Midra iki saattir Dimitri ile pratik yapıyordu artık keman çalmaktan yorulmuştu. Kollarını sallayarak yere oturdu. Dimitri'de Midra'nın yanına oturdu kafasını ona doğru çevirdi.
''Kalan günler dükkana gelirsen orada çalışabiliriz.'' dedi Dimitri. Midra duraksadı.
''Yani burada sesler çok fazla. Fazla ses seni yorar tabii istersen.'' dedi Dimitri.
''Olur. Bir şartım var ama.'' dedi Midra.
''Dinliyorum.'' dedi Dimitri.
''Kitap konusunda yardımcı olacaksın.'' dedi Midra.
''Peki.'' dedi Dimitri.
''Sorularıma soru ile karşılık vermeye ara vermen gerek.'' dedi Midra. Dimitri güldü.
''Tamam görüşürüz o halde.'' dedi Dimitri. Ayağa kalktı ve kapıya yöneldi. Kapıdan çıkacakken Midra'ya doğru döndü. Midra bakışlarını Dimitri'ye çevirdi.
''Bu sefer olacak Midra. Bu sefer olacak.'' dedi Dimitri ve gitti.
Midra Dimitri gittikten sonra stüdyodan çıktı. Hızla eve gitti. Duşun altına girip kafasındaki hayalleri düşündü umarım dedi içinden hayallerim gerçek olur eğer gerçek olmaz ise dedi kendince düşünmek istemiyordu o olasılığı Midra.
Şimdide yatağının üzerinde saç havlusu ile saçlarını kurulamaya çalışıyordu ve önündeki kitaba bakıyordu. Kitaba devam etmeliyim diye söylendi. Havluyu yatağına bırakıp kitabı açtı ve yeni sayfayı çevirdi.
Kafanızdaki Sesler..
Midra bu başlığı içinden defalarca kez okudu ve aklına kendi kafasının içindeki Midra geldi.
İnsanların kafasının içinde tek birinin olduğunu düşünmek alçakça bir harekettir. Bir kere insan beyni kişinin yaptığı hatalar ve yaptığı iyiliklerden oluşur. İyilikler sizi motive ederken yaptığınız kötülükler kafanızın içinde döner durur ve düşündürür sizi. İşte önce kötülükleri ve hayatınıza etki eden kötü şeyleri unutabilmelisiniz bunu sırf kafanızdaki sesleri susturmak için değil, geçmişteki ruhunuz için yapmalısınız çünkü çoğu insan geçmiş gelecek ya da bugün arasında geleceği seçer çünkü gelecek sınırları aşmak ve unutabilmeyi öğrenmek demektir insanoğlu için.
Kafanızın içindeki bir iyi ve bir kötü sesi düşünün.
Midra geçmişi bu kadar çok düşünme işini hiç sevmemişti ama yine de düşünmeye başlamıştı.
Kafasının içindeki iyi ses belliydi. Hayal kuran biriydi Midra. Daha doğrusu ne olursa olsun kim durdurmaya çalışırsa çalışsın başaracağına inanan bir gün milyonlarca insana keman çalacağına inanan iyi bir iç sese sahipti
Kötü sese gelince Midra duraksadı ve ellerinin titrediğini fark etti ellerini dizlerine sildi.
Ateh'in onu yanlış yönlendirmesi ve Ateh yüzünden bir yıl daha tek başına sınava hazırlanmak. Midra sürekli Ateh'le yaşadığı anları düşünüyordu daha doğrusu sürekli ne kadar aptal olduğunu düşünüyordu.
Midra göz yaşının kitabın sayfasına aktığını görünce bir kez daha boşlukta gibi hissetti. Silkelenip diğer sayfaya geçti.
Tuhaftır ki insanlar kötülüğün ve kötü anılarının kölesidir. İyi anılardan güç alacağını düşünen insan aslında kötü anılarının hırsıyla yaşar. İnsanın yaşadığı kötü anılar ve depresyonlar çokta kötü değildir. Bazen anlamak için en derinden hissetmek gerekir bıçağı alıp kalbinize saplamak size bazen hayatı sunar. Tek yapacağınız şeyse hatırlamayı bırakıp sadece unutmamaktır çünkü hatırlamak acı doluyken, unutmamak ve kalbinde o kırık çanağı taşımaksa insana güç verir kafasında sürekli çaldırır o şarkıyı devam et devam et der kalp beyine...
Midra bu kez de aklına gelen anıyla donduğunu hissetti.
Geçen yıl Ekim
Midra heyecanla Ateh'in yanına Lavin Akademiye gitmiş pratik için odasına çıkmıştı. Midra ne zaman atehin odasına gitse kendisini çok heyecanlı hissediyordu çünkü Ateh onun için ilhamdı.
''Hoş geldin Midra.'' dedi Ateh hızla Midra'ya sarıldı ve kafasına ufak bir öpücük bıraktı.
Midra sarılmasına karşılık verdi.
''Hoş buldum.'' dedi Midra.
''Bugün seninle ilk dizeyi çalışalım sol den do ya yavaş bir geçiş yapmalısın.'' dedi Ateh bakışları ile kemanı göstererek.
Midra hızla kemanı aldı ve ilk dizeyi Atehin dediği gibi çalmayı denedi. Midra'nın kulağına melodi daha farklı gelmişti bu farklılık tuhaftı. Midra kemanı hızla bıraktı ve Ateh'e baktı.
''Emin misin yanlış geliyor.'' dedi Midra. Ateh gözlerini devirdi.
''Midra sence emin değil miyim.'' dedi etrafı göstererek.
''Peki.'' dedi Midra ve çalmaya devam etti.
Midra'nın aklına şimdi de Dimitri'nin sol den do ya hızla geçmen gerekiyor demesi gelmişti. Doğru olan buydu ama Ateh göz göre göre Midra'yı köreltmişti bu seferki seçmelerde onu geçmeliydi Midra. Bir kez daha içinde yanan hırsı hissetti ve kitabı kapattı.
.
.
.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAN ÇANAĞI
General Fiction2023 BAHAR FESTİVALİ KAZANANI ''Söylesene Midra. İnsan unutmanın ve hatırlamanın sınırına ulaşabilir mi?'' dedi adam. Midra gelen soru ile şoka uğradığını hissetti. Bir kaç saniye ne diyeceğini düşündü. ''Hatırlamak, basit bir şarkı sözüyken unutma...