*.✧BONUS CHAP*.✧

62 5 5
                                    


sudah 2 tahun berlalu, akhirnya pasangan blice sudahpun berkahwin dan mempunyai seorang anak lelaki bernama Theodore kendric.

Kanak-kanak lelaki yang masih berumur 10 tahun, mempunyai mata biru dan sedikit jingga. Warna rambut brown seperti ayahnya. Nakal dan degil seperti kedua orang tuanya tetapi mempunyai IQ yang tinggi.

Walaupun nama yang diberi sudah terlihat bagus didengari tetapi kedua orang tuanya menggelarkan dia sebegai frostfire, kombinasi api dan ais.

" Frosty sayang, nak makan lagi ke ? " Tanya ice dari arah dapur.

" Taknak mommy ! " Sahut frostfire ceria.

Kenapa frostfire ? Nama Frost adalah idea milik ice manakala fire adalah idea milik blaze. Disebabkan, kendric dari kecil sudah nakal dan bersifat dingin dalam masa yang sama. Kedua nama itu dicantumkan bagi memudahkan mereka berdua.

Tiada pergaduhan mulut.

Kendric pula suka dengan nama tu, katanya dia nak jadi macam mommy dan daddynya. Cantik dan dikagumi seperti mommynya dan gagah perkasa seperti daddynya.

" Anak daddy ni ralit betul tengok kartun sampai daddy dekat belakang pun dah macam hantu " tegur blaze lalu melabuhkan punggungnya disebelah si anak.

" I'm sorry daddy " ujar frostfire tanpa mengalihkan pandangan dari televisyen dihadapan.

Blaze tersenyum dan mengusap rambut milik frostfire.

" Lepas kartun habis nanti mandi Frost ! "

" Dengar ? Mommy dah suruh mandi, bau busyuk " blaze menutup hidungnya membuatkan frostfire mencebik.

" Iyalah, terpaling wangi alam semesta " perli frostfire sebelum bangun menuju ke bilik tidur. Blaze pula sudah tercengang.

" Yang laze kenapa ? Kurang asupan ? " Tanya ice hairan.

" Kurang asupan dari mommy " ujar blaze gedik.

" Ha ya, terpaling kurang asupan " ice melangkah meninggalkan blaze yang kembali tercengang.

" Lepasni nak ke pasar. Laze nanti ikut ya ! Frosty tu kita bagi solar jaga ! "

' anak dengan mak sama je perangai. Huff, harap-harap anak seterusnya ikut perangai kacak aku ' desis blaze dalam hati dengan raut bangganya.

" LAZE !? DENGAR TAK !? "

" Ya ! Saya dengar sayang ! "

›●●●‹

[ Di kediaman solthorn ]

" Tolong jaga frosty kejap ya. Kami nak ke pasar, barang dapur habis. Karang kalau tak beli, mati kebulur dua monster ni " ujar ice selamba lalu menarik tangan blaze menjauhi kawasan itu.

" Hnm, macam-macam ragam betul ya parents kamu Frost ? Tak penat ke hadap ? " Ujar solar lalu terkekeh kecil.

" Tengok muka uncle solar lagi buat saya penat. Bella sayang ! Ryan tak hensem ! Kawan baikmu datang ! " Frostfire berlari memasuki rumah.

' nasib engkau lah solar '

Asher adryan, anak lelaki sulung solar dan thorn. Berumur 11 tahun. Mempunyai mata hijau seperti sang ibu serta rambut brown seperti sang bapa. Sifatnya yang narcis dan suka memuji diri sendiri seperti sang bapa.

Daisy Arabella, anak perempuan bungsu solar serta thorn. Berumur 10 tahun. Mempunyai mata jingga dikombinasikan dengan hijau muda. Rambut sedikit hitam seperti sang ibu. Sifat yang lugu dan comel mampu menarik perhatian orang sekeliling.

Dandelion [Blice] (🐨) ✔️Where stories live. Discover now