Romy's 4de verjaardag🩷

22 1 0
                                    

Pov Tinne
Ik sta op en versier het hele huis in het thema Samson&Marie. Oscar helpt mij met het versieren. Je kan mijn buikje al zien. Hij komt achter mij staan en legt zijn handen op mijn buik. Morgen gaan we naar de gynaecoloog! Het huis is helemaal versierd, ik kan echt niet wachten om Romy haar reactie te zien. Marie is al onderweg.

Pov Juan
Het is 8:15u, dus ik besluit uit bed te gaan om Romy wakker te maken. Ik doe eerst het gordijn in haar kamer omhoog en ga dan op haar bed zitten. Ik wrijf over haar rug, waardoor ze haar oogjes opent. "Gelukkige verjaardag, prinsesje", zeg ik. Ze lacht en knuffelt mij. Ik neem haar op uit bed en we gaan naar de living. Ik zet haar voor de tv en zet ketnet op. Het is toevallig van Samson&Marie. Ik maak haar ontbijt klaar en breng het naar haar, voor 1 keer mag ze in de zetel eten. Ondertussen douch ik en leg haar kleertjes uit. Tinne heeft een glitterjurk gekocht voor haar verjaardag, dus leg ik dat klaar. Ik zet Romy onder de douche, ik help haar met het afdrogen en kam haar haartjes. Ik maak een halve staart in haar haar en doe er een bijpassende strik in. Ik doe haar kleertjes aan en stuur dan een foto naar Tinne. Ik poets haar tanden en dan ook de mijne. Tinne stuurt dat hij over een uurtje mag vertrekken. We kijken samen nog wat tv. Het uur is gepasseerd en ik neem nog vlug wat cadeautjes die ik verstopt heb en doen onze jas en schoenen aan. Onderweg leg ik K3 muziek op en zingen we luidkeels mee.

Pov Tinne:
Haar vriendjes en vriendinnetjes komen een half uur later tie dan Romy. Zo kon zij eerst Marie zien. De deurbel gaat en daar staat Marie met een groot pakje. We groeten elkaar en gaan dan naar de living. "Marie, dit is Oscar. Oscar dit is Marie", stel ik hen voor. Iets later komen ook Wout en Elindo toe. Vanavond vieren we haar verjaardag bij onze familie dus daarom zijn ze hier niet.

Iets later gaat de deurbel weer. Ik sta op en loop vlug naar de deur. "Marie verstop je, ze is hier", roep ik! Marie gaat vlug achter het keukeneiland zitten. Ik doe de deur open en neem mijn dochter goed vast. "Gelukkige verjaardag, popje", zeg ik. Ik help Juan nog met het uitladen van de cadeautjes en ga dan samen met Romy naar binnen. Ik doe haar jas uit en loop naar de living terwijl Juan de cadeautjes op tafel zet. Elindo en Wout roepen verrassing, ze loopt naar hen toe en knuffelt ze allebei. Oscar komt beneden met de cadeautjes van zijn familie en zet ze ook op tafel. Hij loopt naar haar toe en geeft haar een knuffel en een dikke kus. "Gelukkige verjaardag Romy", zegt hij. Ik neem haar mee naar de zetel en zet haar op mijn schoot. "Ik heb nog een grote verrassing voor jou", zeg ik. Juan doet teken naar Marie, waardoor ze tevoorschijn komt. "Gelukkige verjaardag Romy!!!!", roept ze. Ze schrikt en haar mond valt open. Ze lacht, springt van mijn schoot af en rent naar Marie. Marie tilt haar op en geeft haar een grote knuffel. Marie komt naast ons zitten en neemt haar om haar schoot. "Waar is Samson"?, vraagt ze. "Die moest naar de hondenkapper"., zegt ze. Ik moest mijn best doen niet in de lach te schieten. We nemen foto's van ons allemaal. Na een tijdje komen haar vriendjes toe. Marie verstopt haar terug en ik zorg ervoor dat iedereen kan zitten. De cadeautjes worden op de tafel gezet en iedereen gaat op het tapijt zitten. Er zijn 7 kindjes, dus net genoeg.

Op ons teken komt Marie weer tevoorschijn en alle kindjes zijn dolgelukkig. "Eerst de cupcakes en dan cadeautjes"?, vraag ik aan Juan. "Best eerst cupcakes", zegt hij. We geven iedereen een cupcake en beginnen dan aan de cadeautjes. Ze krijgt barbies, cadeaubonnen en kaartjes. Dan krijgt ze onze cadeautjes. Ik loop naar boven achter haar cadeau. Ze vroeg al een tijdje om een huisdier, dus hebben Juan en ik samen gelegd voor een kat. Ik neem het katje op mijn arm en ga zo naar beneden. Alle kindjes moeten stil zijn en Juan bedekt de ogen van Romy. Ik loop naar haar toe en zit recht voor haar. "Voel maar eens", zeg ik haar. Ik neem haar handje en laat haar de kat aaien. Ze opent haar ogen en springt een gat in de lucht. "Dit is jou nieuwe vriendinnetje", zegt Juan. Ze knuffelt ons en ik geef haar het katje aan. Het blijft mooi op haar schoot zitten en geniet van alle aandacht. Wout en Elindo geven hun cadeau. Ze opent het voorzichtig en glundert als ze ziet dat het een dansmat is van K3. "Zo kan je samen met mama dansen op liedjes van K3", zegt Wout. Ze loopt naar hen toe en knuffelt hen. "Er zit nog iets bij", zeggen ze. Ze toont mij het kaartje en ik lees het voor:" een dagje Plopsaland voor 4!!!". "Oh dat ik kei leuk!", zeg ik. Ik sta op en geef hen een knuffel. Oscar heeft het cadeau van zijn ouders aan Romy. Ze maakt het open en ziet een dekbedovertrek van Samson&Marie. "Hey, dat ben ik!", roept Marie. Iedereen lacht. Ze geeft Oscar een knuffel en glimlacht. "Ik heb ook iets mee", zegt Marie. Ze neemt een grote doos en ik kijk haar vreemd aan. Ze neemt mijn dochter op haar schoot en laat haar de doos openmaken. Als ze de dood opent ziet ze een mega grote samson knuffel. Ze haal hel eruit en hij is bijna groter dan haar. "Zeg maar danku", zeg ik tegen Romy. Romy knuffelt haar en zegt danku. "Je weet toch dat die knuffel nu ook mee moet switchen eh elke week", zegt Juan. Ze lacht. Na een tijdje gaan de kindjes weg. Ze krijgen allemaal nog een zakje met allemaal spulletjes in. We kletsen nog allemaal een tijdje voor de rest weg moet. Marie, Wout en Elindo geven haar nog een knuffel en nemen afscheid. We beginnen op te ruimen terwijl Romy speelt met haar cadeautjes. Ons katje ligt te luieren in de zetel. "Romy ben je klaar om mee te gaan"?, vraagt Juan. "Maar ik wil nog naar oma en opa. "We vieren morgen jouw verjaardag bij oma en opa", zeg ik. "Nu moet je mee met papa", vertel ik haar. Ze neemt haar grote samson en gaat naar Juan. Ik geef haar nog een kus en een knuffel, Oscar doet hetzelfde. We zwaaien ze nog uit en gaan dan in de zetel zitten.

How it could've been~2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu