Hoofdstuk 5

705 15 0
                                    

Als ik wakker wordt is Matthy al uit bed. Ik rek me uit en scroll dan nog even op insta. Dan stap ik uit bed, loop ik naar de badkamer en poetst ik me tanden en doe me routine. Als ik klaar ben doe ik de badkamer opslot en stap ik onder de douche en zing ik zachtjes mee met het muziek wat ik op heb gezet. Nadat ik klaar ben pak ik een handdoek uit de ladekast en droog ik me af. Met een handdoek om mijn middel loop ik naar Matthy zijn kamer om kleren uit zijn kast te pakken. Een groene trui met een beer erop en een  zwarte (bankzitters) joggingsbroek. Ik moet echt andere kleren gaan kopen, want ik kan ook niet in deze oversized kleren blijven rondlopen.

Ik loop naar beneden en zie dan Raoul in de keuken een eitje bakken. "Goeiemorgen Sofie" zegt hij vrolijk. Ik zeg vrolijk goeiemorgen terug en loop naar hem toe. Ik pak een glas drinken en vul het met melk. "Ik heb een broodje met ei voor je klaar staan" zegt hij. "Aaa super lief dankjewel!" Ik pak het bord met het broodje ei van het aanrecht af en ga dan ook de tafel zitten.
"Waar is de rest?" Vraag ik. "Koen en Matthy zijn even boodschappen doen en Robbie is bezig met opnames voor zijn kanaal" zegt hij. "Okee" zeg ik en neem nog een hap van mijn broodje. Als ik het op heb zet ik het bordje op het aanrecht en luister ik muziek op de bank met mijn airpods in. Even later komt Raoul ook op de bank zitten en op dat moment gaat de deur open.

De jongens zijn weer thuis. "Roel we zijn er weer" hoor ik Koen zeggen. Ze lopen de woonkamer binnen met 4 tassen vol en zetten het in de keuken neer. Ik doe mijn airpods uit en loop naar ze toe. "Hey goeiemorgen zusje, lekker geslapen bij Matt?" Zegt Koen. "Jahoor!" Hij geeft me een knuffel. Ruim jij de boodschappen even op Matt? Vraagt Koen en ploft dan op de bank. Matthy zucht. "Ik help je wel" zeg ik tegen Matthy. "Ach nee, dat hoeft niet joh, ga maar lekker op de bank zitten Soof" zegt hij. "Nee joh geen probleem, met zen tweeën zijn we zo klaar!" Ik geef hem een glimlach en hij lacht terug.

Dan ruimen we samen de boodschappen op en praten we wat. Ik wil het pak suiker pakken en voel dan Matthy zijn hand tegen mijn hand aan, we wouden het tegelijk pakken. Er gaat een elektrische schok door mijn lichaam, we hebben oogcontact en ik bloos. "Oh sorry" zeggen we dan tegelijk. Hij lacht. "Geeft niet" zeggen we dan weer tegelijk en we schieten in de lach. We ruimen de rest van de boodschappen op en dollen wat met elkaar. "Zou je het leuk vinden om vanmiddag wat samen te gaan doen?" Vraagt Matthy dan. "Ja lijkt me leuk! Ik moest toch nog kijken voor nieuwe kleren nu ik niks meer heb, dus komt goed uit." Zeg ik. "Gezellig, zullen we dan vanmiddag de stad in?" Vraagt hij. "Jaa leuk!" We glimlachen naar elkaar.

Timeskip ~ In de stad

Matthy en ik lopen samen door de stad van Utrecht en lopen allemaal verschillende winkels binnen. Ik heb al een paar leuke outfits gekocht.
Dit zijn een paar outfits als voorbeeld:

 Dit zijn een paar outfits als voorbeeld:

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Het is erg gezellig met Matt en hij vind het totaal niet erg om te wachten bij de paskamers of om naar zoveel verschillende kleding winkels te gaan

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Het is erg gezellig met Matt en hij vind het totaal niet erg om te wachten bij de paskamers of om naar zoveel verschillende kleding winkels te gaan. Ondertussen het shoppen kletsen we wat hij helpt me best goed met leuke nieuwe kleren uit te zoeken. "Zo ik denk dat ik wel genoeg heb voor eerst" zeg ik tevreden tegen Matthy. "Je hebt echt leuke kleren gekocht Soof! Zullen we een terassje opzoeken en dan wat gaan eten?" Vraagt hij mij. "Ja is goed! Ik heb nu ook wel trek gekregen" zeg ik. Onderweg naar het Teras komen we twee meisjes tegen. "Omg omg jij bent Matthy van de bankzitters! Mogen we een foto met je?" vragen de twee meisjes enthousiast. "Ja tuurlijk" zegt Matthy en pakt de telefoon van één van de twee meisjes en maakt dan een selfie. "Aaa bedankt!!" Zeggen de meiden nog en lopen dan blij weg.

"Sorry daarvoor" zegt Matthy. "Ach joh dat is toch niet erg? Vind het juist wel schattig, zag je hoe enthousiast ze waren om jou te zien? Echt lief" zeg ik. Aangekomen bij het Terras hebben Matthy en ik een tosti besteld met wat drinken. "Echt heerlijk dit zonnetje zeg" zeg ik dan wanneer de zon op zijn felst begint te schijnen. "Zeg dat wel" antwoordt Matthy op mij. Dan komt de serveerster met onze tosti's en drinken aangelopen. "Eetsmakelijk" zegt ze en geeft een knipoog naar Matthy toe maar hij negeert het. Oke apart, denk ik bij mezelf maar laat het los.
Ondertussen het eten raken we al snel weer in gesprek en het is erg gezellig. "Ik heb nog niet eerder gezien dat je zulke mooie blauwe ogen hebt" zegt hij dan opeens als we ons eten op hebben. Hij buigt naar voren om wat beter te kijken en haalt een plukje haar voor mijn ogen weg, en stopt het achter mijn oor. "Ik bloos" zo dichtbij zijn we nog nooit geweest. Ik kan zijn adem op mijn nek voelen.

Dan komt de serveerster weer aangelopen en onderbreekt ons moment. "Heeft het gesmaakt?" Vraagt ze dan. Matthy gaat weer normaal zitten, knikt dan en friemelt wat met zijn hand in zijn haar. "Kan ik jullie nog ergens verder mee helpen?" Vraagt ze. "Nee hoor bedankt. Ik zou graag willen betalen." Zegt Matthy. "Vond het erg leuk vandaag met je Soof" zegt Matthy onderweg naar Cdh. "Ik vond het ook leuk met je vandaag Matt" We glimlachen naar elkaar.

Geen leven zonder jou//BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu