Sessizlik duyduğu tek şey sessizliğin bir kaç sözüydü Midra'nın. Midra dakikalardır önündeki kitaba bakıyor ve elindeki kalemi çeviriyordu. Midra'nın tüm şefaflığı ile hatırlamak istediği çok fazla anısı vardı, ama Midra henüz bu anılardan birini seçememişti.
Derken Midra aklına gelen olayla içindeki değişimi hissetti. Bir kaç dakika kitaba ve elindeki kaleme donuk bakışlarla baktı. Düşündüğü olayı biraz daha tarttı. Sonunda doğru olayı seçtiğinden emin oldu ve yazmaya başladı.
Geçen yılın eylül ayında yaşamıştı bu olay. Midra yine saatlerce keman pratiği yapmış ve yorgun bir şekilde otobüs durağında otobüs bekliyordu. Bilekleri ve kolları artık keman çalmaktan o kadar ağırmıştı ki Midra sürekli kemanı tuttuğu elini değiştiriyordu. Biran önce otobüs gelse de eve gitsem diye düşünüyordu. Telefonundan saate baktı saatin dokuza geldiğini gördü otobüse yaklaşık yedi ya da sekiz dakika vardı. Müzik dinleyebilirim diye geçirdi içinden hızla kulaklarını takıp en sevdiği müziklerden birini dinlemeye başladı.
Sessizlik uğuldar geceme.
Haykırışlarım çıkar gökyüzüne,
Gözlerim arar seni karanlık gökyüzünde
Kalbimse kan çanağı seni ararken
Evet kalbim kan çanağı, kalbim bi kan çanağı.
Midra gözlerini kapamış şarkıyı mırıldanırken otobüsün korna sesi ile hızla gözlerini açtı ve otobüse binmek için harekete geçti. Otobüse binmek için ilk adımını merdivene attığında cebinden düşen nota kağıdını gördü. Ah hayır diye mırıldandı. Eli ile şoföre bir dakika işareti yaptı ve nota kağıdını almak için arkasını döndü.
Nota kağıdını bir adamın çoktan yerden alıp ona uzattığını görünce şaşırdı ama bir yandan da mutlu hissetti. Midra adamdan hızla kağıdı aldı ve teşekkür etti. Daha fazla beklemeden hızla otobüse bindi.
İşte Midra hatırasındaki ilk kötü tarafını yazmıştı adamın ona o kağıdı vermesi Midra'yı b.ir gün bitirecekti ama Midra o an onu fark edememiş sadece adamın ona kağıdı uzatmasına izin vermişti. Sütünden bir yudum daha aldı ve hatırasına odaklanmaya devam etti.
Midra otobüsün en arka tarafına doğru ilerlemiş ve en son kısma geçmişti. Otobüs koltuğuna oturduğunda iyice yorulduğu hissetti Midra. Sırtını koltuğa yasladığında ağaran sırt kaslarının verdiği acıyla yüzünü buruşturdu. Daha fazla beklemeden kulaklarını takıp müzik dinlemeye devam etmek için kulaklarını tekrar taktı. Midra şuan kimseyle konuşmak istemiyordu tek istediği biraz uykuydu.
Midra'nın uykusunu ilk saniyeden yarım kalmıştı. Kulaklığının hızla çekilmesiyle sinirle yana doğru döndü. Gördüğü kişi ile şaşkına döndüğünü hissetti. Kulaklığını çekip müzik dinlemek için kulağına takan adam ona nota kağıdını veren adamın ta kendisiydi.
''Pardon.'' dedi Midra kulaklığını adamdan hızla çekerek.
''Müzik dinlemek istemiştim sadece.'' dedi adam hızla elini dizlerinde birleştirerek. Midra sinirle yanında duran kumral saçlı adama baktı. Tuhaf diye düşündü Midra adamın sorunları var diye geçirdi içinden.
''Ateh ben.'' dedi adam elini Midra'ya doğru uzattı. Midra bir kaç saniye adamın eline bakakaldı.
''Eee Midra ben.'' dedi sonra Midra bakışlarını adamdan kaçırdı ve hızla elini adamdan çekti.
''Keman çalıyorsun sanırım. Bende viyola çalıyorum.'' dedi adam. Viyola Midra'nın ilgisini çekmiş olmalıydı ki bakışlarını tekrar adama çevirdi.
Midra'nın bakışları adamın bilekliğine kaydı ve bilekliğin Lavin Akademi bilekliğini olduğunu anlayınca bir kez daha şoka girdi.
''Lavin akademidesin sanırım.'' dedi Midra bakışları ile siyah yonca charmı olan bilekliği göstererek.
''Son yılım mezun olunca okulda kalmak için gelecek yıl bir sınava daha gireceğim.'' dedi Ateh.
''Üç ay sonra bende Lavin Akademi sınavlarına gireceğim.'' dedi Midra heyecanla.
''İlk deneyimin mi?'' dedi Ateh.
Midra kafasını salladı ve otobüs haritasını hızla kontrol ettiğinde inmesi gerektiğini fark etti.
''İnmem gerek.'' dedi Midra telaşla. Adam hızla Midra'ya yer vermek için ayağa kalktı.
''Seni bir daha nerede görebilirim.'' dedi adam.
''Üç ay sonra Lavin akademi sınavlarına gireceğim.'' dedi Midra ve koşarak otobüsten indi.
''Lavin akademiye gelirsen çalışabiliriz.'' dedi Ateh Midra'nın arkasından bağırarak.
''Düşüneceğim.'' dedi Midra gülerek.
Midra hızla deftere hatırasını yazdı ve kitabı kapattı. Ağlama krizine gireceğim diye düşündü ama girmemeliydi uyumalıydı çünkü sabah erken kalkıp pratik yapması gerekiyordu. Kitabı hızla komodinin üzerine koydu ve göz yaşlarını içine akıtarak kendini uykuya bıraktı.
.
.
.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAN ÇANAĞI
General Fiction2023 BAHAR FESTİVALİ KAZANANI ''Söylesene Midra. İnsan unutmanın ve hatırlamanın sınırına ulaşabilir mi?'' dedi adam. Midra gelen soru ile şoka uğradığını hissetti. Bir kaç saniye ne diyeceğini düşündü. ''Hatırlamak, basit bir şarkı sözüyken unutma...