Ook ziek?

26 1 0
                                    

Pov Tinne
Ik wordt wakker met barstende hoofdpijn en zie dat het al 7:45u is. Nell is nog aan het slapen en Oscar ook. Ik ga naar beneden en neem iets tegen de hoofdpijn. Ik ga terug naar boven en zie dat Nell net wakker is. Ik geef haar borstvoeding en leg me dan terug neer.

Pov Oscar,
Ik wordt wakker en zie dat Tinne nog slaapt. Ik neem Nell mee en ga kijken bij Romy. "Goeiemorgen, kom jij mee naar beneden"?, vraag ik. Ze staat op en neemt mijn hand. "Waar is mama"?, vraagt ze als we beneden zijn. "Mama slaapt nog", zeg ik. Ik leg de tv aan en zet Nell in haar park. Ondertussen ga ik naar Tinne.

"Hey schat, goed geslapen"?, vraag ik. "Nee", zegt ze. Ik ga naast haar zitten en wrijf een lok haar van voor haar gezicht. "Oeh amai jij gloeit", zeg ik. "Ja ik heb wat hoofdpijn", zegt ze. Ze staat op maar gaat al snel terug zitten. "Schat als het niet gaat,blijf je best gewoon liggen eh", zeg ik. "Ja maar ik moet naar de kids", zegt ze. "Ik zorg wel voor de kinderen, Juan komt Romy straks halen", zeg ik. "Maar...", zegt ze. "Nee jij blijft liggen en ik zorg voor jou",zeg ik. Ik geef haar een kus op haar hoofd en doe Romy klaar. "Heb jij jouw knuffel al mee"?, vraag ik. "Ja",zegt ze.

Een kwartier later gaat de deurbel. Ik doe open en laat Juan binnen. "Waar is Tinne",vraagt hij. "Ze is ziek, dus ligt ze op bed", zeg ik. "Wens haar beterschap", zegt hij. Romy komt naar Juan gelopen. "Hey lieverd, hoe is het met jouw arm"?, vraagt hij. "Goed, wil je thuis op mijn arm schrijven"?, vraagt ze. "Tuurlijk, ga eerst nog maar een kus gaan geven aan mama", zegt Juan. Hij neemt haar spullen en haar jas en ze vertrekken. Ik maak ontbijt terwijl Nell in haar stoel bij mij zit. Ik neem een bord voor Tinne en neem het mee naar boven met Nell op mijn andere arm. "Hier schat", zeg ik. "Oh dat is zo lief, maar dat moest echt niet",zegt ze. Ik ga naast haar zitten met Nell op mijn schoot. "Ik denk dat er hier eentje dorst heeft", zeg ik. Tinne neemt haar over en geeft haar borstvoeding. Ze drinkt niet zo veel melk als anders, maar dat kan zijn doordat Tinne koorts heeft. Ik leg de tv aan en zorg dat Tinne goed ligt. We kijken samen een serie terwijl Nell tussen ons slaapt. "Gaat het al iets beter"?, vraag ik haar. "Ja gewoon wat misselijk", zegt ze. "Je bent toch niet zwanger"?, vraag ik. "Nee schat, het is niet omdat een vrouw zich misselijk voelt dat ze dan zwanger is", zegt ze. "Sorry, ik had dat niet mogen vragen", zeg ik. "Sorry ik was iets te bot", zegt ze. Ik geef haar een knuffel en een kusje op haar voorhoofd. "Het is oké", zeg ik.

How it could've been~2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu