Hoofdstuk 4

727 17 1
                                    

Het is nu half 7 en de jongens en ik hebben net avond gegeten. Raoul had heerlijke pasta gekookt voor ons, de jongens boffen maar met hem.
We zitten weer op de bank en de jongens hadden afgesproken dat Milo straks ook even langskomt en dat we met zen allen een spelletje gaan doen.

19:16~ De deurbel gaat. "Dat zal Milo wel zijn" zegt Koen. Koen loopt naar de deur toe en doet open voor Milo. "Stroopmannetje is hierrr" zegt de jonge op een rare toon. De jongens lachen maar ik snap het niet. Hij komt samen met Koen weer op de bank zitten naast Matthy. "Dit is mijn zusje" zegt Koen tegen Milo en wijst naar mij. Ik bloos, ik haat hem om het middelpunt te zijn. De lange jongen met een groot voorhoofd geeft me een knuffel en stelt zich dan voor. "Hey ik ben Milo, leuk je te ontmoeten!" Zegt Milo "Ja ook leuk om jou te ontmoeten Milo, ik ben Sofie" zeg ik en geef hem een glimlach.

Dan beginnen we met het spel. We besluiten twister te doen en Raoul draait. Als eerst is Robbie aan de beurt. "Oke Robbie je rechter hand op blauw" zegt Raoul "HA dat past mooi bij jou kleine smurf." Zegt Milo. Robbie steekt zijn middel vinger op naar Milo. "Klootzak" lacht hij
Dan is Koen aan de beurt, Oke Koen je linker voet op rood. "Nou dat past ook goed bij jou vieze ginger" lacht Milo. "Ach hou je muil spektiek" Iedereen lacht. Oke dan ben ik aan de beurt... "Sofie je rechter hand op geel" ik moest om bij geel te komen helemaal over Robbie heen buigen. "Hey kleine smurf zeg ik" Hij kijkt omhoog. "Begin jij ookal?" Hij kijkt me verbaast aan en lacht dan. Als laatst is Matthy aan de beurt. "Matthy zet linker been op blauw"

Nu beginnen we met de tweede ronde en wordt het al een stuk lastiger. "Robbie doe je linker been op geel" zegt Raoul. "Jezus daar kom ik toch niet bij" zegt Robbie moeizaam. Hij probeert zijn voet neer te zetten en valt dan. "Aaa kleine" lacht Koen. Dan is Koen aan de beurt en moet zijn rechter hand op geel zetten. Ook hij valt dan. Daarna is Milo aan de beurt maar hem lukt het ook niet te blijven staan. Dan zijn Matthy en ik nog als enigste over. "Je linkerhand op blauw" ik zet mijn linkerhand op blauw en sta nu oog ik oog met Matthy. "Heyy jij ook hier? Lacht hij. "Ja joh wat een toeval" lach ik. Dan is Matthy als laatste aan de beurt. "Oke Matthy, je rechterbeen op geel. Matthy probeert zijn been op geel te zetten maar de stip staat net te ver mijn kant op en voordat ik het weet voel ik Matthy tegen mij aan vallen. We liggen allebij in een deuk. Matthy gaat van me af en steekt dan zijn hand uit. "Sorry" verluistert hij in mijn oor als we opstaan. "Geeft niet joh" ik geef hem een glimlach.

Nu het spel is afgelopen gaan we met zen allen weer op de bank zitten en kletsen we nog wat. Het is erg gezellig. Ben zo blij dat ik hier mocht logeren van Koen. De jongens zijn ook echt super aardig tegen me. "Soof hoe wil je het doen met slapen vanavond? Ik wil wel weer op de bank slapen hoor maar van de week komt Juultje ook slapen en denk dat het fijner is als je gewoon een vaste slaapplek hebt" zegt Koen. "Oh ja, helemaal niet overnagedacht" zeg ik. "Je mag wel bij mij op de kamer slapen als je wilt?" Zegt Matthy dan een beetje onzeker. "Ik wil ook wel op de bank slapen dat jij in mijn bed slaapt, vind ik ook geen probleem" zegt hij dan. "Nee joh ben jij gek! Ik laat je toch niet weken lang op de bank slapen in je eigen huis? Ik slaap wel bij je in bed zeg ik, en geef Matthy een glimlach. "Top dan is dat ook geregeld" zegt Koen.

Ik begin te gapen. "Moe?" Lacht Matthy. Ik knik. Ik ga denk ik maar naar bed jongens. "Is goed Soofje" zegt Koen. "Was leuk je te leren kennen Milo" zeg ik. "Jaa vind ik ook" ik sta van de bank op en geef dan alle jongens nog een knuffel. "Ik loop wel met je mee naar mijn kamer" zegt Matthy. "Is goed" zeg ik. "Weltrusten" zeggen de jongens. Dan loop ik samen met Matthy naar zijn kamer. "Doe maar alsof je thuis bent" zegt Matthy en hij geeft me een glimlach. Matthy pakt een shirt van hem uit de kast en geef hem aan mij. "Aaah bedankt!" Ik kijk hem dankbaar aan."geen probleem" zegt hij.

We lopen samen naar de badkamer en ik poets mijn tanden. Ook doe ik een knot in mijn haar. Matthy loopt terug naar zijn kamer en kleed zich om. Ook ik kleed me om alleen dan in de badkamer, wanneer ik klaar ben loop ik weer terug. "Staat je schattig dat shirt" lacht Matthy" Ik bloos. Matthy en ik gaan in bed liggen. Ik leg mijn hoofd op het kussen en doe mijn ogen dicht. "Lekker slapen Soof" hoor ik Matthy nog zeggen en al snel daarna val ik in slaap.

Geen leven zonder jou//BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu