MEDENİYET

23 5 5
                                    


Günümüzde ileri medeniyet, uygarlık; dürtülerine, arzularına (haz alma isteğinin bilinç yüzeyini baskılaması) karşı koyabilme gücüne, kendilik (benlik) farkındalığına haiz, geleceğe dair gerçekçi hedeflere doğru planlanmış süreç yönetimiyle sorumluluklarını sahiplenen, etkin çalışma prensibine sahip; küresel çapta kabul gören davranışlarla (yazısız kurallar) kişiler, gruplar arası etkileşimi optimal düzeyde tutabilecek ahlaki ve vicdani özellikler taşıyan, kanun koyucu tarafından belirlenmiş kişilik ve sosyal haklarını (yazılı kurallar) günlük yaşamına uyarlayabilecek bilgi/donanımlı bireylerin oluşturduğu disiplindir.

Bilim adamlarının ve bana göre özellikle filozofların en kabul görmüş kitaplarının (Platon - Devlet kitabı yaklaşık 2400 yıl önce yazılmış, İncil'den eski ve popülerliğini koruyor), dünya genelinde en yaygın haldeki inanışlara dair öğretilerin, en çok dinlenmiş müziklerin ölçü ritim kalıpları, eğitime konu geçmiş ve güncel müfredatlar; çizimlerin, mimari eserlerin, dillerin filolojik yapılarının diyaloglardaki etkileri, en yaygın oyunlar, birlikte yapılan her aktivite vs.; ulaştığı kişi sayısına, etrafını etkileyebilecek kişilerin kazanımında bulunduğu değerleri koruyabildiği ölçüde devamındaki nesillere aktarmasıyla ortak bilinç oluşturur.

Ortak bilince sahip kişi sayısı, yayılma alanı ve yapılan fedakarlıklar arttıkça daha yüksek enerjili gruplar meydana gelmektedir.

Cinseldürtü ve tüm bağımlılıklar bilinç yüzeyinde kontrol altına alındıkça bellekmeşguliyeti azalarak hakikatin tasviri daha da netleşmekte, benzer nitelikleresahip olabilmiş diğer insanlarla ortak ve daha gelişmiş bir zihinsel ağa dahil olunmaktadır.

İrade; süperego, zamanın hizmetkârı olan hazzın kontrolünde ehliyetlidir. Bizler varlığımızı zamana karşı koyabileceğimiz en sağlıklı şekilde medeniyeti/uygarlığı en faydalı biçimiyle en azından muhafaza etmekle yükümlüyüz.

Medeni kişi, enerjiyi varlığa dönüştürmede derin kapasiteye sahiptir; yüksek mutluluğa, gerçek hazza daha yakındır. Tersi davranışlar, enerjinin varlığa dönüşmesine engel teşkil etmeyle birlikte donuklaşma, hissizleşmeye neden olur. Arka planındaki seni/benliğini daha da geriye atar, uzaklaştırır. Dürtülerinin esiri yapar; hayvaniliğinle yaşamaya mecbur kalırsın.

Yabani insandan medeniyete giden yolda en büyük güç, sabırla dürtülerine hakim olabilmektir.

HAYAT MANA ANLAMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin