Ik kan daar dus echt niet tegen! "MATTHYYY STOP!" Gil ik en probeer mezelf los te krijgen maar hij heeft me te stevig vast. "Sorry wat zei je?" Zegt Matthy met een grijns. "Verstond ik nou iets over dat je me leuk vind?" Hij stopt heel even en kijkt me indringend aan. Ik wil niet meteen toegeven en probeer nog even vol te houden. "Dat kan ik me niet herinneren, denk dat je je hebt vergist" en lach. Matthy begint me weer direct te kietelen.
Na een tijdje wordt het me echt teveel. En dan geef ik toe. "Oke oke ik geef me toe, misschien vind ik je toch wel een beetje leuk!" Matt gaat door. "Een beetje" zegt hij ondeugend. "Oke oke ik vind je heel erg leuk" Hij knikt tevreden en stopt met kietelen. Een beetje nahijgend en uitgeput van het kietelen hangt hij nu boven me. We schieten allebij in de lach en dan pakt hij me stevig vast. Dan begint hij me te knuffelen, we knuffelen nog een tijdje zo en dan hoor ik Raoul naar boven roepen. "Matthy, Sofie, het avond eten is er!" Roept hij. We knuffelen nog een tijdje. "We moeten maar weer naar beneden Matt, de jongens wachten op ons"
Matthy laat los uit de knuffel en gaat weer boven me hangen. Zijn haren vallen losjes langs zijn gezicht naar beneden en kijkt me met een pruillip aan. "Moet dat echt? Vind het wel fijn hier met jou" zegt hij betreurd. "Jaa matt, anders wordt ons eten koud" Hij gaat weer normaal naast mij zitten en dan lopen we samen naar beneden toe.
Eenmaal beneden zien we de jongens op de bank voetbal kijken met ieder een eigen pizza. Zelf gaan we ook op de bank zitten, Matthy natuurlijk naast mij. "Sorry, ik wou ze nog tegen houden met eten maar het is me niet gelukt" zegt Raoul. "Geeft niet Roellie" zeg ik."We hebben maar pizza besteld, niemand had zin om te koken zoals gewoonlijk en ik dit keer ook niet. Ik hoop dat je de pizza lekker vind?" Hij geeft de pizza's aan mij en Matthy. "Jaa lekker hoor!" Zeg ik en geef hem een glimlach. Opeens begint Robbie te schreeuwen. "Ah shit! Die tegenstanders spelen ook vals gwn" zegt Robbie boos. Ik schrik. "Jeetje Robbie moet je zo schreeuwen?" Zeg ik. Psv speelt tegen Feyenoord en ja Robbie is natuurlijk voor Psv. Ik krijg een boze blik van Rob en ik doe mijn handen omhoog. "Wow sorry man" ik lach. Als het om voetbal gaat zijn de jongens heel serieus.
Ondertussen het voetbal kijken voel ik mijn energie steeds minder worden. Wat er vanmiddag bij de supermarkt is gebeurd heeft me echt veel energie gekost en als ik eraan terug denk krijg ik weer rillingen. Ik voel dat Matthy zijn arm om mij heen slaat en ik ga wat dichter tegen hem aan liggen en laat dan mijn hoofd op zijn schouder vallen. Zo lig ik dan een tijdje bij hem, tot dat ik mijn oogleden zwaar voel worden. Ik probeer mijn ogen nog tegen te houden maar dan vallen ze toch dicht.
~22:13
Ik begin langzaam weer wakker te worden en hoor de jongens praten. Volgensmij is de voetbal wedstrijd afgelopen. "Hoe gaat het eigenlijk tussen jou en Sofie? Ik bedoel hoe je naar haar kijkt.." vraagt Raoul. "Je vind haar echt leuk he? Vraagt Robbie dan. Huh praten ze nou over mij? Ik besluit mijn ogen nog even dicht te houden om verder te luisteren. "Jaa ik weet niet, ze is gewoon anders ofzo. Ik vind haar echt leuk ja" zegt Matthy verlegen en bloost dan. "Ik weet alleen niet of ze mij wel zo leuk vind" zegt hij dan onzeker. Hij vind mij leuk? Matthy vind mij echt leuk? En hoe kan hij nou denken dat ik hem niet leuk vind, ik bedoel wie zou Matthy nou niet leuk vinden. Hij is zo lief, behulpzaam en knap. "Gast hoe jullie twee met elkaar omgaan en naar elkaar kijken is echt speciaal. Ik weet zeker dat ze het zelfde voelt" zegt Milo dan. "Als je mijn kleine zus maar geen pijn doet" zegt Koen dan beschermend.Ik doe mijn ogen open en besluit "wakker" te worden. "Hee lekker dutje gedaan Soof?" Zegt Koen. Ik knik en rek me uit. "Zo dat had je ook echt wel even nodig na vandaag he meis" zegt Raoul. "Ja het heeft echt veel energie gevraagd ofz" zeg ik. "Dat snap ik wel zussie, het was niet niks. Maar gelukkig was Matt er optijd bij" zegt Koen en hij kijkt dankbaar naar Matthy. "Zullen we maar naar bed gaan Soof? Het is al best laat en dan kan je gewoon lekker in bed liggen. "Ja is goed" zeg ik en voordat we naar boven lopen zeg ik de jongens nog even gedag.
Wanneer we boven zijn doe ik mijn hele routine en ga ik daarna bij Matthy in bed liggen. "Vind je het leuk om een serie te kijken? Of wil je liever meteen slapen?" Vraagt Matthy. "Ja serie kijken is wel leuk! Zullen we Outerbanks kijken? Dat schijnt een goeie serie te zijn en die wou ik altijd nog kijken" vraag ik. "Ja is goed!" Matthy start de serie op en slaat dan zijn arm om mij heen. Ik ga tegen zijn borst aanliggen. We besluiten nog een aflevering te kijken en na een tijdje val ik in slaap. Matthy merkt het en geeft dan een kus op mijn voorhoofd. "Lekker slapen Soofje." Hij sluit de laptop af en legt de laptop dan voorzichtig weg zonder mij wakker te maken. Dan gaat hij op zijn zij liggen en slaat hij zijn armen om mijn middel heen en valt even later ook in slaap.
JE LEEST
Geen leven zonder jou//Bankzitters
FanfictionSofie is het zusje van Koen en komt bij hem wonen in CDH nadat ze uit huis is gezet door haar vader. Ze vindt het spannend om Koen weer te zien omdat ze hem al een tijd niet meer heeft gesproken. Sofie ontmoet daar ook de vrienden van Koen en al sne...