Kerst🎄

23 1 0
                                    

Pov Tinne
We vieren kerstavond bij mijn ouders. Mijn hele familie is er. We komen aan en leggen onze pakjes onder de kerstboom. Romy loopt naar Bram die aan het gamen is. Hij stopt onmiddellijk met gamen en knuffelt zijn nichtje. Eline en Jack zijn er al. We zitten allemaal gezellig aan tafel en genieten van de kalkoen. Mijn papa eet geen kalkoen maar konijn. Ik zie dat Romy wilt proeven maar hou haar tegen. "Nee papa ze mag geen konijn eten", zeg ik. Ze heeft net al een stukje op. Gelukkig vindt ze het niet lekker. We eten ons dessert op en gaan dan in de zetel zitten. We pakken de cadeau's uit en als laatste geef ik dat van mij aan mama. Ze doet het open en ziet een beertje met daarop "wil je mijn meter zijn". Mama krijgt tranen in haar ogen en zegt, "ja heel graag!". Ze komt naar ons en geeft ons een knuffel. De rest kijkt raar en daarom zeg ik het zelf. "Ik ben zwanger", zeg ik. Iedereen is super blij en feliciteert ons. Ik neem Romy op en zeg haar dat ze grote zus wordt. Ze lijkt meer geïnteresseerd in haar pop die ze net kreeg. "Wij gaan nu wel vertrekken, Romy is moe aan het worden", zeg ik. We nemen afscheid en gaan naar de auto. We rijden terug naar huis en gaan slapen.

Kerstdag:
Pov Tinne
Vandaag vieren we bij de familie van Oscar. Ik breng Romy naar Juan, ze blijft daar tot haar verjaardag. Ik kom aan bij Juan, haal de zak van Romy uit de auto en neem mijn dochter bij haar hand. Juan doet open en neemt de zak over. "Kom binnen", zegt hij. "Juan ik moet eigenlijk iets vertellen", zeg ik. We gaan in de zetel zitten terwijl Romy al naar haar speelhoekje is. "Ik ben zwanger", zeg ik terwijl ik naar beneden kijk. Juan moet even slikken. "Proficiat", zegt hij. "Juan ik hoop dat je begrijpt dat dit niks tussen ons zal veranderen", zeg ik. Hij neemt mijn beide handen vast en zegt, "als jij en Oscar samen gelukkig zijn, wie ben ik om daar dan over te oordelen", zegt hij. "Tinne wij hebben onze relatie achterwege gelaten omdat het gewoon niet meer ging, jij hebt iemand nieuw en gaat verder met jouw leven", zegt hij. "Dat is hoe ik het heb gewild, voor hetzelfde geld had ik nu ook een andere vriendin he!", zegt hij tegen mij. "We mogen gewoon 1 belangrijk ding niet vergeten, namelijk onze dochter", zegt hij. Ik ben gewoon bang dat Oscar, Romy nu niet meer zal zien staan. "Oscar verzorgd Romy alsof het zijn eigen kind is, dat zal niet zo snel gebeuren", stelt hij mij gerust. Romy komt bij ons en ik geef haar een dikke knuffel. Ik sta recht en neem mijn jas. "Mama, ga je weg...", vraagt Romy. "Ja popje, mama moet terug naar huis. Na een lange tijd bij mij te zijn, is ze het natuurlijk niet meer gewend. Ze begint te huilen, waardoor ik ook moet huilen. "Je bent nu bij papa, papa heeft jou ook gemist hoor", zeg ik. Juan neemt haar op en vraagt of ze nog mee gaat zwaaien. Hij loopt mee naar de auto, waar hij aan de deur blijft staan met Romy in zijn armen. Ik stap in de auto en zwaai nog naar hen.

Pov Juan
Nu Romy het niet meer gewend is bij mij te zijn heeft ze natuurlijk geweend. Ze is alweer aan het spelen in haar speelhoek, terwijl ik haar kamer opruim en haar bed ververs. Ik kijk welke overtrekken ik heb liggen en zie eentje van ghost rockers. "Romy, wat vind je van dit dekbedovertrek", vraag ik. Ze komt naar mij gelopen en knikt met haar hoofd. Tinne en in hadden de dekbedovertrekken bewaard voor als ze groot genoeg zou zijn. Ik leg het op en geef haar den knuffel. "Jij hebt nu gewoon een deken met mama en papa erop, hoe cool is dat!", zeg ik haar. Ik maak me klaar als ze terug is gaan spelen, omdat we nog naar mijn familie moeten voor kerst.

How it could've been~2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu