Dood?

29 1 0
                                    

Pov Tinne
Oscar en ik worden wakker van Romy die op ons bed springt. Dan kunnen we eens uitslapen tot 7u, maakt zijn ons al wakker om 6u... Ik knuffel haar en wrijf over haar rug, zodat ze misschien nog in slaap valt, maar ze staat iets te actief daarvoor. Oscar neemt haar op en speelt vliegtuigje met haar. Ondertussen doe ik mijn kleren aan, doe mijn skincare en ga dan kleren halen voor Romy. Ik kleed haar aan en doe haar haartjes. Daarna gaan we samen ontbijten en maak ik haar rugzak klaar. We doen onze jassen en schoenen aan en vertrekken naar school. Het regent hard, dus mogen we haar zelf naar de klas brengen. Ze zit op Oscar zijn arm en ik hou de uitnodigingen klaar. We lopen naar haar klasje en kloppen op de deur. De juf doet open en we geven allebei nog een kus en knuffel aan Romy. Ik gaaf de uitnodigingen af aan de juf, zij gaat ze uitdelen vandaag. Ik zwaai nog naar mijn dochter die al flink haar jas en rugzak op de juiste plaats heeft gelegd en dan vertrekken we naar de auto. "Gaan we naar Antwerpen gaan shoppen"?, vraag ik hem. "Voor mij is dat goed", antwoord hij. Als we aankomen in Antwerpen, gaan we eerst binnen bij de H&M om iets leuks te zoeken voor Romy. Ik ga ook al eens bij de baby kleertjes kijken, maar omdat we het geslacht nog niet weten kies ik voor gender neutrale kleertjes. Als we betaald hebben verstop ik de babykleertjes voor als we fans zouden tegenkomen. We zoeken nog cadeautjes uit voor familie en vrienden, natuurlijk ook voor Romy haar verjaardag en keren dan terug naar huis. Ik verpak de cadeautjes en zorg ervoor dat Romy die van haar nog niet vindt. Oscar is ondertussen bezig met de kerstboom te zetten. Als Romy thuis is versieren we hem samen. Ik versier het huis, en ruim ondertussen op. De school is bijna gedaan, dus vertrekken we. We wachten aan de schoolpoort en wachten tot de bel gaat. Ik zie Eline en ga naar haar toe. Ondertussen komt Romy naar ons gelopen en ik neem haar op mijn arm. We praten nog even en gaan dan naar de auto. "Hoe was het vandaag", vraag ik. "Goed, ik heb met de poppen gespeeld", vertelt ze. Als we thuis zijn haalt Oscar de kerstballen en hangen we ze samen op met Romy. Als laatste mag Romy de ster erop zetten, hij is van plastic dus kan het geen kwaad. We zitten in de zetel en kijken tv. Plots gaat mijn gsm, dus neem ik op.

Pov Juan
Ik zit thuis in de zetel tot mijn mama belt. Ze zegt dat oma is heengegaan. Ik barst uit in tranen. Ik zou deze namiddag nog eens gaan. Ik kom af mama, zeg ik al wenend. In de auto bel ik naar Tinne om het nieuws te vertellen.

J: "hey Tinne"
T: "hey Juan, wat is er?"
J: "oma is gestorven, mag ik het straks aan Romy komen vertellen?"
T: "tuurlijk, ik zal het nog niet zeggen"
J: "dank je, ik ga nu naar het ziekenhuis en kom dan af"
T: "veel sterkte en een dikke knuffel, we zijn er voor jou!"
J: "dank je, tot zo"
T: "tot straks"

Als ik aankom in het zieken huis zie ik mama en Lisa. Ik ga naar hen toe en knuffel hen. Ik zie oma nog voor een laatste keer en na een uurtje overleggen vertrek ik naar Tinne. Ik bel aan bij Tinne. "Hey, kom binnen", zegt ze lief. Ik ga binnen en volg haar. Ik zie Romy met haar barbies spelen, tot ze mij opmerkt. Ze komt naar me toegelopen en knuffelt mij. "Niet huilen papa", zegt ze terwijl ze mijn traan wegveegt. Tinne geeft me een zakdoek en ik ga met Romy op mn schoot in de zetel zitten. Ondertussen is Oscar aan het koken. "Romy, ik moet jou iets zeggen", zeg ik tegen haar. Ze kijkt me aan. "Mémé is zojuist gestorven", ze beseft dat natuurlijk nog niet echt, dus kijkt ze mij verbaasd aan. "Nee ik heb haar nog gezien", zegt ze. "Schatje, ze is er niet meer", zeg ik en omdat ook Tinne ook begint te huilen, huilt Romy nu ook. "Ik wil haar zien!", zegt ze boos. "Popje, dat gaat niet meer, ze is dood", zegt Tinne. We troosten elkaar en knuffelen Romy. Plots staat ze op uit mn armen en gaat naar boven. Tinne volgt haar, ze komen terug en Romy heeft haar knuffel bij die ze van oma kreeg. Ik neem haar terug op mijn schoot en we knuffelen nog een beetje. "Nu is mémé bij andere mémé (oma van Tinne), zegt ze om mij te troosten. Tinne lacht door haar tranen heen. Wel schattig hoe ze dat verwoord heeft. Ik vraag aan Tinne of ze hier nog mag blijven tot de begrafenis, omdat ik even alleen wil zijn. Ze begrijpt dat natuurlijk en Oscar heeft er ook geen probleem mee. Tinne en Oscar wensen mij nog veel sterkte en geven mij een knuffel, ik geef Romy nog een kus en een knuffel en ga dan naar huis. Als ik thuis ben ga ik in de zetel zitten en huil.

Pov Tinne
Ik zie dat Romy al weer vergeten is wat zojuist gebeurde. We eten iets en gaan dan in de zetel zitten. Romy is in slaap gevallen op mijn schoot, dus neem haar op en ga haar op bed gaan leggen. Ik geef haar nog een kusje en ga dan terug naar Oscar.

How it could've been~2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu