Shannen🩷

28 1 2
                                    

Pov Oscar:
Ik sta op om 7:30u en ga bij Nell kijken. Ze slaapt nog als een roosje dus ga ik mij douchen en aankleden terwijl Tinne nog slaapt. Na een kwartier ga ik terug naar de kamer en zie dat Tinne Nell aan het voeden is. "Goeiemorgen prinsesjes", zeg ik terwijl ik hen een kusje geef. "Goeiemorgen schat", zegt Tinne. "Ik kom vanavond laat thuis, dus je hoeft niet te wachten op mij", zeg ik. "Oké, ik ga je wel missen", zegt ze gespeeld verdrietig. Ik ga naast haar zitten en kus haar. "Wat gaan jullie doen vandaag"?,vraag ik. "Ik heb in de namiddag afgesproken met Shannen om eens naar Antwerpen te gaan, samen met Nell", zegt ze. "Gezellig, zolang je niet te veel kleding koopt", zeg ik lachend. "Jij kent me te goed", zegt ze. We staan op en gaan naar beneden. Ik knuffel nog een beetje met Nell in de zetel terwijl Tinne het ontbijt klaar maakt. We gaan aan tafel zitten en praten nog over vanalles. We ruimen af en ik maak mij klaar om te vertrekken. Nell ziet dat ik mijn jas aan doe en begint te huilen. "Maar schat toch, papa komt vanavond terug", zeg ik terwijl ik haar nog een kus geef. Ik doe de deur open en ze begint te krijsen. "Tot vanavond schat, ik zie je graag", zeg ik terwijl ik Tinne nog een kusje geef. "En jou zie ik ook graag", zeg ik terwijl ik Nell nog een kusje geef.

Pov Tinne
Nell huilt wanneer ik de deur dicht doe dus neem ik haar mee naar de living. "Gaan wij samen iets leuks doen vandaag"?, zeg ik tegen Nell. Ik ga naar de badkamer en kleed haar uit. Ik kleedt mezelf ook uit en leg de douche aan. "Kom maar bij mama", zeg ik terwijl ik mijn handen uitreik. Ik neem haar op mijn arm en ga onder de douche staan. Ze begint te lachen. "Dat vind jij leuk eh schat", zeg ik terwijl ik over haar hoofdje wrijf. Ik was haar haar met zwitsal en was daarna ook mijn haar, wat iets minder vlot verloopt omdat ik maar 1 hand vrij heb. Ik leg de douche af en zet Nell even op de grond om mijn handdoek rond mij te doen. "Waar ben jij naartoe aan het kruipen", zeg ik lachend terwijl ik haar oppak. Haar kleertjes had ik gisteren al klaargelegd dus doe ik die aan en neem haar dan terug mee naar onze kamer. Ik kleedt mij aan en ga op bed zitten met Nell. Ik kietel haar en geef haar kusjes waardoor ze moet lachen. We gaan naar beneden en leggen muziek op om huishoudelijke taken te doen. Ondertussen zit Nell te spelen in haar parkje. Na een half uurtje begint ze te huilen dus ga ik met haar naar boven om haar op bed te leggen. "Ja jij bent moe hé schat", zeg ik troostend. Ik doe haar slaapzak aan en zing haar in slaap. Terwijl ze slaapt kuis ik. Rond 12:15u hoor ik mijn dochtertje huilen dus ga ik eens kijken. "Dag kleine meid, ben jij al wakker", zeg ik. Ze sterkt haar armpjes uit en ik neem haar op mijn arm. Ik leg haar op het verschoonkussen en doe haar slaapzak uit. "Kom we gaan eten", zeg ik tegen haar. Ik zet haar in haar kinderstoel en geef haar babyvoeding. "Straks komt tante Shannen", zeg ik terwijl ik haar mondje afkuis. Ik ruim de tafel af en zet haar op mijn schoot terwijl ik aan mijn bureau nog wat mails bekijk. Om 14:00u gaat de deurbel. Ik doe open en laat Shannen binnen. "Hey hoe is het", vraag ik. "Goed, en met jullie", zegt ze terwijl ze Nell haar buikje kriebelt. "Goed, ze is mega vrolijk vandaag", zeg ik. Nell heeft een mooie glimlach op haar gezichtje als ze Shannen ziet. Ze strekt haar armpjes uit naar Shannen, die ze maar al te graag overneemt. "Dat gebeurt niet veel", zeg ik. "Ohn zo schattig", zegt ze. "Ik ben bijna klaar, ik moet alleen nog mijn schoenen aandoen en die van Nell ook", zeg ik. "Waar zijn die van Nell, dan doe ik ze aan", zegt Shannen. "Hier het zijn deze", zeg ik terwijl ik ze geef. "Wauw, zo schattig, kleine nikes", zegt ze lachend. "Ja Oscar wou die omdat hij die ook heeft", zeg ik. Shannen moet lachen en doet Nell haar schoentjes aan. Ik neem de buggy en haal nog vlug de tas met luiers en andere spulletjes. Ik neem Nell terug over en zet haar in de buggy. Ik leg een dekentje over haar en geef haar tutje en haar knuffel. "Heb je alles"?, vraagt Shannen. "Ja, normaal wel", zeg ik. We gaan naar buiten en ik sluit de deur.

"Hoe is het eigenlijk met Romy en Oscar"?, vraagt ze. "Goed Romy is nog bij Juan en Oscar moet tot vanavond laat werken", zeg ik. "Is dat niet moeilijk om Romy zo lang te missen"?, vraagt ze. "Ja, dat blijft moeilijk alhoewel ik het moeilijker vond als Nell er nog niet was want als Romy dan bij Juan was was ik zo alleen", zeg ik. "Snap ik", zegt ze. "Hoe is het nog met jou en jouw liefje", vraag ik. "Goed ons huisje krijgt vorm", zegt ze. "Ah ik ben zo blij voor jullie", zeg ik. Als we aankomen op de meir gaan we binnen in een aantal winkels en hebben als snel onze handen vol zakken met kleding. "Het enige wat ik nog nodig heb is schoenen", zeg ik. We gaan binnen in de nike store en ik kijk rond. "Kijk Tinne, dezelfde als Oscar en Nell", zegt Shannen. "Omg ja, het grappige is dat ik die ook voor Romy heb gekocht dus dan matchen we allemaal", zeg ik lachend. Ik betaal en we gaan weer verder. "Gaan we op een terrasje gaan zitten"?, vraagt Shannen. "Ja dat is goed, Nell slaapt ondertussen ook al", zeg ik. "Moh zie hoe schattig", zegt ze. We drinken iets en babbelen ondertussen. "Ga je Romy nu veranderen van school"?,vraagt ze. "Ja, want het kan echt niet zo verder, ze deden ook al ambetant over de ziekenhuisfactuur van Romy haar arm", zeg ik. "Ahja, hoe is dat nu met haar arm", vraagt ze. "Ze heeft veel pijn, moet er nog lang in en ze mist het turnen", zeg ik. "Dus ze gaat niet stoppen",vraagt ze. "Nee, ze kan echt niet zonder en ik wil ook haar droom niet stuk maken door te zeggen dat ze moet stoppen", zeg ik. "Het was eigenlijk maar 1 breuk, als ze niet van de bank was geduwd dan was ze nu al terug aan het trainen", zeg ik. "Ik hoop dat het haalbaar is, anders is dat wel echt stom dat dat door een ander kind gewoon verbrod is", zegt ze. Nell begint te huilen dus neem ik haar uit de buggy. "Ze heeft honger", zeg ik. "Moet ik helpen"?,vraagt ze. "Ja, gewoon met dat doekje over mijn schouder te leggen", zeg ik. Ik geef Nell borstvoeding terwijl we nog wat kletsen. Ik ga daarna naar het toilet om haar te verschonen en ga terug zitten. Shannen neemt ze op haar schoot en we babbelen nog eventjes voor we terug weg gaan. We wandelen naar een ijssalon en eten ijsjes. "Zullen we op de terras zitten"?,vraag ik. "Is goed voor mij",zegt Shannen. Ik neem Nell uit de buggy nu ze terug wakker is en zet haar op mijn schoot. Terwijl ik mijn ijsje opeet geef ik Nell een yoghurtje. "Hallo sorry voor het storen, zou ik met u op de foto mogen", vraagt een fan. "Ja tuurlijk, kan je even wachten tot we klaar zijn"?, vraag ik vriendelijk. "Ja hoor",zegt ze voor ze terug naar binnen gaat. Als we klaar zijn betalen we en ga ik met de fan op de foto. "Is dat Nell"?,vraagt ze aan mij. "Ja", zeg ik. "Mag ik haar eens vasthouden", vraagt ze. "Liever niet, sorry", zeg ik vriendelijk.  "Oké, dank je wel voor de foto", zegt ze. "Graag gedaan", zeg ik terug. We lopen verder. "Vroeg die nu net om Nell vast te houden", vraagt Shannen. "Ja, wat ik niet snap is dat sommige bv's dat toelaten, komaan het is uw kind, uw privéleven", zeg ik. "Ik had ook liever gehad dat hun gezichtjes nog niet op sociale media stonden, maar dat is onmogelijk in deze tijden, fans trokken stiekem foto's en nu ze weten hoe ze eruit zien is dat veel verminderd", zeg ik. "Dat is gewoon eng om te weten dat vreemden foto's van jouw kinderen op hun gsm hebben staan", zegt Shannen. "Ja dat is echt een naar gevoel", zeg ik.

Pov Juan
Om 8u wordt ik wakker gemaakt door Romy die bij mij komt liggen. "Goeiemorgen prinses", zeg ik terwijl ik haar een knuffel geef. "Goeiemorgen papa", zegt ze. "Was het leuk gisteren bij tante Lisa"?,vraag ik. "Ja het was super leuk, we hebben veel spelletjes gespeeld", zegt ze. "Wat wil je vandaag doen"?,vraag ik aan haar. "Ik wil eens naar mama", zegt ze. "Je gaat morgen naar mama", zeg ik haar. "Naar oma en opa", zegt ze. "Ja dat kunnen we doen", zeg ik. "Papa wou jou eigenlijk terug leren fietsen maar ik denk niet dat dat gaat met jouw arm", zeg ik. "We kunnen ook eens naar Charlotte en Mike gaan", zeg ik. "Ja naar Billie en James", zegt ze enthousiast. "Kom we gaan opstaan", zeg ik haar. Ik geef haar siroop en zet haar aan tafel.

Pov Tinne
Het is al 17u, Nell begint lastig te worden dus vertrekken we terug naar huis. Als ik thuis kom zet ik de buggy in de hal en laat Shannen binnen. Ik haal Nell uit de buggy en we gaan naar de living. "Zet u", zeg ik tegen Shannen. We gaan in de zetel zitten en ik geef Nell borstvoeding. "Rond wanneer moeten ze hier eigenlijk gaan slapen"?,vraagt Shannen. "Ik leg Nell meestal rond 19u in haar bedje en zij wordt rond middernacht wakker om te drinken en dan slaapt ze terug. Romy breng ik rond 19:15u naar boven en lees nog voor of zing haar in slaap. "Ah zo vroeg", zegt ze. "Ja maar anders hebben we er later moeite mee en Romy is ook gewoon heel moe rond 19u dus zij kan echt niet zoveel langer opblijven", zeg ik. "Wanneer is het eigenlijk jouw week", vraagt ze. "Morgen komt ze en op kerstdag gaat ze terug naar Juan", zeg ik. "Ik had zo een mooi kleedje voor haar, maar met haar gips kan het nu niet", zeg ik. "Dat is wel jammer, wanneer mag ze er pas uit"?, vraagt Shannen. "Normaal binnen 3,4 weken dus ik hoop dat het effectief zo is", zeg ik. We leggen een film op terwijl Nell knuffelt met Shannen. Ze kietelt haar waardoor ze lacht. We lachen allebei door Nell haar lach. "Bon ik ga jullie dan laten want mijn vriend is bijna thuis", zegt ze. "Dank je wel voor de leuke dag, dat was echt lang geleden we moeten dat meer doen"!, zeg ik. "Ja inderdaad, kan je volgende week"?,vraagt ze. "Ja, dan is Romy hier ook en zo zie ja haar nog eens", zeg ik. "We zullen nog wel bellen hé", zeg ik. "Ja tuurlijk", zegt ze wanneer ze ons nog een knuffel geeft. Ik sluit de deur en ga terug met Nell in de zetel zitten. Ik zet haar nog even op de grond om te spelen en ga erbij zitten. Rond 18:30u neem ik haar mee naar boven en verschoon haar. Ik neem de babyolie en masseer haar, daar geniet ze enorm van. Ik doe haar pyjama aan en sluit haar slaapzak. Ze wrijft in haar oogjes dus neem ik haar op en knuffel haar. Ik wieg haar terwijl ik een liedje zing en rondloop in de kamer. "Hier jouw tutje en doedoe",zeg ik terwijl ik haar knuffeltje geef. Ze valt al snel in slaap en ik leg haar neer in bed. Ik blijf nog even en wrijf over haar handje. "Slaapwel kleine meid", zeg ik terwijl ik den kusje geef op haar hoofdje. Ik ga terug naar beneden en eeg iets terwijl ik naar een serie kijk. Rond 21:00u ga ik naar boven om eens bij Nell te gaan kijken omdat ik gehuil hoorde door babyfoon. Daarna kleedt ik mij om en kruip in mijn bed.

Pov Oscar
Het is nu 23:00u en ik ben onderweg naar huis. Als ik thuis aankom doe ik heel voorzichtig de deur open en hang mijn jas aan de kapstok. Ik ga voorzichtig naar boven en zie dat Tinne al slaapt. Nell begint opeens te huilen dus ga ik er naar toe. "Hey schat, heb jij mij gemist"?, vraag ik aan Nell. Ik neem ze op mijn arm en ga ermee naar onze kamer. Tinne wordt voorzichtig wakker en gaat rechtop zitten. "Hey schat, hoe was het"?,vraag ik. "Goed het was een kei leuke draaidag", zeg ik. Ik kus haar en geef Nell voorzichtig over om haar aan haar borst te leggen. Ik kleedt mij om en ga dichter  tegen Tinne liggen en sluit mijn arm rond haar. "Ik heb u gemist", zeg ik. "Ik u ook", zegt ze terwijl ze me een kus geeft. Ik neem een lok haar van voor haar gezicht en steek die achter haar oor. "Hoe ging het hier met ons kleintje"?,vraag ik. "Goed we zijn lang in Antwerpen gebleven en dan hebben we haar wat geknuffeld",zegt ze. "En ze heeft vanochtend met mij onder de douche gestaan", zegt ze. "Echt?, gelukzak", zeg ik tegen Nell. "Heb je te klagen dan"?, vraagt ze gespeeld. "Ja, ik mag nooit met jou onder de douche", zeg ik. "Ja, wie moet er anders bij Nell of Romy blijven", zegt ze. "Gezellig met vier onder de douche, waarom niet"?, zeg ik. Tinne draait met haar ogen en lacht. Als Nell klaar is neem ik haar weer mee naar haar kamer en leg haar op bed. Ik kruip ook terug dicht tegen Tinne aan en zo vallen we in slaap.

How it could've been~2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu