Ziekenhuis

172 2 0
                                    

Pov Juan:
Ik slaap nog heel diep tot plots mijn gsm gaat. "Wie zou dat nu kunnen zijn"?: denk ik in mezelf. Het was mama. Ik neem op met een brakke stem en wrijf eens in mn ogen, die nog zogoed als gesloten zijn. De stem van mn mama brengt daar verandering in, ze vraagt of ik zo snel mogelijk naar het ziekenhuis kan komen omdat er iets ernstig aan de hand is met oma. Zodra ik mijn gsm afleg, spurt ik naar mn kleerkast om mij aan te kleden. Opweg naar de badkamer check ik even hoe het is met Romy, aangezien ze een oorontsteking heeft waardoor ze al nachten slecht slaapt. Ik twijfel of ik haar wel moet meenemen, aangezien we niet weten hoe ernstig het is. Ik besluit om naar Tinne te bellen. Na een paar keer te bellen, neemt ze eindelijk op. "Hey Juan, waarom bel je",hoor ik Tinne zeggen met een brakke stem. "Mijn moeder heeft zojuist gebeld om te zeggen dat oma naar het ziekenhuis is gebracht, ik zou zo snel mogelijk moeten gaan omdat het ernstig is",zeg ik terwijl ik mn veters strik. "Zou ik Romy naar jullie mogen brengen, ik weet niet of het zo slim is om haar mee te nemen"? Tinne gaat akkoord, dus maak ik voorzichtig Romy wakker, ik besluit haar geen kleertjes aan te doen, omdat ze toch niet naar school moet. Ik neem haar mee naar de gang om haar jasje, sjaal en muts aan te doen. Ze is heel moe, dus ook wat huilerig. Ik neem haar rugzakje met wat spulletjes, zoek mn sleutels en ga samen met Romy naar de auto. Ze stribbelt wat tegen als ik haar in de autostoel zet, maar ze valt al gauw weer in slaap. Aangekomen bij Tinne, druk ik op de deurbel.

Pov Tinne:
Ik kijk nog even naast mij in bed en zie Oscar nog vredig slapen. Ik besluit hem niet wakker te maken. Het is 3:35u dus sta ik op omdat ik anders toch weer in slaap val, en waarschijnlijk dan de deurbel niet hoor. Ik besluit een tas thee te drinken en de tv op te zetten. Na een kwartier hoor ik de deurbel. Ik sta op met een deken rond mij en haast me naar de voordeur. Daar zie ik Juan met Romy in zijn armen. Ik neem Romy over en neem ook haar rugzakje. Voor Juan vertrekt vraag ik of hij al iets meer weet over zijn oma. Hij zegt dat hij nog niks weet, maar hij zal me op de hoogte houden. Als hij weg is sluit ik de deur en ga met een half slapende Romy in de zetel zitten. Ik doe haar jas, sjaal en muts af. Ze voelt nog altijd heel warm aan, dus besluit ik haar temperatuur te meten. Ze heeft nog altijd hoge koorts, maar ik kan haar vandaag nergens heen brengen. Oscar en ik moeten een hele dag draaien, dus moeten we een oplossing vinden. Ik vraag aan Romy of ze nog wat wil slapen in haar bedje of hier nog wat bij mij wilt zitten. "Bij jou zitten", zegt ze. We kijken nog even samen tv, maar als snel valt Romy weer in slaap op mijn schoot. Rond 4:30u staat Oscar op.

Pov Oscar:
Ik sta op en voel dat Tinne niet naast mij ligt, dus besluit ik in de living te gaan kijken. Als ik beneden kom zie ik Tinne in de zetel zitten met een slapende Romy op haar schoot. Tinne lacht als ze me ziet. Ik wil vragen waarom Romy hier is en niet bij Juan, maar ze doet teken dat ik stil moet zijn. Ze legt Romy zo voorzichtig mogelijk in de zetel met een dekentje en neemt me dan mee naar de keuken, waar ze verteld dat Juan zijn oma in het ziekenhuis ligt. Ik begrijp het natuurlijk en vind het ook totaal niet erg dat ze hier is, ik verzorg haar zoals het mijn eigen kind zou zijn. Tinne en ik gaan aan tafel zitten om te ontbijten.

Pov Tinne:
Ik vraag aan Oscar of het slim is om haar mee te nemen naar de set, aangezien we vandaag een hele dag draaien. Mijn ouders zijn niet thuis, Eline moet gaan werken en Bram is naar school. Dus is dat onze enige optie. "We nemen haar gewoon mee naar de set, daar zal wel iemand op haar kunnen letten voor eventjes.", zegt Oscar. Ik ga akkoord, ze zal toch veel slapen. Ik sta recht, loop naar Oscar en geef hem een passionele kus. Ik ga naar de living om Romy wakker te maken zodat ik haar kan wassen en haar kleertjes kan aandoen, ondertussen doucht Oscar zich. Na Oscar douch ik mij snel.

Pov Oscar:
Tinne gaf mij de opdracht Romy's haar te doen terwijl zij haar doucht. Ik probeer 2 vlechtjes te maken, maar ik geef al snel op want ik wil niet dat er klitten ik haar haar zitten. 2 staartjes moet nog net lukken. Tinne komt terug beneden wanneer ik net klaar ben met Romy's haar. Ze loopt naar ons toe en kan haar lach niet inhouden. "Ik denk dat ik de volgende keer haar haar wel zelf doe", lacht Tinne. Ik kijk haar verbaasd aan een vraag waarom. "Ze staan een beetje scheef", zegt ze. Ik draai Romy om naar mij en ik moet Tinne gelijk geven, de staartjes staan wel heel scheef. Ze wil Romy overnemen om het zelf te doen, maar ik krijg uiteindelijk nog een kans. Romy kijkt heel geconcentreerd naar de tv, terwijl ik haar haartjes opnieuw probeer en Tinne een boterham smeert voor haar. Na een beetje sukkelen is het uiteindelijk een gewone paardenstaart geworden. Tinne geeft Romy haar boterham met choco, en ze kijkt verbaasd naar het haar van haar dochter. "Na een tijdje zal het je wel lukken", zegt Tinne. Ik kijk gespeeld boos, waardoor ze me een kusje geeft.

How it could've been~2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu