•De volgende ochtend•
11:19Ik word wakker en kijk naast me. Matthy ligt nog heerlijk te slapen. "He doornroosje, wakker worden" fluister ik in zijn oor en geef hem dan een kus op zijn mond. (die half openstaat)
"Mmmh" Er komt gekreun uit zijn mond. "Kom op Matt het is al bijna half 12, we zullen zo echt uitbed moeten. "Nog heel even, alsjeblieft" komt er moeilijk uit zijn mond. "Mmh oke vooruit dan, ik wou net gaan douchen en wou vragen of je samen wou maar dan maar een ander keertje" zeg ik zo nonchalant mogelijk. Matthy komt recht overeind zitten en wrijft in zijn ogen."Ik ben wakker, laten we douchen" Ik lach. "Wat is er zo grappig?" Zegt Matthy stom verbaasd, hij kijkt me verward aan. "Niks, er is helemaal niks" lach ik nog steeds en loop naar de douche toe. "He wacht op mij. Hoor ik Matthy roepen vanuit het bed. Als ik de slaapkamer deur open wil doen wordt ik bij mijn heupen naar achteren getrokken. "Mmh waar dacht jij zo snel heen te gaan zonder mij" fluistert Matthy in mijn oor en grijnst. Ik draai me om en we kijken elkaar recht in de ogen aan. Ik kan maar niet aan dit oogcontact wennen. Dan geeft hij me een kus op mijn voorhoofd. "Zullen we gaan dan?" Vraag ik. Hij knikt en we lopen samen naar de badkamer.
Aangekomen in de douche doen we beiden onze kleding uit. "Je bent zo mooi he Soof, je wel niet hoe mooi je bent" zegt Matt lief. Hij haalt een plukje haar voor me ogen weg en stop het achter mijn oor. Ik begin te blozen. "Matt.." ik wordt onderbroken door een kus en ga erin mee. "Ik ben echt gek op je Sofie" "Ik ook op jou Matt" glimlach ik. "Nou laten we nu maar echt gaan douchen, anders staan we hier morgen nog" lach ik."Ja goed idee" lacht Matthy. Nadat we klaar waren met douchen hebben we ons allebei omgekleed, tandengepoetst en ons haren gedaan. Ook heb ik natuurlijk mijn skincare routine gedaan en nog wat mascara met een doorzichtige lipgloss opgedaan.
Nadat we allebei klaar waren liepen we samen naar beneden. Daar zaten de rest van de jongens al op de bank. "Zo zo, daar zul je ze eindelijk hebben hoor" lacht Milo. "Jullie twee hebben lekker uitgeslapen zeg, maar dat maakt niet uit. Vandaag zouden we toch een rustig dagje hebben" zegt Raoul. "Hahah gelukkig maar" zeg ik een loop ondertussen naar de keuken om een broodje te maken. "Uhm jongens, we hebben nog helemaal geen eten en drinken in huis" Ik draai me om naar de jongens. "Oh ja dat is waar ook" zegt Raoul. "Laten we anders nu meteen even wat boodschappen gaan halen. Dan kunnen we straks tenminste middag eten en hebben we ook meteen snacks enz in huis" "Jaa handig!" Stem ik met Raoul mee.
"Wie gaat er dan zo allemaal mee naar de winkel?" Vraag ik aan de jongens. "Ik kijk Matt aan maar die lijkt er niet al te veel zin in te hebben. "Ik zoizo wel" zegt Raoul. Ik had ook niet anders verwacht natuurlijk. "Ik ga ook wel effuh mee" zegt Rob. "Aah gezellig Rob!" "Nou dan zijn we even weg boysss" "Is goed zussie, neem wel lekkere dingen mee he en niet alleen van dat gezonde troep" Zegt Koen. "Nee komt goed" lach ik. Als we de deur uitgaan komt Matthy nog naar me toe gelopen. "Sofie" Ik draai me om en kijk verbaasd. "Wat is er Matt?" "Je vind het niet erg toch dat ik niet mee ga? Anders moet je het zeggen want dan-" Ik onderbreek Matthy "Nee joh ik vind het helemaal niet erg, rust jij nog maar eventjes lekker uit van de vlucht schat" Dan geef ik hem een kus op zijn wang. "Nou ik moet nu echt gaan. Raoul en Robbie wachten op me." Ik geef een kus op zijn mond en loop dan richting de auto.
Aangekomen bij de supermarkt
"Even kijken wat hebben we allemaal nodig?" Vraag ik aan de jongens. "Ik heb een lijstje in mijn notities gemaakt wacht, ik zoek hem wel eventjes op." Zegt Raoul.
——————————————————————————————————————————————————
"Aah top. Misschien is het handig om op te splitsen, dat gaat wat sneller denk ik" "Ja is goed" Antwoord Raoul. "Gaan jullie twee dan Fris, bier, snacks en toiletpapier halen? Dan doe ik de rest." "Ja is goed" zeggen Robbie en ik tegelijk. We schieten in de lach.Rob en ik lopen de schappen met snacks bij langs. Mmh wat zullen we is meenemen, ik weet ook niet zo goed wat iedereen lekker vind natuurlijk. "Robbbb" "Ja Sofieee" "Wat voor snack vinden de jongens het lekkerst?" "M&M'S vind iedereen zoizo altijd wel lekker. Zullen we dan de gele en blauwe zak meenemen?" "Ja doen we!" Antwoord ik. We zoeken samen waar de M&M'S liggen want ja, in het buitenland ligt het natuurlijk weer helemaal op een andere plek. "Gevonden!" Roep ik enthousiast. "Toppie" lacht Robbie. "Waarom lach je nou? Ik weet wel dat ik grappig ben, maar ik maakte helemaal geen grapje" zeg ik sip met een pruillip. Robbie zet de kar aan de kant en komt dichter naar me toe gelopen. "Ahw niet zo sip kijken, vond het gewoon lief hoe enthousiast je was" zegt hij dan ook sip. Ik geef hem een stompje in zijn zij. "Sukkel" zeg ik dan. "Jij bent de grootste sukkel" antwoord hij. "Ja ben ik ook want jij bent een kleine smurf" Ik proest het uit. "Niet grappig" zegt Robbie met zijn handen in zijn zij en rolt met zijn ogen. "Nou zullen we maar verder gaan" zeg ik lachend en geef hem een aai over zijn bol.
Robbie en ik doen de laatste boodschap in de kar wanneer Raoul ook weer aankomt gelopen. "Eeeyy josty's, alles gevonden wat we moesten hebben?" Vraagt Raoul. "Ja alles gevonden" zeg ik trots. "Toppie laten we dan maar afgaan rekenen. We lopen naar de kassa toe en leggen alle boodschappen op de band en wat boodschappen tassen. Raoul betaalt met de pinpas van de Bankzitters. Ondertussen pak ik de boodschappen met Robbie in. Nadat we alles hebben ingepakt lopen Robbie en Raoul met de boodschappen tassen naar de auto en zetten het in de kofferbak. "Shotgun" zeg ik snel wanneer Rob weer voorin wilt gaan zitten. "Net te laat, jammer zeg" plaag ik hem. "Roel ik ga rijden ja?" Zegt Robbie. "Ja is goed jongen" antwoord Raoul. Robbie steekt de tong naar me uit. Ik doe hetzelfde terug.
~
Hey iedereen, ik ben weer een soort van terug denk ik? Het gaat nog steeds niet echt heel erg goed met me maar ik begon opeens weer motivatie te krijgen om verder te gaan met het schrijven van mijn boek! Dus hierbij weer een nieuw hoofdstuk :)
JE LEEST
Geen leven zonder jou//Bankzitters
FanfictionSofie is het zusje van Koen en komt bij hem wonen in CDH nadat ze uit huis is gezet door haar vader. Ze vindt het spannend om Koen weer te zien omdat ze hem al een tijd niet meer heeft gesproken. Sofie ontmoet daar ook de vrienden van Koen en al sne...