Hoofdstuk 22

414 15 0
                                    

Ik trek een bankzitters joggings broek aan en een wit shirt. Ik doe mijn haar in een knot en doe ook nog een beetje mascara op. Wanneer ik beneden kom, zitten de jongens natuurlijk weer op de bank. Ik loop naar de bank toe en ga boven Matthy hangen en geef hem een kus op zijn hoofd. "Lekker gedoucht?" Vraagt Matthy "ja heerlijk, heb nu ook best wel trek." Zeg ik terwijl mijn maag knort. Matthy lacht "De broodjes liggen op het aanrecht, je mag pakken wat je wilt" zegt Matthy. "Is goed" ik loop naar de keuken toe en pak een bordje en leg er dan 2 broodjes op die ik beleg met ham en kaas. Dan prop ik me tussen Matthy en Rob in op de bank. De jongens zijn dit keer geen voetbal aan het kijken wat me verbaast. Matthy slaat zijn arm om mij heen. Ik eet rustig mijn broodjes op. Gek genoeg krijg ik het dit keer met gemak op. Ik zet mijn lege bord op tafel neer. "Hee, je hebt je broodjes op! Goed gedaan Soof" zegt Raoul. Hij geeft me een glimlach, ik glimlach terug. Van Matthy krijg ik een dikke kus op mijn wang. "Ben trots op jou mop" vlinders vullen mijn buik.

"Zusje heb je zin om zo met mij een video voor mijn youtube kanaal op te nemen?" "Uhh ja lijkt me leuk!" Zeg ik. "Gezellig!" Zegt Koen. "Nu je het over opnames hebt, we moeten morgen ook weer opnemen voor Bankzitters. Iemand ideeën?" Vraagt Raoul. "We zouden weer een *Bankzitters bestellen alles* kunnen opnemen, en dan doen we dit keer van de Five guys." Zegt Matthy. Iedereen stemt er mee in. "Wil je morgen ook mee doen Sofie?" Vraagt Robbie. Ik wou ja zeggen maar dan moet ik weer denken aan de reacties van de verstoppertje video.. "Uhm ik weet niet jongens. De vorige keer vonden jullie kijkers mij niet erg leuk..." zeg ik dan twijfelend. "

"De meeste vonden je echt leuk, in de laatste video van de Eetwedstrijd kregen we allemaal comments wanneer je weer mee zou doen met een video" zegt Koen. "Klopt, en je zult altijd last hebben van mensen die je niet leuk vinden. Hebben wij ook genoeg, maar daar moet je je niks van aantrekken" zegt Milo. "Vinden jullie het wel leuk als ik mee doe dan? Ik bedoel het is wel jullie ding" zeg ik "Nee Soof, we vinden het juist leuk als je meedoet." Zegt Robbie. "Het komt echt goed Soofje, het wordt hartstikke leuk" zegt Matthy dan. "Oke oke jullie hebben me overgehaald, ik doe morgen mee" lach ik. "YESS" zeggen Milo en Robbie, ze geven elkaar een high-five. "Oke nu we dat hebben geregeld.. zullen we naar boven voor mijn kanaal opnemen?" Vraagt Koen aan mij. "Ja is goed!" "Tot straks Matt" "Veel plezier Soof" Ik geef hem een kus. "Ieeuw niet zo klef doen zeg" zegt Milo. Ik draai me om en steek mijn middelvinger op. Dan loop ik samen met Koen naar boven toe.

Boven aan de trap besef ik me ineens iets. Ik woon hier nu al 3,5e week en ik ben nog maar 1x boven geweest. Ik volg Koen naar zijn kamer. Hij pakt zijn extra bureaustoel erbij en ik help hem met alles klaar te zetten voor de opnames. "Wat wou je gaan doen?" Vraag ik dan wanneer we klaar zijn. "Uhm, ik dacht aan een verboden te lachen video" zegt Koen. "Oeeh leuk!" Zeg ik enthousiast. "Oke even een video zoeken die ik nog niet heb gehad" zegt Koen. Na ongeveer 5 minuten zoeken heeft Koen een video gevonden. "Oke, ben je er klaar voor?" Ik knik. "Gewoon jezelf zijn, dan komt het wel goed zussie." Koen zet de camera aan en begint de intro. "Dames en heren, jongens en meisjes. Welkom bij een nieuwe verboden te lachen, en dit keer met mijn kleine zus Sofie! Zegt Koen. "Hoi allemaal!" Zeg ik enthousiast tegen de camera."Oke genoeg gekletst, laten we beginnennnn. Koen start de video op.

We zijn alweer aan het einde gekomen van de opnames Koen heeft 12 keer gelachen en ik 10 keer intotaal. Tja wat zal ik er over zeggen, we zijn er allebij niet zo goed in. Koen doet de outro. "Bedankt voor het kijken en vergeet zekerrrr niet te ABONNEREN. De groetuhh!!" Dan doet Koen de camera uit. "Zo ik zal de video vanavond editten en dan zet ik hem morgen online!" Zegt Koen. "Okeee" antwoordt ik. "Vond het trouwens echt leuk om mee te doen Koennie" zeg ik. "Ah zussie, geen probleem. Je deed het ook echt leuk. Weet zeker dat mijn kijkers dol op je zullen zijn. Je hebt tenslotte niet voor niets de Van Heest genen" zegt Koen trots. . "Jaja" lach ik. "Nou dan ga ik maar weer. Succes met editten Koennie" "Komt goed."

Een dag later
Het is de volgende dag en de jongens en ik zijn de setting aan het klaarmaken voor de Bankzitters opnames. We zouden alles bestellen van de Five Guys dus Raoul is ondertussen het hele menu online aan het bestellen zodat we straks meteen kunnen beginnen als we klaar zijn. Wanneer ik aan het helpen ben met de lampen voel ik dat er twee armen om me middel worden geslagen. "Hey" fluistert Matthy in mijn oor. "Hey" ik draai me om. "Fijn dat je zo meehelpt." Hij geeft me een glimlach. "Geen probleem, doe het graag" ik glimlach terug. Matthy geeft me snel een kus. Dan gaat de deurbel. "Dat zal de bezorger wel zijn. Zou iemand me kunnen helpen met aannemen van de tassen?" Vraagt Raoul. "Ja is goed ik help wel even." Zegt Koen. Raoul en Koen lopen naar de voordeur toe en nemen de tassen met het eten aan.

"The food is heree" zegt Koen wanneer hij weer de woonkamer in komt lopen met Raoul. "Yesss eindelijk eten" zegt Milo enthouasiast. "Dikzak" zeg ik grappend. Milo kijkt me aan. "Hé, wat zei je nou net kleine. Noemde je me nou dikzak?"
"Ik zou niet durven" zeg ik terug. "Jaja" zegt Milo. Hij geeft me een por in mijn zij. Iedereen gaat aan tafel zitten. Helemaal links zit Matthy, ik zit naast Matt en aan de rechterkant van mij zit Robbie. Tegen over Matthy zit Koen, in het midden zit Milo en aan de linkerkant zit Raoul.
Robbie zet de camera aan en Matthy begint de intro van de video. "Dames en heren, jongens en meisjes. Vandaag hebben we het hele menu van Five Guys besteld. Maaar we hebben nog een extra toevoeging gedaan, we hebben namelijk een rad met het hele menu erop. Degene die draait moet eten of drinken waar het op landt. Okeee laten we beginnen!"

Geen leven zonder jou//BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu