KRİPTO HAFİFMEŞREP

28 5 1
                                    

Birlikteliği bir takım düzenlemelerle müessese haline getiren devlet yapılanması, evlilik dışı olan ilişkileri taraflar arasında hukuki bir geçerliliği olmadığı konumda değerlendirerek resmiyete teşvik etmekte, aynı zamanda ailevi yahut mahalli nispeten küçük gruplar arasında durum çoğunlukla dini gerekçelerle kötü ilan edilmekte, ayıplamalar ve toplumdan dışlamaya varacak yaptırımlarla baskı algısı oluşturulmaktadır.

İletişim teknolojisindeki yenilikler; sosyal medyanın büyük etkisiyle global çapta tekilleşme ise durumun tersi istikamette olayları tetikleyerek kültür karmaşası dolayısıyla özellikle bizim gibi geçiş dönemi yaşayan/dönüşüm geçiren ataerkil coğrafyalarda yaşayan kadınlarda suçluluk duygusu yaratmaktadır.

Bir kere kötü olduğuna inandırılan fiili gerçekleştiren kişi, genel itibariyle kendisine uygulanan tarifenin de etkisiyle karşısına çıkacak diğer olaylarda, kendine dayatılan doğrulara olan bağlılık hassasiyetini kaybederek boş vermişlik düzeyinde yanlış kararlar verebilecek karaktere bürünmektedir. Karşısındakinin kendisi hakkında ne düşüneceğini çok iyi öngördüğünü zanneden, öngördükleri her şeyin doğru olduğuna kendini inandırıp moda bürünen, haz odaklı çarpık davranışlarla kendisi ve çevresine karşı saygıyı yitirmeye başlayan şuursuzlar; durumu kendini kandırabildiği ölçüde modernlik/özgürlük adı altında kurtarmaya çalışsalar da etkileşimde bulunduğu çevrenin kaçınılmaz tepkisi yahut faydalanma/kar elde etme çabası, olabildiğince uzaktan takip edilse/umursanmasa dahi nihayetinde maneviyat yıkımı yaratmaktadır.

Buraya kadar olan durumun kişinin kendisini bağladığı düşünülebilir ancak gündelik yaşamda mücbir sebeplerle bağlantı kurulması gerekilen durumlarda, bahsettiğim özellikleri karşılayan kişilerin etrafına yaşattığı huzursuzluk/verdiği rahatsızlık aşikârdır. Bu kişilerden etkilenen bir başkaları da söz konusu nefret ağına dahil olmakta, çember her geçen gün daha büyük kitleleri içine almaktadır.

"Bana değil kendine gel!."

HAYAT MANA ANLAMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin