Chapter 28 Names
I woke up to the dim light of our room. I lazily moved my arm to find Kousuke beside me, and when I couldn't feel him but the pillows, I immediately pulled myself up and sat on the bed to look for him.
Ilang beses ko pang kinapa ang kama na parang bigla ko siyang makikita roon. It was rare to wake up without Kousuke sleeping beside me, curled under the thick blanket, arms wrapped around me, with his constant whisper of my name, like an innocent child in his dreams, but tonight's different.
I thought I'd wake up next morning, but I think I wasn't the only one who was not feeling well. I didn't bother to fix my bed hair, as I climbed down the bed while tying my old rose thin satin robe. I wore the hotel slippers and started to look for Kousuke.
I didn't turn on the light and I just allowed the moonlight slipped through the glass window and thin white curtain, giving me the full view of my boyfriend in his very unusual sight.
"Kou—" hindi ko na tinuloy ang sasabihin ko at hinayaan ko na lang ang sarili ko na maglakad patungo sa kanya.
Dahil bahagyang nakabukas ang glass window, nagagawang makapasok ng hangin at nadadala ang manipis na kurtina— giving me Kousuke's visual. Akala ko ay sa mga movie or anime ko lang iyon makikita, but Kousuke Matsumoto's really a living male lead in flesh with his different version.
He always has this sweet boyfriend image, the playboy, the shy type, the easy-go-lucky, the cold one, but this visual right now didn't even slip my mind. Hindi man lang naramdaman ni Kousuke na naglalakad na ako patungo sa kanya. I even allowed myself to hide inside the shadows of our room to watch him silently like that.
Because Kousuke Matsumoto's looking like a bad boy Japanese who just had his one night stand, while thinking of his debts that he'd ran off from playing too much in the casino.
Kousuke Matsumoto's wearing a black pair of unbuttoned jeans, topless with his well-built body, sitting oppositely with the chair's back rest, a lit cigarette in his hand, messy hair, and a smoke on from lips as he slightly tilted his head up.
Hindi ko alam kung bakit bigla akong nawalan ng lakas humakbang at magpakita sa kanya, dahil ang tanging ginawa ko lang ay panuorin siya hanggang sa maubos niya ang isang sigarilyo. At nang nagsisindi na ulit siya nang panibago ay saka lang ako naglakas ng loob maglakad ulit at magpakita na sa kanya.
"Kousuke," sinadya kong higit na lakihan ang pagkakabukas ng bintana.
Our room has a small veranda overlooking the city lights of Kyoto. Pwede ba talaga rito na manigarilyo? I know that Japan has a specific place for smoking.
"R-Rhoe Anne!" agad ibinaba ni Kousuke ang sigarilyo niya at pinatay na iyon.
"You smoke," sagot ko.
Hindi ako lumapit sa kanya, sa halip ay nanatili ako roon sa may bintana at hinayaan ko ang sarili kong isandal ang isang braso ko. Hindi naman umalis si Kousuke sa pagkakaupo sa kanyang upuan, sa halip ay inilagay niya ang dalawa niyang braso sa itaas na bahagi ng sandalan ng upuan na nakarap sa kanya.
"Did I wake you up?"
Umiling ako. Nang mapansin niya na hindi pa rin ako nagsasalita ay saka lang siya ngumiti sa akin. "I don't usually smoke, Rhoe Anne. Don't worry."
"Are you upset?" tanong ko.
Huminga siya nang malalim at inilahad niya ang isa niyang kamay sa akin. "Come here."
Hindi ako nagsalita pero sinunod ko ang gusto niya. When I accepted Kousuke's hand, he gently pulled it closer and gave it a kiss. Nagawa niya pang imulat ang isa niyang mga mata habang pinagmamasdan niya ang reaskyon ko nang humalik siya sa kamay ko.
BINABASA MO ANG
Summer Trap (Matsumoto Series 2)
RomanceI wish I'd known what I did last summer with you. . .