. On paljon, mistä et tiedä, mutta älä huoli, sinä tulet oppimaan." Alduksen ääni ja olemus enteilee pahaa. En saa sanaa suusta, vaikka nyt olisi järkevää pyristellä vastaan. Pian tohtori astuu askeleen lähemmäs ja ottaa ruiskun esille. "Älä huoli, se on vain nukutus ainetta. Sinut lähetetään salaiseen sisäoppilaitokseen, jonka vuoksi et saa edes tietää minne menette. Vanhemillesi ilmoitetaan asiasta. Nähdään Claudia"
Seuraavaksi muista piston kaulassani, ja paniikin kun yritän pyristellä vastaan.
Tunnen kuinka huone alkaa sumentua, ja pian silmäni ovat ummessa. Helvetti, tästä tämä taisi vasta alkaa!
YOU ARE READING
Puoli Tiessä
Science FictionMä näin kuinka se poika kuoli. Mä näin mitä se teki Veronicalle. Mä katsoin eilen peiliin ja tiesin, että mä en ole enää miltä näytän. Mä tiedän ettei taikuutta ole, eikä sitä ole edelleenkään. Mutta jokin voima muuttaa maailmaa. Ja kun se muuttuu...