Pov Juan:
Ik zit naast het bed van mijn oma, de dokter zei net dat het niet lang meer gaat duren en ons dus moeten gaan voorbereiden op wat gaat komen. Ze heeft de kracht niet meer om nog iets te zeggen. Ik begin wat herinneringen boven te halen van toen ik klein was. "Weetje nog oma, die keer dat Lisa en ik zoveel ruzie hadden, dat ik haar van de schommel had geduwd waardoor ze haar arm gebroken heeft?", zeg ik met een tranen in mijn ogen. Ik was toen zo bezorgd om haar dat ik haar wekenlang verwende. Mijn oma glimlacht naar mij en knikt heel zacht. Ook zij heeft tranen in haar ogen. Ik neem haar hand vast en zeg haar dat ik ervoor zal zorgen dat ik Romy morgen meebreng. Ik geef haar een kus en zeg haar tot morgen. Onderweg naar huis belt Tinne mij.T: "hey Juan, hoe gaat het met jouw oma"
J: "het kan elk moment gedaan zijn..."
T: "dat is heftig, je mag mij altijd bellen he, zo'n dingen moet je niet alleen verwerken!"
J: "bedankt, ik moet wel nog iets vragen"
T: "zeg maar"
J: "mag Romy morgennamiddag eens mee naar oma, ze had graag afscheid genomen"
T: "tuurlijk, graag zelf!"
J: "bedankt, dat zal haar deugd doen"
T: " graag gedaan, ik zal haar morgen na school naar jou brengen!"
J: "oké tot dan eh"
T: "tot morgen"Pov Tinne:
Ik heb zelf ook tranen in mijn ogen. Als ik thuis ben, doe ik de was en kuis ik het hele huis. Wanneer ik daarmee klaar ben is het tijd om Romy te halen. Ik sta aan de schoolpoort te wachten bij wat andere mama's, er zijn wel altijd mensen die complimentjes geven over Lisa. Dat doet echt deugd om te horen. Als de bel gaat zie ik mijn dochtertje naar mij lopen. De juf kwam nog even naar mij en zei dat ze een klein ongelukje heeft gehad. "Ze was zodanig aan het spelen dat ze waarschijnlijk vergeten is naar het toilet te gaan", zegt ze. "Mag ik dan vanavond geen sticker", vraagt ze triest. "Nee popje, maar als je morgen niet in je broek hebt geplast krijg je wel eentje", stel ik haar gerust. We zeggen tot morgen tegen haar juf en lopen naar de auto. "Dat is niet flink eh, als je naar het toilet moet, dan moet je dat vragen aan de juf", zeg ik. Ze knikt haar hoofdje en ik zet haar in haar autostoel. Als we thuis komen doe ik haar jas af en schoenen. Ik maak haar rugzak leeg en zet hem terug op zijn plaats. Ik snijd een appel en geef hem aan haar. Ze is op tv naar samson en marie aan het kijken. Ik besluit een foto te maken en die in de whatsappgroep van ghost rockers te zetten. Marie stuurt hartjes terug. "Als die aflevering gedaan is, moet de tv uit", zeg ik haar. Na de aflevering gaan we samen naar boven en help haar met haar barbies uit te halen. "Ik denk dat mama er nog heeft van toen zij klein was", zeg ik tegen haar. "Mag ik zien", zegt ze met grote ogen. Die liggen nog bij oma en opa schattie. Ik ga terug naar beneden, neem mijn laptop en ik check mijn mails. Ik hoor Oscar binnenkomen, dus in sta op en loop naar hem en geef hem een kus. "Zo wil ik wel elke dag thuis komen hoor", lacht hij.
Ik ga terug zitten en werk verder. Hij start ondertussen met koken. Ik ga vlug eens boven kijken hoe het is met Romy en zie dat ze een tekening aan het maken is. Ik ga even bij haar zitten. Ze maakt een tekening voor mij. Als ze klaar is geeft ze de tekening aan mij en zegt dat ze veel van me houd. "Dank je popje, ik hou ook veel van jou", zeg ik terwijl ik haar een kusje geef. "Ja gaat morgennamiddag bij papa, wil je voor hem een tekening maken?", "ja, en voor oma ook", zegt ze. Ik ga terug naar beneden, loop naar de keuken waar Oscar aan het koken is. Ik sla mijn armen rond zijn middel. En geef hem een kus in zijn hals. "Ik heb net een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog, wil je mee"?, vraag ik. Hij kijkt blij naar me en zegt: "tuurlijk wil ik mee, we gaan ons kindje voor het eerst zien"! We kussen elkaar en daarna dek ik de tafel. Romy komt naar beneden met de tekeningen voor Juan en zijn oma. Ik rol ze mooi op en doe er een lintje rond. Ik hef haar op en zet haar in haar kinderstoel. We genieten van de spaghetti en ruimen dan de tafel af. Ik steek Romy op tijd in bed en blijf nog een tijdje op met Oscar. Daarna gaan we ook slapen. Aangezien ik in de namiddag mort werken kan ik Romy morgen zelf naar school brengen en terug gaan halen.Ik sta op, maak me snel klaar en ik ga dan Romy wakker maken. Als we allebei klaar zijn neem ik haar rugzak doe haar jas aan. Ik zet haar in de autostoel en vertrek dan naar school. Ik geef haar nog een kusje en doe haar rugzak op haar rug. Het is woensdag, dus het is een korte dag. We lopen naar de speelplaats waar de juf haar meeneemt naar binnen. Ik stap in mijn auto en rijd terug naar huis. Oscar is net wakker als ik terug thuis kom, ik geef hem een kus en doe daarna de was. Ik haat strijken zo hard, maar het moet ook gebeuren. Oscar is gestopt bij Lisa dus die is nu bezig met andere projecten. Ik ga naast hem zitten en studeer mijn scenario's nog even voor straks. Daarna is het tijd om Romy op te halen. Oscar en ik staan te wachten aan de schoolpoort. Na een paar minuutjes wachten zie ik Romy, ze komt naar ons gelopen en Oscar neemt haar op. We vertrekken naar huis om te eten. Als we gegeten hebben neem ik mijn spullen en doe Romy haar jas aan. Ik geef Oscar nog snel een kusje. Ik neem Romy's tekeningen mee en gaan naar de auto. In de auto valt Romy in slaap. Als ik aankom bij het appartement van Juan, haal ik voorzichtig Romy uit de auto en loop naar de deur. Juan doet open en ik doe teken dat hij stil moet zijn. Ik ga mee naar binnen en leg haar op de zetel. Ik wil weg gaan tot ik mij herinner dat ik de tekeningen van Romy in mijn jaszak heb zitten. "Romy heeft nog een tekening gemaakt voor jou en je oma", zeg ik tegen hem. Hij opent de tekening en krijgt tranen in zijn ogen. Ik zie het dus geef hem een knuffel en wens hem veel sterkte. Ik geef mijn dochter nog vlug een kusje en ga dan naar Boortmeerbeek.
Pov Juan:
Ik heb de tekening van Romy al opgehangen. Ik loop naar de zetel waar ze nog ligt te slapen en doe heel voorzichtig haar jas uit. Ik pak haar op en neem haar op mn schoot. Dit kan zo enorm deugd doen. Na een paar minuten wordt ze wakker. Ze ziet dat ze bij mij is, dus knuffelt ze mij heel hard. "Ga je mee naar oma"?, vraag ik. "Ja!", antwoord ze heel enthousiast. Ze zou eens moeten weten. Ik geef haar een kusje op haar haar en doe dan onze jassen aan. Ik zet haar in de autostoel en we vertrekken naar het ziekenhuis. Als we aankomen neem ik haar op mijn arm en gaan naar de kamer waar oma ligt. Als ik binnenkom zie ik dat Lisa er ook is. Ze loopt naar me toe en vraagt waarom Romy mee is. Ik zeg haar dat oma haar nog eens had willen zien. Ze begrijpt het wel. Ik zet Romy naast oma op bed, ze lijkt geschrokken omdat oma er natuurlijk niet zo gezond uit ziet. Ze geeft haar tekening die ik help openmaken. Oma moet huilen en geeft Romy een knuffel en een kusje. Ik heb nog iets voor jullie, zegt oma tegen Lisa en ik. Oma vraagt haar handtas dus geef ik die. Ze haalt er 2 knuffeltjes uit in de vorm van een kat, die ze zelf heeft gemaakt. Eentje voor Romy en ook eentje voor als Lisa ooit een kindje zou hebben. Romy knuffelt oma en bedankt haar. We praten nog wat verder. Ondertussen is Romy in slaap gevallen naast oma. Oma houd haar stevig vast. Ik vraag aan mama of ze een foto wil nemen van ons bij oma. Ik neem een foto van Romy en oma, zodat ik die straks kan doorsturen naar Tinne. Ik neem afscheid geef oma nog een knuffel en een zoen en vertel haar dat ik haar heel graag zie. Romy geeft haar ook nog een knuffel en een zoen en ik neem haar dan van het bed af. Ik doe haar jas dicht en zeg gedag. Ik kom thuis en laat Tinne weten dat we terug zijn. Het zal rond 19u zijn als ze hier is. Ik neem Romy haar speelgoed uit de kast, zodat ze wat kan spelen. Ik besluit wat muziek te maken, dat heeft me altijd al door moeilijke momenten geholpen. Romy begint honger te krijgen, maar in heb geen zin om te koken dus bestel ik sushi. "Papa, mag ik een film kijken"?, vraagt ze. Ik kijk of ze haar speelgoed heeft opgeruimd en zet dan een film op. Ze is helemaal gek van Oliver&Co, dat was vroeger ook een van mijn favoriete films. Als de bel gaat doe ik de deur open en neem de sushi aan. Ik roep Romy aan tafel. Als we klaar zijn zet ik alles weg en zet ik de tv weer op play. We kijken samen de film uit tot Tinne er is. Tinne komt binnen en ziet dat we sushi hebben gegeten. "Oooh heb jij sushi gegeten!?", vraagt ze aan Romy. Romy lacht en knikt ja. "Sinds wanneer eet zij sushi?", vraagt ze aan mij. "Al best lang hoor", zeg ik. Romy neemt de knuffel die ze van oma kreeg en toont hem trots aan Tinne. "Ja, oma had dat gemaakt voor haar achterkleinkinderen", leg ik uit aan Tinne. "Aaah dat is zo lief", zegt ze. We kletsen nog even en dan vertrekken ze naar huis.Pov Tinne
Ik kom thuis en poets Romy haar tanden. Ik breng mijn dochter naar bed, ik zing haar in slaap en geef haar nog een kusje. Vanaf morgen hebben Oscar en ik vakantie dus blijven we nog even op. Ik neem nog even mijn laptop en maak uitnodigingen voor Romy haar verjaardagsfeestje. Het thema is Samson&Marie. Marie komt, ik heb de ghost rockers uitgenodigd. Ik druk de uitnodigingen af en vouw ze op. Morgen geef ik ze aan de juf, die zal ze wel uitdelen. Romy wordt 3 op 28 december. Dus binnen 2 weken al. Ik sluit mn laptop en ga op Oscar zijn borstkas liggen. Hij neemt mijn buik vast en kust me op mijn kruin. "Gaan we morgen shoppen"?, vraag ik. "Als jij dat wilt", zegt hij. Ik zou graag morgen gaan omdat het dan minder druk is, en Romy zit dan op school. We besluiten te gaan slapen en kruipen dicht tegen elkaar aan in bed.