Nell is ziek

33 1 0
                                    

Pov Tinne
Ik word wakker door Nell die huilt. "Goeiemorgen, mijn kleine schat, heb jij goed geslapen"?, zeg ik tegen Nell. De zon schijnt dus doe ik het gordijn in haar kamer open. Ik neem haar mee naar mijn kamer en geef haar borstvoeding. Oscar ligt nog vredig te slapen. Ik wrijf zacht door zijn mooie zachte krullen waardoor hij wakker wordt. "Goeiemorgen schoonheid", zegt hij met een brakke stem. "Goeiemorgen", zeg ik lachend. Ik kijk naar mijn dochter die nog bij mij aan het drinken is en wrijf over haar haartjes. "Kijk ze krijgt ook krulletjes", zeg ik tegen Oscar. "Dat is niet moeilijk hé, mijn krullen zijn mijn handelsmerk", zegt hij. "Ze zal niet zo lang meer op jou lijken", zegt hij. "Jawel, het is een mini Tinne maar dan met krulletjes", zeg ik. "Ze heeft wel jouw ogen", zegt hij. "Ik wacht nog op iets", zeg ik. "Op wat", zegt hij. "Mijn ochtendkusje", zeg ik. "Oh schat sorry, kom hier", zegt hij terwijl hij mij kust. Wanneer Nell klaar is gaan we naar beneden om te ontbijten. Ik zet haar in de kinderstoel en geef haar fruitpap. Oscar maakt havermoutpannenkoeken voor ons. Als we ontbeten hebben ruimen we de tafel af en ga ik naar boven met Nell om haar kleertjes aan te doen. Ik leg haar op het verzorgkussen in haar kamer en verschoon haar. Nell vindt dat aankleden niet leuk dus huilt ze een beetje. "Kijk eens hoe mooi jij bent", zeg ik enthousiast wanneer ik haar aangekleed heb. Ik neem haar op mijn arm en breng haar naar Oscar. Hij neemt haar over en kust haar. "Wat ben jij weer mooi", zegt hij tegen haar. "Ik ga mijn kleren aandoen want Romy komt zo", zeg ik tegen hem. Ik doe mijn training aan en ga naar beneden. Oscar doet hetzelfde en komt naast mij zitten in de zetel. We zijn tv aan het kijken wanneer Oscar plots hard niest waardoor Nell schrikt. Ik lach maar Nell begint te huilen. "Ohn schat toch, ben je geschrokken", zeg ik wanneer ik haar op mij leg. Oscar heeft de slappe lach en Nell kijkt hem heel vreemd aan. "Ik heb dat al zo vaak gezien in filmpjes dat baby's bang zijn als iemand niest, maar in het echt is dat nog hilarischer", lacht hij. Ik lach en knuffel Nell. De deurbel gaat en Oscar doet open. "Hey Juan kom binnen", zegt Oscar. Ik zet mij recht met Nell op mijn schoot. "Mamaaaaa", roept Romy enthousiast. "Hey popje, ik heb jou gemist", zeg ik wanneer ik haar knuffel. "Hoe is het met jouw arm"?, vraag ik. "Hij doet minder pijn", zegt ze. "Ah dat is goed", zeg ik. Ik geeft Nell aan Oscar die staat te praten met Juan en help Romy haar jas uit te doen. "Kom eens hier", zeg ik wanneer ik mijn armen uitstrek. Ik til haar op en knuffel haar. "Ah Juan, Eline heeft ontslag ingediend en is gaan solliciteren bij een school hier in de buurt, als er plek is zou Romy daar ook naartoe mogen gaan"?,vraag ik. "Ja dat zou wel veel leuker zijn voor haar", zegt hij. "Mag ik haar morgen gaan inschrijven"?,vraag ik. "Ja tuurlijk, is ze al uitgeschreven"?,vraagt hij. "Nee, dat doe ik vandaag", zeg ik. "Oké dat is goed", zegt hij. "Ik ga jullie laten", zegt Juan. "Geef papa maar nog een kus" zeg ik tegen Romy. Romy loopt naar hem toe en heeft hem een kus. We kijken even tv met ons vier en dan ga ik met Nell naar boven omdat ze moe is. Ik leg haar neer en geef haar tut en doedoe. "Slaapwel schat", zeg ik terwijl ik haar een kusje geef op haar hoofdje. Ik ga naar mijn kamer om normale kledij aan te doen zodat ik naar de school van Romy kan gaan om haar uit te schrijven. Ik ga terug naar beneden waar Oscar samen met Romy naar Samson en Marie aan het kijken is. "Schat, ik ga naar de school van Romy om haar uit te schrijven", zeg ik. "Ah oké, moet ze mee"?,vraagt hij. "Nee ze moet hoer blijven", zeg ik. Ik geef hen nog een kus en vertrek.

Als ik aankom ga ik naar het bureau van de directie en klop op de deur. "Hallo",zeg ik vriendelijk wanneer ze de deur open doet. "Ahn Tinne, ik had jou al verwacht", zegt ze. "Ik kom Romy en Nell uitschrijven", zeg ik. "Weet u dat zeker"?,vraagt ze. "Ja, we vinden het jammer dat het zo is gelopen want Romy kwam heel graag, maar mijn moederhart breekt als ik haar elke ochtend zie huilen omdat ze bang is om naar school te komen", zeg ik. "Dat snap ik maar al te goed want ik heb ook kinderen", zegt ze. "En u wilt Nell ook uitschrijven"?,vraagt ze. "Ja we hebben een crèche gevonden waar nu een plaatsje vrij is en het is vrij dicht bij ons huis", zeg ik. "Oké, hoer zijn de papieren die u mag ondertekenen en dan ga ik mee om de spulletjes van Romy en Nell op te halen", zegt ze. Ik onderteken en volg dan de directeur naar de klas. "De mama van Romy is hier om de spulletjes van Romy op te halen", zegt ze tegen de juf. Ik krijg alle knutselwerkjes mee en ook haar knuffel. Ik ga naar de crèche van Nell en bel aan. "Hallo, ik kom de spulletjes van Nell ophalen", zeg ik tegen de verzorgster. "Oei, is er iets"?, vraagt ze. "We hebben ze uitgeschreven omdat Romy bang was om te komen, ze huilt elke ochtend en dat pesten stopt maar niet", zeg ik. "Kan ik begrijpen, en Nell"?,vraagt ze. "Ik ben jullie echt dankbaar voor alles eh, maar we hebben iets dichter gevonden", zeg ik. De medewerkster komt met een zakje met spulletjes van Nell en geeft het mij. "Dank je wel he", zeg ik nog voor ik vertrek en ga terug naar huis. Als ik thuis ben haal ik alles uit de auto en leg het op zijn plaats in huis.

How it could've been~2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu