9

17 2 0
                                    

Midra son iki haftadır Dimitri'nin dükkanına geliyor ve orada pratik yapıyordu. Her geçen gün daha iyiye gittiğini her hissettiğinde dükkana daha heyecanlı geliyordu.

''Biraz daha nazik davranmalısın.'' dedi Dimitri elindeki küçük müzik notası maketini çevirirken.

''Evet sanırım biraz kendimi kasıyorum.'' dedi Midra ve gri büyük yastıklardan birinin üzerine oturup sırtını duvara yasladı. Yerdeki su şişesini alıp bir kaç yudum su içti.,

''Dimitri sence şansım var mı?'' dedi Midra umutla. 

Dimitri elindeki müzik notası maketini kenara bıraktı ve Midra'nın yanına oturdu.

''Elbette sadece kendini kasmaman lazım. Geçen yılda bu sınava girdiğin için senden daha iyi bir performans bekleyecekler. Hem artık yönergeler değişti biliyorsun artık sadece müzikle almıyorlar.'' dedi Dimitri.

''Ah evet işin bir de şiir kısmı var.'' dedi Midra saçlarını karıştırarak.

''Yazabildin mi?'' dedi Dimitri. Yüzünü Midra'ya çevirdi.

''Eh birazcık.'' dedi Midra.

''Dinlemek isterim.'' dedi Dimitri.

''Hiç sanmıyorum şiir süpriz olsun istiyorum.'' dedi Midra 

''Peki.'' dedi Dimitri gülerek.

Midra Dimitri'ye doğru döndü. Uzun zamandır aklını kurcalayan o soruyu ona sormaya karar verdi.

''Müzikle nasıl tanıştın?'' dedi Midra.

Dimitri derin bir nefes aldı ve bakışlarını kaçırdı.

''On dört yaşındayken okulda yan flüt çalan bir çocuk gördüm. Kapının önünde durup saatlerce çocuğu izlerken o an ne yapacağıma karar verdim. Müzik aletlerini öğrenip insanlara yardım etmeliydim çünkü izlediğim o çocuğa yardım eden kimse yoktu. Her gün Midra, her gün tek başına saatlerce pratik yapmasını izledim.'' dedi Dimitri.

''Neden çalmaya devam etmedin?'' dedi Midra.

''Ettim ama uzakta çaldım. Hiç bir zaman herkesçe tanınmak istemedim. Bazen güzel olan şeyler gün yüzüne çıkınca söner bende sönmek istemedim.'' dedi Dimitri. 

Midra Dimitri'ye baktı ve konuşmak için dudaklarını araladı.

''Sen istesen bile sönemezsin Dimitri. Yaşadığım onca şeyden ve başıma gelen onca kötü insandan sonra sen benim için..'' dedi Midra.

''Benim için ne?'' dedi Dimitri.

''Özelsin.'' dedi Midra ve nefesini verdi. Hızla bakışlarını kaçırarak saate baktı.

''Gitmeliyim.'' dedi Midra.

''Seçmelere son beş gün yarın gelme dinlen ertesi gün gelirsin.'' dedi Dimitri.

Midra kafasını salladı.

''Kitap ne durumda?'' dedi Dimitri.

''Bitecek.'' dedi gülerek Midra.

''Uzun zamandır soru sormuyorsun kitap hakkında.'' dedi Dimitri yerden kalktı ve Midra'nın yanına geldi.

''Çünkü uzun zamandır anlamsız şeylerin içindeki anlamı çözebiliyorum daha doğrusu deniyorum.'' dedi Midra ve kapıya yöneldi.

''Yakında kitabı isterim.'' dedi Dimitri.

''Getireceğim. Getireceğim..'' dedi Midra ve dükkandan çıktı.

.

.

.



KAN ÇANAĞIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin