"Başka bir insanın bulanık bilincinde düşsel görüntüler olduğumuzu bir kez fark ettikten sonra yapılacak en akıllıca şey susmaktır." Jostein Gaarder - Sofie'nin Dünyası
* * *
Etrafımızda gelişen duruma anlam vermenin çıkış/varış noktası tamamıyla kendi zihnimizdir. Dolayısıyla öncelikle kafamızın içinde olan biteni tam manada ortaya koymadan varacağımız hiçbir noktanın kesinliğinden bahsedemeyiz; hatta yargıda bulunmak bile doğru olmayacaktır. Bundan ötürü hem kendi davranışlarımız hem de çevremizde meydana gelen canlı/cansız varlıklara dair hareketin/durağanlığın bizlerde yarattığı duygulanımlarla yaptığımız çıkarsamaları gözden geçirmeliyiz.
Yapımız gereği haz peşinde, genlerimizin sonraki nesle aktarımı talimatı altında acıdan kaçar vaziyetteyiz. Zihnimizde geçmiş olarak canlandırdığımız anıların etkisi, korkularımız; hormonların tetiklediği dürtülerin baskısıyla basit olarak nitelendirdiğimiz canlılardan biri olarak bir çok bilişsel ağa dahiliz. Yanılsamalara açık olduğu empirik (deneysel) yollarla ortaya koyulan algılarımız, sınırlı dil bilgimiz, hala tam manada keşfi yapılamamış yanı başımızdaki beynimizin eksik çıkış noktalarından türlü isimler atfettiğimiz dış dünya varlıklarına anlam vermeye çalışıyoruz; bir şeyleri tanımladığımızı zannediyoruz. Bu anlamlardan yine farklı olmayan koşullarda bir takım bilgileri birleştirip türlü teorilerle bazı sonuçlara/kanıtlara ulaşıyoruz. Savunmasını yaptığımız olguları karşıtlarıyla da aynı kararlılıkla dile getirebiliyoruz. Fakat durum bu şekilde diye de düşünmeyi bırakacak değiliz. Yoksa determinizmin 'zaten olacağına varacak' varsayımında olduğu gibi hayata karşı kayıtsızlık, isteksizlik içine düşebiliriz. Yine bu ifadeleri de içeriğinde olduğu gibi oluşturmuş olmam, bana yargılarımda yanılabileceğimi düşündürüyor.
* * *
İletişimin başlarında (ilk intiba) bir duyumsama oluşur. Çoğu insan küçük detaylarla tümevarım yoluyla karşısındaki hakkında bilgi sahibi olduğu yanılsamasına düşer. Hayat tecrübesini göz önünde bulundurarak basit empatilerle pay biçer. Okumak da yazarla kurulan bir iletişimdir. Benim için üzerine ne kadar koyarsan aslında o senin büyüklüğündür...
Sevgiyle...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HAYAT MANA ANLAM
RandomHakikat, hayal gücünde sınırsız yer sahibidir. Hayat; ölüm nöbeti... Manada bilinci olmayan zihnin yaşantısı tümüyle anlamsız. Tanımı yapılamaz. İspata değil, ifadesini zenginleştirmeye odaklanılmalı. * * * Yazının i...