Er komt een komt een dokter binnen gelopen. "Goeiemorgen Matthyas. Heb je een beetje goed geslapen?" "Jawel" antwoord Matthy. "Heb je nog erg last van de hoofdwond?" Vraagt de dokter. "Valt wel mee" zegt Matthy. "Gelukkig, dan haal ik je infuus eruit en ga ik je ontslaan uit het ziekenhuis." Matthy knikt. Wanneer hij klaar is geeft hij nog wat medicijnen aan Matthy. "Als toch nog veel last hebt kun je hier van nemen, maximaal 4 per dag. Dan mogen jullie nu gaan en wens ik je beterschap Matthyas! zegt de dokter en schudt Matthy de hand. "Bedankt" zegt Matthy en we lopen samen de kamer uit.
Ondertussen het rijden bel ik Koen dat ik samen met Matthy weer naar huis kom. Ik hoor de rest van de jongens enthousiast op de achtergrond praten. "Fijn! Tot zo zussie." "Tot straks" en ik hang op. Als we thuis aankomen lopen we naar binnen en zeggen we de jongens even gedag. "Fijn dat je weer thuis bent Matt" zegt Raoul. We zitten even gezellig met zen allen op de bank en kletsen wat daarna gaan Matthy en ik naar boven. Matthy gaat op zijn bed zitten. "Zal ik trouwens nog wat drinken voor ons pakken?" Vraag ik aan hem. "Ja, graag een glas water" zegt hij tegen mij. Ik knik en loop de kamer uit. Als ik terug kom geef ik het glas aan Matthy en kom ik bij hem op bed zitten. "Dankjewel Soof" "Geen probleem Matt." Zeg ik en geef hem een glimlach. "Als er iets is moet je het gewoon zeggen" hij knikt. "Is goed Soofje" ik ga weer op staan en wil de kamer uit lopen maar voel dan dat mijn arm vast gepakt wordt door Matthy. Ik draai me om een kijk hem verbaasd aan. "Soof?" "Ja?" Zeg ik. "Wil je misschien bij me een filmpje kijken?" Vraagt hij verlegen. Ik bloos. Hij wilt dat ik bij hem blijf? "Ja tuurlijk! Graag zelfs" antwoord ik en zie dat Matthy ook begint te blozen en hij haalt zijn hand door zijn haren heen. Ik ga weer bij hem op bed zitten en dan kijken we een film.
Het ondertussen avond en Raoul heeft ons net geroepen voor het eten. Als we beneden komen zitten de jongens al aan tafel. "Wat ruikt het lekker zeg" zeg ik. heerlijke Lasagne ligt op het bord. We beginnen te eten maar na ik laat mijn halve bord staan. "Moet je niet wat meer eten Soof?" Zegt Koen bezorgd. "Ik heb geen trek meer" antwoord ik. "Soof wil je nog een paar happen proberen te eten?" Vraagt Raoul lief aan mij. Ik knik. Ik zit echt vol maar neem dan nog wat eten, heb mijn bordje dan bijna leeg. "Ik ben trots op je Soof" zegt Robbie dan. Ik glimlach naar hem. Meestal eet ik mijn bord wel leeg maar ik heb vandaag gewoon niet zoveel trek, denk door alles wat er gisteren gebeurd is. Het gaat gelukkig wel beter met Matthy, maar toch.
Als ik Raoul help met afruimen voel ik twee ogen op mij branden. "Gaat het wel Soof? Je hebt helemaal niet zoveel gegeten vanavond. En vanmiddag heb je ookal overgeslagen." Zegt Matthy bezorgd. Ik draai me om en kijk hem recht in zijn ogen aan. "Ja gewoon niet zoveel trek" zeg ik dan snel en geef hem een glimlach. "Als er iets is, je kan het altijd tegen me zeggen he?" Ik knik en geef hem een knuffel. Jeetje wat is hij ook een lieverdje. Wanneer ik klaar ben met afruimen ga ik tussen Matthy en Robbie zitten op de bank. Ze kijken weer voetbal, ik probeer het echt te begrijpen maar sommige dingen snap ik maar niet van het spel.
Na een tijdje begin ik erg moe te worden en voel ik mijn ogen erg zwaar worden. Ik leg mijn hoofd op Matthy zijn schouder en mijn ogen vallen dicht. "Rob zou je een dekentje kunnen aangeven?" Vraagt Matthy fluisterend. Niet veel later voel ik dat er een deken over mij heen wordt gelegd en krijg dan een kus op mijn hoofd. "Lekker slapen Soof" hoor ik Matthy nog fluisteren en val dan rustig in slaap.
De volgende ochtend word ik wakker in bed. Het laatste wat ik me kan herinneren is dat Matthy een dekentje over mij heen legde op de bank gisteravond. Als ik naast me kijk zie ik dat Matthy uit bed is. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat het al half 1 is. Jeetje ik heb wel heel erg uitgeslapen zeg. Net als ik me aan het uitrekken ben hoor ik de deur opengaan. Het is Matthy die binnen komt lopen met een dienblad vol ontbijt. Ik krijg vlinders in mijn buik, hij heeft gewoon een speciaal ontbijtje voor me gemaakt. "Ah shit ik je bent al wakker" zegt hij dan een beetje teleurgesteld. "Wat lekker Matt!" Zeg ik enthousiast. "Ah dit vind ik echt super lief" ik kijk hem aan en zie dat hij dan moet blozen. "Heb je een beetje lekker geslapen?" Vraag ik aan Matthy. "Ja hoor" hij glimlacht. Dan komt hij naast me op bed zitten en we beginnen met eten van het gemaakte ontbijt.
"Je had trouwens echt geen ontbijt voor me hoeven maken Matt. Van de dokter moest je juist rustig aan doen" zeg ik dan een beetje bezorgd. Matthy legt zijn hand op mijn been en draait zijn hoofd naar me toe. "Ach het stelde niets voor, en ik doe het met alle liefde" hij geeft een kus op mijn wang. Ik voel mijn wangen al snel rood worden. Matthy lacht. Hij is veel te lief. "Nogmaals bedankt" zeg ik en uit enthousiasme geef ik hem een kus terug alleen dan op zijn mond. Wanneer ik zijn lippen raak gaat er een soort elektrische schok door mijn lichaam heen, vlinders vullen mijn buik en dansen vrolijk rond. Als ik terug trek zie ik Matthy verbaasd kijken en al snel verschijnt er een brede lach op zijn gezicht, hij bloost.
"S-sorry, ik liet me gaan" zeg ik zachtjes. Dan buigt hij wat meer naar me toe. Hij tilt mijn kin wat op en geeft dan een kus terug. Weer voel ik mijn wangen rood worden. "Ik vond het juist wel schattig." Fluistert hij zachtjes in mijn oor. Overal krijg ik kippenvel, wat deze jongen met mij doet is niet te beschrijven. Nadat we het ontbijt op hebben kleed ik me om doe mijn routine en loop dan naar beneden toe. Matthy gaat eerst nog even douchen.
Wanneer ik beneden kom zie ik Koen, Raoul en Robbie met een grote grijns naar mij glimlachen. Ik ga naast Robbie op de bank zitten. "Wat is er aan de hand jongens?" Vraag ik dan. "Hoe was het ontbijtje van Matt?" Vraagt Robbie. "Ja echt heel lekker! Super lief dat hij dat voor me heeft gemaakt" zeg ik enthousiast tegen de jongens. Raoul zijn glimlach wordt nog breder. "Mooizo" zegt Raoul met een glimlach van hier tot Tokio. "Je vindt hem leuk he?" Vraagt Raoul dan. Uhm deze had ik niet zien aankomen, naja opzich. Ik ga wel veel met Matthy om maar ook met de andere jongens. "Jaa tuurlijk vind ik Matthy leuk! Ik vind jullie allemaal leuk, jullie zijn echt zulke goede vrienden van mij geworden in een korte tijd." Zeg ik dan om er een beetje om heen te draaien.
"Dat is niet wat we bedoelden" zegt Robbie dan. Hij kijkt me aan met een grijns. En geeft me een por in mijn zei. "Ik weet niet wat je dan bedoelt" zeg ik zo nonchalant mogelijk" Dan begint Robbie me opeens keihard te kietelen. Ik zak in elkaar en kan niet stoppen met lachen. "Oke, oke ik geef me over, ik geef me over!" Zeg ik lachend en half buitenadem. "Zeg het dan, zeg hettt" plaagt Robbie me, die me weer kietelt. "Ik vind Matthy leuk" zeg ik lachend. "Alleen als vrienden?" Zegt hij uitdagend. "Nee-eee ik vind Matthy leuk-leuk" zeg ik dan. Robbie stopt met kietelen. "Zo moeilijk was dat toch niet" de jongens lachen. Dan kijk ik Koen aan. Zou hij het wel leuk vinden als ik een relatie met zijn beste vriend zou krijgen? ALS, Matthy mij ook zo ziet. Wat ik niet denk, want ja ik ben ook helemaal niet zo leuk en helemaal niet knap en ja Matt is ontzettend leuk, lief, super zorgzaam, en knap. Mijn lach veranderd naar een sip gezicht en ze merken het meteen op.
JE LEEST
Geen leven zonder jou//Bankzitters
FanfictionSofie is het zusje van Koen en komt bij hem wonen in CDH nadat ze uit huis is gezet door haar vader. Ze vindt het spannend om Koen weer te zien omdat ze hem al een tijd niet meer heeft gesproken. Sofie ontmoet daar ook de vrienden van Koen en al sne...