Wanneer we beneden komen zien we de jongens al buiten in het zwembad zitten. Samen met Matthy lopen we naar het zwembad toe. "Hehe, daar zijn ze hoor" zegt Koen. "Jaja, het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat" grap ik. Koen steekt zijn tong naar me uit en ik doe hetzelfde. Ik loop richting het zwembad en ga dan op een ligstoel liggen, heerlijk in het zonnetje. Matthy neemt een sprint en maakt een bommetje in het zwembad, ik wordt nog net niet nat. Na ongeveer 5 minuutjes mijn ogen te hebben gesloten hoor ik iemand naar me toe lopen, ik open mijn ogen en zie dan Robbie voorovergebogen naast mij staan. "Nou dame'tje nu ga jij ook is even lekker in het zwembad" hij tilt me met een beetje moeite op en hangt me dan over zijn schouder, hij rent naar het zwembad toe.
"Nee nee Robbie laat me los, laat me los." Schreeuw ik. Voordat ik het weet springt Robbie in het water. Als ik boven water kom kijk ik Robbie *boos* aan. "Dat was echt niet leuk Rob" zeg ik *boos* en sla mijn armen over elkaar heen. "Ah, wat kan ik doen om het goed te maken" zegt hij met een pruillip. "Mmmh, me trakteren op een ijsje!" Zeg ik met een grijns. "Een ijsje?" Hij haalt zijn schouders op. "Oke, komt voor de bakker." Hij klimt het zwembad uit en sprint naar de vriezer voor een ijsje. Ik moet lachen. Het ziet er echt schattig uit als hij rent.
Ik haal mijn haren voor mijn ogen weg en zwem dan naar de kant. Dan voel ik twee armen om mijn middel heen geslagen. "Hey" wordt er in mijn oor gefluisterd, door Matthy. Ik draai me om. "Hey" zeg ik terug. Matthy geeft me een kus. "Je ziet er mooi uit" zegt Matthy dan. "Ik heb gewoon een bikini aan hoor, maar bedankt" lach ik." "Nou de *gewone* bikini staat je anders wel fking goed" hij geeft me een knipoog. Ik voel mijn wangen branden, maar niet door de zon. Vlak daarna komt Robbie weer aan gesprint met een ijsje in zijn hand. "Uw ijsje, my lady" zegt hij nonchalant. "Aah bedankt, mijn heer" ik pak het ijsje van Robbie aan.
"Hey tortelduifjes, hebben jullie zin om mee te doen met een spel?" Vraagt Koen. "Ja leuk!" Zeg ik. "Oke de bedoeling is dat we twee teams hebben van twee personen, en je moet dan bij je teamgenoot op de rug zitten. En degene die het langst blijft zitten heeft gewonnen, maar het wordt natuurlijk wel een gevecht." "Hahah okee"
We zwemmen naar het midden van het zwembad toe. Ik klim bij Matthy op de rug en Robbie klimt bij Milo op de rug. Dit wordt leuk, denk ik in mezelf. "Oke, Raoul is de scheidsrechter" zegt Koen. "Beide teams ga klaarstaan, dan tel ik af. Je mag beginnen in 3,2,1 go!" Roept Raoul. Milo loopt naar ons toe en Matthy doet het zelfde. Robbie probeert me van Matthy af te duwen ,maar het lukt niet, want hij kon er net niet niet bij. Mij lukt het wel om Robbie vast te pakken en binnen no-time ligt hij samen met Milo in het water. "YESS gewonnen!!" Roep ik blij. Ik juich. Matthy zakt voorzichtig naar beneden en ik laat me in het water vallen."Goed gedaan, Matthy en Sofie. Het was een erg spannende strijd, maar de winnaars zijn bekend!" Zegt Raoul nog. "Sjonge jonge, jij kan ook niks he smurf." Milo geeft Robbie een zachte duw. "Kleine smurf dat je bent" zegt Milo. "Hey, nu ga je te ver" roept Robbie. Milo klimt snel het zwembad uit en rent weg, Robbie doet hetzelfde en rent dan achter Milo aan, maar Milo is te snel voor Rob. Robbie stopt dan en laat zich uitgeput vallen op het gras. "Jezus je bent nog best snel, ondanks je spektietjes dikzak." Zegt Robbie uitgeput. Milo komt naar Robbie gelopen en helpt hem omhoog. "Grappig" zegt Milo sarcastisch. "Nou zo is het wel weer genoeg geweest kleuters" zegt Raoul. We hebben nog wat gekloot in het water, en na 10 minuten waren we er wel klaar mee voor vandaag.
Nadat we ons weer allemaal hebben afgedroogd en om hebben gekleed, hebben we besloten kapsalon te bestellen. Ondertussen dat we wachten op ons bestelde eten zitten we op de bank nog wat te kletsen. "Omg ik heb opeens zò'n goed idee!" Roept Koen. Iedereen kijkt Koen nieuwsgierig aan. "Laten we een vakantie boeken, ik bedoel het is immers zomer en het is best wel weer een hele poos geleden dat we weg zijn geweest." Zegt Koen. "Ja, leuk idee. Is wel lekker om eventjes weg te zijn." Zegt Raoul. "Héérlijk! Ik zie me al zuipen in de kroegen aan het strand" zegt Milo. "Ja jij wel hè alcoholist" lacht Robbie. Iedereen ziet het wel zitten. "Dan kan ik wel op jullie huis passen" zeg ik. De jongens kijken me aan alsof ik gek ben.
"Sofie, jij gaat zeker weten met ons mee" zegt Koen. "Ja je dacht toch niet dat we je alleen gaan laten zitten?" Zegt Robbie dan. "Maar jongens ik kan dat helemaal niet betalen, ik werk niet eens meer. "We betalen het voor je, met alle liefde" antwoord Raoul dan. "Ik kan dat echt niet van jullie aannemen jongens" zeg ik dan weer. "He, ik heb een idee. Omdat je ons zo goed helpt met de opnames voor Bankzitters kan je wel bij ons gaan werken! Je doet dan niks anders dan nu, alleen je verdiend dan nu loon. En dan kan je ons altijd betalen voor de vakantie, als dat écht is wat je wilt maar het hoéft écht niet." Zegt Raoul. "Dat zou ik echt fijn vinden Roel" antwoord ik. Ik geef Raoul een knuffel. "Oké en nu onze vakantie bestemming! Waar zullen we heen gaan?" vraag ik enthousiast. "Zo Sofie heeft er zin in hoor" lacht Koen. "We kunnen naar Bali gaan?" Zegt Matthy. Iedereen is het er mee eens. "Top, dan ga ik zo een vakantie voor ons boeken" zegt Raoul.
JE LEEST
Geen leven zonder jou//Bankzitters
FanfictionSofie is het zusje van Koen en komt bij hem wonen in CDH nadat ze uit huis is gezet door haar vader. Ze vindt het spannend om Koen weer te zien omdat ze hem al een tijd niet meer heeft gesproken. Sofie ontmoet daar ook de vrienden van Koen en al sne...