Romy legt haar hoofd neer op mij. "Mama, ben ik lelijk"?,vraagt ze. "Maar schat nee, natuurlijk niet, wie heeft dat aan jou gezegd"?, vraag ik. "Kato",zegt ze. "Hey kijk eens naar mama, jij bent heel mooi vergeet dat niet Kato liegt", zeg ik. "Heb je nog pijn, popje"?, vraag ik. "Ja",zegt ze. "Kom we gaan boven een film kijken",zeg ik wanneer ik haar op mijn arm neem. "Hier is ons prinsesje", zeg ik als ik de kamer binnen kom. Oscar en Nell zijn terug in slaap gevallen. "Gaan wij 2 anders even naar het park"?,vraag ik aan Romy. Ze knikt. Ik maak een briefje voor Oscar en hang het aan zijn gsm. "Kom popje, we gaan naar beneden", zeg ik. Ik doe mijn jas en schoenen aan en help dan Romy met haar jas aan te doen. "Wil je wandelen of in de buggy zitten",vraag ik haar. "In de buggy",zegt ze. Ik zet de buggy al buiten en neem mijn handtas. Ik zet Romy in de buggy en we wandelen naar het park. "Straks gaan we stoppen bij de action om wat spulletjes te kopen zodat we straks iets kunnen knutselen, goed"?,stel ik voor. "Ja", zegt ze. "Mama, mag ik dan op de speeltuin"?,vraagt ze. "Ja maar mama helpt jou zodat er geen zand in jou gips komt",zeg ik. "Mama weet je, ik hou heel veel van jou, je bent de beste mama ooit",zegt ze. Ik buk mij voor Romy en geef haar een kusje. "Dank je wel popje, jij bent de beste dochter ooit", zeg ik. Ik help haar uit de buggy en neem haar mee naar de schommels. "Kom ik help jou", zeg ik wanneer ze erop wilt kruipen. Ik duw haar op de schommel waardoor ze lacht. "Mama gaan we nu naar de winkel"?,vraagt ze na een half uurtje. "Ja, kom maar", zeg ik. Ik neem haar handje en we wandelen verder. "Kijk mama, een poes", zegt ze al wijzend. "We zullen er eens naartoe proberen gaan", zeg ik. De kat komt naar ons gewandeld en geeft kopjes. "Mama zal een foto maken", zeg ik. "Kom schat, we gaan verder", zeg ik terwijl ik mijn hand uitreik. We komen aan bij de action dus zet ik haar terug in de buggy. "Waarom moet ik in de buggy"?, vraagt ze. "Het is hier veel te druk popje", zeg ik. Ik neem stiften, kleurpotloden, glitter, lijm, papier en nog heel wat andere spulletjes mee om te knutselen. "Mama, mag ik zo een knuffel"?, vraagt ze. "Ja maar ik neem er ook eentje mee voor jouw zus", zeg ik. "Welke shampoo wil je"?,vraag ik aan mijn dochter. "Die van Elsa", zegt ze. "Ik had het kunnen raden", zeg ik. We gaan naar de kassa en wandelen daarna terug naar huis. "Mama, mag er muziek op"?, vraagt ze. "Nee schat, sorry maar we zijn niet alleen", zeg ik. "Je mag wel zelf zingen", zeg ik. Ze zingt wat liedjes van K3. De mensen kijken haar heel vrolijk aan. "Hé, jij bent toch die van Lisa"?,vraagt een vrouw van ongeveer mijn leeftijd. "Ja klopt",zeg ik. "Je doet dat geweldig", zegt ze. Ohn, dank u", zeg ik. "Is dat jouw dochtertje"?,vraagt ze. "Ja dat is Romy", zeg ik terug. "Ik wist niet dat jij al een kind had", zegt ze. "Ik heb er ondertussen al 2", zeg ik lachend. "Ah dat wist ik niet",zegt ze. Ze kijkt naar Romy en lacht. "Jij kan wel mooi zingen hoor", zegt ze tegen Romy. Romy lacht verlegen en kijkt dan naar mij. "Dat is echt een mooi meisje", zegt ze tegen mij. "Dank u", zeg ik. "Het was tof jou eens te zien", zegt ze. "Bedankt voor het gesprek",zeg ik nog vlug. We wandelen verder en komen na een kwartier thuis.
"Hey schat", zegt Oscar als we thuiskomen. Ik help Romy met haar jas uit te doen en haar schoenen. "Hey, waar is Nell", vraag ik. "Ze slaapt terug", zegt hij. "Ah dat is goed", zeg ik. Ik geef hem een kus en begin dan met het middageten. Romy zit ondertussen in de zetel tv te kijken met Oscar. "Eten is klaar",zeg ik. We dekken de tafel en eten. Nell begint te huilen. "Ik zal haar gaan halen", zeg ik. Ik doe de deur van haar kamer open en zie dat ze rechtop zit. "Hey, kom eens bij mama", zeg ik terwijl ik haar oppak. Ik ververs haar luier en neem haar mee naar beneden. Ik zet haar in de kinderstoel en verwarm haar eten. Ze is wat huilerig omdat ze honger heeft. "Nelleke, wat is er", zegt Oscar wanneer hij haar traantjes wegveegt. Ik neem een lepeltje en doe haar een bavetje aan. Ik geef haar groentenpap en eet ondertussen ook mijn bord leeg. Na het eten ruimen we de tafel af en gaan we even in de zetel zitten. Oscar houdt zich bezig met Nell terwijl ik ga knutselen met Romy. "We gaan een kalender maken om af te tellen wanneer je uit het gips mag", zeg ik. "Jaaa", zegt ze enthousiast. Ik druk een kalender af en help haar met versieren. "Kijk mama", zegt ze wanneer ze toont wat ze geschreven heeft. "Wauw, kan jij jouw naam al schrijven, wie heeft jou dat geleerd"?,vraag ik. "Papa", zegt ze. "Dat is heel goed popje", zeg ik. "Kijk ik heb diamantjes gekocht om op jou gips te plakken", zeg ik. Ze kijkt heel blij. Ik plak de diamantjes op haar gips en neem er een foto van. Plots gaat mijn gsm dus neem ik op.