Pov Tinne
De wekker gaat af en dan zie ik Oscar en Romy niet naast me liggen. Ik vind ze allebei in Romy's kamer.Pov Oscar:
Het is 4:00u als ik zie dat Romy al wakker is. Omdat ik niet wil dat Tinne al wakker wordt, besluit ik haar mee te nemen naar beneden om wat tv te kijken. Na 20 minuten hef ik haar op en neem ik haar mee naar de badkamer om haar te wassen. Ik neem haar mee naar haar kamer, Tinne had na al dat gedoe gisteren geen kleertjes meer klaar gelegd, dus neem ik gewoon een simpel kleedje met broekkousen. Ik ga naar de lade waar haar hemdjes zitten en haal er eentje uit van ghost rockers. "Hoe cool is dat, jij hebt gewoon een hemdje waar jouw mama opstaat!", zeg ik. "Volgens mij kan niemand van jouw klas dat ook zeggen". Ik zet haar op bed om haar aan te kleden, terwijl ze nog half slaapt. Ik neem haar op mijn schoot en wieg haar heen en weer. Op dat moment zie ik Tinne in het deurgat staan, ze geniet van het beeld en komt dan naast ons zitten. "Heb jij haar al gewassen en aangekleed!?", vraagt ze. "Ja, ik ga dat binnenkort ook moeten kunnen eh!", antwoord ik. Ik leg vlug mij hand op haar buik en kus haar teder.Pov Tinne:
Ik neem Romy over terwijl Oscar zich gaat douchen. Ik maak iets leuk in haar haartjes , en doe er dan een strikje in. Ik kan niet wachten om haar te vertellen dat ze grote zus wordt, maar ik wacht tot mijn familie het weet anders zal ze het gegarandeerd verklappen. Na Oscar douch ik mij nog vlug en ga dan snel naar beneden. Ik zet Romy op haar kinderstoel en geef haar dan cornflakes met melk. Ik neem nog vlug een doosje druiven, een drinkbus en een koek en steek ze in haar nieuwe rugzak. Haar doktersbriefje steek ik nog vlug in haar heen en weer schrift, en ook haar siroop mag ik niet vergeten geven. Ik neem haar mee naar boven en we poetsen beide onze tanden. Als we beneden zijn, doe ik haar schoenen aan en geef haar haar knuffel. Ik heb ook nog reserve kleren in haar boekentas gestoken, voor moest ze een ongelukje hebben tijdens het spelen. Oscar is ondertussen al klaar en helpt mij met haar jas sjaal en muts aan te doen. Ik neem haar rugzak en mijn handtas, doe snel mijn jas aan en loop samen met hen de deur uit. Ik help mijn dochter in haar kinderstoel en zorg ervoor dat ze goed vast zit. Ik vooraan zitten en leg de muziek op, zodat we goed wakker worden. Als we bij mijn ouders aankomen, haal ik voorzichtig Romy uit haar autostoel, die al weer in slaap was gevallen en Oscar neemt haar rugzak. Ik bel aan en mijn mama doet open. "Aah kom binnen!", zegt ze. Ik leg Romy neer in de zetel en doe haar jas af, ik ga daarna naar Nina en ze begint in het rond te springen. Romy wordt wakker en gaat al snel naar mijn mama. "Dag mijn kleine meid", zegt mama terwijl ze haar knuffelt. Oscar en ik geven Romy nog een kus en vertrekken dan snel naar Boortmeerbeek.In de auto denken we aan onze toekomst, hoe leuk het gaat zijn om een nog een kindje te hebben. Er is wel 1 ding waar ik mij zorgen over maak, namelijk Juan. Ik ben bang voor zijn reactie als hij te weten komt dat ik zwanger ben van Oscar. Oscar en Juan komen wel goed overeen, maar toch voelt het alsof ik een mes in zijn rug steek. We komen aan en gaan naar onze loge. Daarna worden de kleren gekozen en moeten we naar de make-up. Oscar zijn auto staat hier al een paar dagen, dus als ik klaar ben kan ik al naar huis gaan. Ik heb me terug omgekleed en stop nog even bij Oscar zijn loge. Hij trekt me naar zich toe en kust me passioneel. "Ik kan nog altijd niet geloven dat daar ons kindje in groeit", zegt hij terwijl hij zijn hand op mijn buik legt. "Je weet toch dat ik de komende maanden extra lastig ga zijn eh", zeg ik. "Dan zal ik je met extra veel liefde behandelen", lacht hij. Ik kus hem en loop dan naar mijn loge om mn jas en handtas te nemen. Onderweg naar huis bel ik nog eens naar Juan.