MÖSYÖ ŞENGÖR

17 4 4
                                    


Çok iyi ezber yapmak, bilgiyle dolu olmak ve bilgilerin bileşimlerinden çıkarımlarda bulunabilme yeteneği birbirinden farklıdır.

Yaşanan anlık veya kısa bir zaman dilimini kapsayan olayı ilahi adalete yormak basit bir hesaptır/kıyastır. Hangi olayın ne periyotta istenilen yahut gelmesi gereken pozisyona ulaşacağını, hangi basamakta neye hizmet edeceğini kestirmek/yorumlamak şeklen inançla bağlantılı olamaz; oranlanamaz.

Örneğin Balkan savaşlarında yenildik dolayısıyla din yoktur önermesi (Celal Yabancı Sevici Şengör), tarihin en büyük liderlerinden Mustafa Kemal ATATÜRK'ün kazanılan Kurtuluş Savaşı sonrası kendi doğum yeri olan Selanik'i alamamasını başarısızlık olarak nitelemek gibidir. Durumun gelinen süreçte değiştirdikleri bir yana, gelecekte ne gibi etkiler yaratacağı, yaşandığı zaman ortaya çıkacak; adalet mutlaka tecelli edecektir. Buna hiçbir canlı veya teknolojik unsur pay biçemez. Bilinçteki zihnin işi, mana çıkarmak değildir. Bazı planlar uzun yılları kapsayabilir. Liderin büyüklüğü de bir bakıma buradan ileri gelmektedir.

Yine dünyevî kazançları üstün bir gücün varlığına kanıt göstermek veya ayrıcalıklı bir konumda bulunulduğu düşüncesi de yanılsamadır. Acıdan kaçınma, hazza ulaşma gibi canlılığa dair kazanım elde edilmesi dolayısıyla çıkarımda bulunmak, tersi durumlarda inancı sorgulamak/isyan etmek; Tanrı varlığına antropomorfik özellik atfetmektir.

HAYAT MANA ANLAMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin