HİRO:
Sabah kendime geldiğimde anlımda ıslak bir bez vardı. Biraz doğrulduğumda ALA yatağın kenarına başını koymuş uyuya kalmıştı. Hastalığımdan nasıl haberi olmuştu ki? Onu uyandırmak istemiyordum. Saatlerce onu izleyebilirim gibi geliyordu tabi kalbim buna izin verirse. Bir iki mızmızlanmadan sonra o da uyandı. O uyanınca fark etmesin diye gözlerimi kapattım. Uykudan zar zor açılan gözleriyle ayağa kalkıp alnımdaki bezi alıp elini anlıma koydu
-iyi ateşi düşmüş. Kahvaltı diyerek odadan çıktı. Birkaç dakika sonra tekrar odaya geldi. Yatağın kenarına oturup HİRO diye seslendi. Sanki yeni uyanıyormuşum gibi gözlerimi araladım. Ne oyunculuk ama!
-Nasıl hissediyorsun? Nasıl bu hale geldin? Neden kendine dikkat etmiyorsun? Madem bu hale geldin neden bana haber vermedin? Onun nasıl telaşlandığını görünce sadece iyiyim diyebildim ve biraz daha doğruldum. Konsolun üzerindeki tepsiyi alıp hadi kahvaltını yap, bende ilacını getireyim diyerek tekrar odadan çıktı. Geri geldiğinde her şeyi bıraktığı gibi bulunca asık yüz ifadesiyle
Neden bir şey yemedin?
Aynı asık suratla ve dudaklarımı büzüp biraz da nazlanarak canım bir şey yemek istemiyor dedim.
Ama ilaç alman lazım, ilaç içinde yemek yemen lazım bay HİRO diyerek çatalı peynirin bir dilimine batırıp bana uzattı. Seni kendi ellerimle yedirmem gerekse de bu kahvaltı bitecek. Benim için hava hoştu. Onun elinden zehir olsa yemeye razıydım. Kahvaltıdan sonra tadı acı bir ilaç verdi ve dinlenmemi söyledi.
Alışveriş yapmaya gidiyorum. Evde bir şey kalmamış. İstediğin bir şey var mı?
Hayır dememle evden çıktı. O gidince yatağın kenarındaki telefonumu alıp açtım. Gelen çağrılar ve mesajların bir çoğu ALA ve EFİL dendi. EFİL mi? EFİL
1.mesaj: Nerelere kayboldun? Arkadaşların başka bir okula geçtiğini söylüyor.
2.mesaj: Partide neden öyle davrandığını biliyorum. Sensiz yaşayamıyorum eski günlerimizi özlüyorum.
3.mesaj: HİRO ben hala seni seviyorum. Seni unutamadım. Bu yüzden seni affetmek istiyorum. Beni affetmek mi? Affedilecek bir şey yapmadım ki ben! Neden bahsediyorsun acaba EFİL?
4.mesaj: sonunda arkadaşlarından adresini alabildim. 2 güne görüşürüz. Seni çok özledim. Bense seni hiç özlemedim. Buraya mı geliyor? Hemen telefonu alıp EFİL i aradım.
Efil
Canım
Nerdesin?
Mesajlarımı okudun sanırım. Yeni geldim evini bulmaya çalışıyorum.
Çabuk geri dön azarlayan bir ses tonuyla.
Hah buldum. Dur eve geliyorum orda konuşuruz. ALA gelmeden onu göndermeliydim. Birkaç dakika sonra kapı çaldı. Kapıyı açmamla EFİL in beni iterek içeri girmesi bir oldu.
Mesajlarımı almışsın, cevap vermeyince numaranı değiştirdiğin düşündüm. Bu arada evin cidden güzelmiş. Neden bir ey söylemeden ortadan kayboldun? Koltuğa yaslanmış EFİL i izliyordum. Küçük çocuklar gibiydi. onunla önemli bir geçmişim olmasa bile onu incitmek istemiyordum. Onun bana olan duyguları hayranlıktan öteye değildi.
Neden geldin?
Mesajlarımda da söylediğim gibi baktım senin kendini affettireceğin yok belki özür dilersin diye geldim. EFİL diyerek başımı yana atıp biraz sert bir tavırla başka dedim. Bir iki adım daha atıp tam karşıma geçti.
Aslında bunların hepsi bahane ben seni özledim diyerek gelip bana sarıldı. Bu kadar açık sözlü olmasaydın iyiydi diye geçirdim içimdem. Bunu beklemiyordum aslında. Seni özledim. Partide olanların hiçbiri umurumda değil. Bana ders vermek için yaptığını biliyorum. Yaptığım çocukça şeyler için özür dilerim diyerek biraz daha sıkı sarıldı.
Özür dileyecek bir şey yok diyerek kollarımı ona doladım. Belki bu daha iyi hissetmesini sağlardı. Nerde kalacaksın?
Geldim ama bunu hiç düşünmedim.
İstersen burada kal.
Olur. Hiro başını kaldırıp bana baktı. Teşekkürler deyip gülümsedi.
ALA
Keyifle kapının önüne geldiğimde kapı açıktı. Bu sahneyi bir yerden hatırlıyorum. Yine içeri doğru sessizce bir iki adım attım. Sarışın bir kızla HİRO sarılmış duruyorlardı. Duyduklarıma inanamıyorum. Aldıklarımı kapının kenarına bırakıp, üzerine bir not yazdıktan sonra koşar adımlarla oradan ayrıldım. Aptal kafam diyerek elimi bir iki defa başıma vurdum. Sen onu seviyor olabilirsin ama onun sevdiği başka biri varmış. Bu kız tanıdık geliyor ama. Partide ders vermek istediği kız bu muydu yoksa? Kendimi aptal gibi hissediyorum. Ben ona tüm olanları anlatırken o her şeyi saklamıştı. Peki bu kız neden geri geldi? Sarıldıklarına göre ona geri dönmüş olmalı. Benim yaptıklarım düşündüklerim ah çok saçmaydı. Benim için geldiğini sanmıştım. Yanılmışım. ondan çok kendime kızıyordum. O anlatmamış olsa bile zorlamalıydım. Aralarına girmemeli o oyuna dahil olmamalıydım. Kendine karşı dürüst ol kalbin acıyor kıskanıyorsun o kızı dedi içimden bir ses. Bağırmak istiyordum. Kaç senedir sevdiğim adama ben böyle sarılmamışken bu ne samimiyet ya... kendi kendime sinir harbi geçiriyordum. Kendimi toparlayıp yurda geri döndü fakat içimdeki ses susmuyordu bir türlü. Depresyona girme zamanım gelmişti sanırım. Sana o kadar güvenirken beni nasıl aptal yerine koyabildi? Kai de böyle hissetmemiştim. Bu kadar acı çekmemiştim.
HİRO
Onu kendimden uzaklaştırıp kapıya yöneldim. Kapının önündeki poşetleri ve notu fark etmem uzun sürmedi. Bunları kim koydu buraya? Bu anahtarlar nerenin? Poşetleri elime alıp üzerindeki notu okudum.
Misafirin var herhalde. Meyvelerini yemeyi ve ilaçlarını düzenli almayı unutma. Anahtarlarını buraya bırakıyorum. Görüşürüz. ALA
Ala tüm bunları görmüş ve bir şey söylemeden gitmişti. Ona daha önce EFİL den hiç bahsetmemiştim. Arkasından gittim fakat ortalıkta görünmüyordu. Eve geri dönüp EFİL le konuşmalı ve onu geri dönmeye ikna etmeliydim. Her ne kadar inatçı ve birazda şımarık olsada onu ikna edebilecek tek kişi bendim. Eve geldiğimde elimdeki poşetlere bakıp
Bu poşetler nerden çıktı?
Boşver diyip mutfağa geçtim. Akşam ALA yı aradım, mesaj attım fakat cevap alamadım. Sonra EFİLİ karşıma alıp konuştum
-Efil neden böyle yaptığını cidden anlamıyorum. Seninle benim aramda hiçbir şey olmadı olamaz. Sen bir ara bizim grupla takıldın. Aralarında en iyi benimle anlaşıyordun. Kendini yakın hissetmeni anlarım ama bunun adı aşk değil. Sana partide göstermek istediğim buydu. Son zamanlarda iyice psikopata bağlamıştın. Sevdiğim biri var dedikçe dahada üsteledin. Be senin yanımda olmanı değil onun yanımda olmasını istiyorum. Lütfen daha fazla böyle şeyler yapma ve birkaç gün sonra geri dön olur mu? Diyerek cevap vermesini beklemeden odasını gösterip odama geçtim. Yatağıma geçip derin bir nefes aldım. Odamın önüne gelip konuşmaya başladı
- Bana ne kadar kızarsan kız. Ben seni sevdiğim için biraz aşırı davrandığım için özür dilerim. Ama şunu bil sana hissettiklerim eskiyip kenara atabileceğim türden hisler değil. Sen nasıl o kızı bir dakika daha fazla görmek için buraya geldiysen bende seni görmek için geldim. Benimle eski hayatına geri dön. Tamam birkaç gün sonra geri döneceğim sende benimle gel....
Sabah hazırlanıp evden çıkacakken EFİL arkamdan
Nereye gidiyorsun beni yalnız mı bırakacaksın diyip yüzünü astı.
Okula gidiyorum. Sen okulları sevmezsin. Bundan hoşlanacağını sanmıyorum.
Evde tek kalmaktan iyidir. Bekle hazırlanıp geliyorum.
10 dakikada hazırlan yoksa giderim. 10 dakika sonra evden çıkıp okula gittik. Arabadan indiğimizde EFİL her zaman ki gibi tüm dikkatleri üstüne çekmişti. Bense etrafa bakınıyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GEÇMİŞİM
RomanceAnılarımdan kurtulmaya çalışırken şimdi hatırlamak için neden bu kadar acı ....