Logeren bij Juan & een boze buurman

27 1 0
                                    

Pov Tinne
Ik sta op om een bij Romy te kijken. Ze zit rechtop op haar bed als ik binnenkom. "Ben jij al wakker popje"?,vraag ik. "Ik kan niet slapen, ik wil uit het gips",zegt ze huilend. "Waarom ben je dan niet naar ons gekomen"?, vraag ik. "Ik weet het niet", zegt ze. Ik neem haar op mijn schoot en knuffel haar. "Kom we gaan naar beneden", zeg ik tegen haar. "Ga maar in de zetel zitten, mama komt zo terug",zeg ik. Ik ga Nell gaan halen want die ligt te huilen. Ik ga naast Romy zitten in de zetel en geef Nell borstvoeding. Ondertussen is Oscar ook wakker en komt naar beneden. "Hey liefje", zeg ik. "Goeiemorgen schoonheid",zegt hij terug terwijl hij mij een kus komt geven. We gaan aan tafel zitten om te ontbijten en gaan dan met het hele gezin naar de winkel. Als iedereen klaar is, haalt Oscar de buggy uit. Ik zet Romy in de buggy terwijl Nell slaapt in de draagzak. We wandelen naar de supermarkt en gaan dan door naar het winkelcentrum. "Welke winkel gaan we eerst doen", vraagt Oscar. "De kids moeten nog schoenen hebben dus eerst torfs"?, vraag ik. "Dat is goed voor mij",zegt hij. "Kijk Oscar, voor Nell", zeg ik terwijl ik kleine Nikes toon. "Oh ja dan matchen we",zegt hij. "Mama, kijk hoe mooie schoentjes", zegt ze. "Ja maar popje dat is met lichtjes", zeg ik. "En deze, dan heb je dezelfde als Nell maar dan met roze"?,zeg ik. "Jaaaa die zijn mooi",zegt ze. We rekenen af en gaan naar de h&m. "Kijk eens Romy een meisjes pyjama van Marvel", zeg ik. "Ja, papa ziet dat graag", zegt ze. Ik kijk nog even voor Oscar en ik en daarna voor Nell. "En nu gaan we naar huis", zeg ik. "Mag ik mijn nieuwe pyjama aandoen voor naar papa te gaan"?, vraagt Romy. "Natuurlijk popje, maar mama gaat hem eerst wassen", zeg ik. "We zouden ze best al in pyjama brengen, zo heeft Juan minder werk met Nell",stel ik voor aan Oscar. "Ja dat is goed", zegt hij. In de namiddag strijk ik terwijl Nell slaapt en Romy naar tv kijkt. Oscar is ondertussen te keuken aan het opruimen. "Zo dat is al gedaan", zeg ik wanneer ik klaar ben. Ik ga naar boven en leg de was weg. "Schat ik ga mij al klaarmaken eh",roep ik naar Oscar.' "Oké schat",zegt hij.

Na een half uurtje ben ik klaar. Ik ga terug naar beneden met Nell op mijn arm en zet haar op de speelmat. Oscar is zich ondertussen ook aan het klaarmaken dus zet ik de spulletjes van Romy en Nell al klaar. "Kom maar popje, je mag je pyjama al aandoen",zeg ik. Ik help Romy in haar pyjama en zet haar dan terug in de zetel. Nell heeft al haar pyjama aan. Ik haal wat zakjes borstvoeding uit de koelkast en steek die in Nell haar zak. Ik ga vlug naar boven om haar slaapzak en nog wat andere spulletjes van Nell te gaan halen en stop die ook in de zak. Oscar komt beneden en dekt de tafel. Ondertussen geef ik Nell al haar groentepap en daarna eten we. Ik doe snel nog iets anders aan en check of de kids alles meehebben. Ik heb alles voor Juan op een briefje gezet, dus we kunnen vertrekken. We zettel alles in de auto en rijden naar Juan.

Als we toekomen lopen Oscar en ik naar boven en bellen we aan. "Hey Tinne en Oscar, kom binnen",zegt Juan. "Papa"roept Romy enthousiast. "Oh heb jij nu een pyjama aan van Marvel", zegt Juan blij. "Ja", zegt ze blij. Ze knuffelt hem en gaat dan naar de zetel. "Ik heb hier alles op een briefje geschreven, als er iets is mag je bellen",zeg ik. "Oké dat is goed",zegt Juan. Oscar geeft Nell nog eens aan mij om haar een kusje te geven en daarna geef ik haar aan Juan. "Het is gewoon een kleine Romy, dus je zal er niet veel werk mee hebben",stel ik hem gerust. "Oké, Romy kom jij nog eens dag zeggen tegen mama en Oscar"?,vraagt hij. Ze komt naar ons gelopen en geeft ons een kus en een knuffel. "Tot morgen",zeg ik nog en we gaan weg.

Pov Juan
Ik ga met Nell op mijn schoot in de zetel zitten. Ze kijkt mij aan met haar mooi helderblauwe ogen, ze lijkt echt mega veel op Tinne. Ik zet haar op de grond. Ik had het huis al weer helemaal babyproof gemaakt, dat hebben we ook bij Romy gedaan. Ze kruipt naar haar zus toe en ze spelen samen. Ik kijk naar het briefje, daar staat dat Nell om 18u30 haar flesje krijgt. Ik doe een zakje borstvoeding in een flesje en warm het op. Ze begint al te huilen dus steek ik mijn armen uit. Ik neem haar op mijn arm en troost haar. "Heb jij honger"?,vraag ik haar. Ik haal haar tutje uit haar mond en geef haar flesje. Ze zit op mijn schoot en drinkt haar flesje leeg. Ik knuffel haar nog even en doe dan haar slaapzak aan. Ik check eerst nog haar pamper en leg haar dan in haar reisbedje. "Romy het is bedtijd",zeg ik. "Maar papa, ik ben nog niet moe",zegt ze. "Romy, kom nu hier",zeg ik. Ze komt naar mij en ik neem haar mee naar de badkamer. Ik doe tandpasta op haar tandenborstel en geef hem dan aan haar. "Romy poets eens mooi jouw tanden, jouw hele pyjama zit onder de tandpasta",zeg ik. Ik doe haar nachtlampje aan en leg haar in bed. "Wacht",roept ze. Ze springt uit bed en haalt haar knuffels. "Klaar"?,vraag ik. "Ja", zegt ze. Ik lees nog een verhaaltje voor en geef haar een kusje. "Love you",zeg ik nog. "Love you to",zegt ze. Ik ga nog eens kijken bij Nell. Ze slaapt heel lief dus ga ik terug naar de living. Om 23u ga ik ook gaan slapen. Ik lig net in bed wanneer Romy binnenkomt. "Mag ik bij jou slapen"?,vraagt ze. "Ja kom",zeg ik. Nell begint te huilen dus ga ik eens kijken. Ik geef haar tut die uit haar mond is gevallen en ga dan terug slapen.

How it could've been~2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu