Turnwedstrijd🤸🏽‍♂️

23 1 0
                                    

Pov Tinne
Het is 7:30u wanneer Nell begint te huilen. Ik ga naar haar kamer en neem haar op. Ik leg haar aan mijn borst en geniet van het momentje met haar. Ik zie dat Oscar half wakker is wanneer ze klaar is met drinken, dus geef ik haar aan hem. Ik maak mij klaar zodat ik Romy kan gaan ophalen.

Pov Juan
"Romy, mama komt jou halen", zeg ik terwijl ik haar wakker maak door over haar rug te wrijven. "Wat wil je eten", vraag ik. "Granola", antwoord ze. "Kom mee", zeg ik. "Maar ik ben nog moe", zegt ze geeuwend. Ik neem haar op als een vliegtuig waardoor ze direct wakker wordt. Ze lacht luid en gilt. "Papa zet mij neer", zegt ze lachend. Ik zet haar aan tafel en maak haar granola klaar. "Ik heb jouw turnzak al klaar gezet, dus je moet straks alleen nog je andere spulletjes halen", zeg ik. Na het eten loopt ze naar haar kamer om haar spulletjes klaar te maken. "Kom we gaan jouw tanden poetsen", zeg ik. We poetsen samen onze tanden en ik poets die van haar eens goed na. Ik check if ze alles mee heeft en dan mag ze nog wat tv kijken.

Pov Tinne
Ik kom aan bij Juan en druk op de bel. Hij doet open en ik ga naar binnen. "Hey popje", zeg ik terwijl Romy naar mij komt gelopen. "Heb je alles"?, vraag ik haar. "Ja", zegt ze. "Ik heb alles gecheckt dus alles zit er in", zegt Juan. "Ik heb haar pyjama nog aan gelaten aangezien ze straks toch moet veranderen, haar tandjes zijn wel gepoetst"zegt hij. "Ah oké dat is goed", zeg ik. "Neem maar jouw jas", zeg ik haar. "Heeft ze goed geluisterd deze week"?, vraag ik aan Juan. "Ja, ze is braaf geweest", zegt hij. "Proficiat trouwens", zegt hij als hij naar mijn ring wijst. "Dank u", zeg ik terwijl ik naar beneden kijk. Romy geeft haar jas aan mij om hem aan te doen. "Heb jij dat niet geleerd in de klas"?, vraag ik. "Ja", zegt ze. "Toon eens hoe je dat zelf kan", vraag ik. Ze doet hem juist aan alleen de rits lukt niet. "Goed zo, kom maar ik doe je rits wel dicht", zeg ik. "Kom jij ook mee naar de wedstrijd", vraag ik aan Juan. "Ik heb repetitie dus weet ik het nog niet, ik zal het laten weten", zegt hij. "Oké is goed",zeg ik. Ik neem haar spulletjes en ga met Romy naar de auto. "Wachten op het voetpad eh", zeg ik terwijl ik haar gerief in de koffer steek. Ik sluit de koffer en zet mijn dochter in haar autostoel. We vertrekken naar huis en zwaaien naar Juan. "Mama, mag het op K3 staan", vraagt ze. "Ja hoor", zeg ik terwijl ik een playlist van K3 opleg via Spotify. We zingen heel de rit lang mee.

Als we thuis zijn haal ik Romy uit de auto terwijl Oscar de deur opendoet. Ik haal haar spullen uit de koffer en ga ook naar binnen. Het is 9:30u dus doet Nell nog haar dutje. "Mag ik al mijn turnpakje aandoen", vraagt ze terwijl ik het huis opruim. "Ja, maar niet jouw wedstrijd pakje", zeg ik. "Zal ik straks met jou nog eens oefenen", vraag ik. "Jaaa!", roept ze. "Speel dan nu eerst wat met jouw poppen, anders wordt je te moe van al dat turnen", zeg ik. Ze gaat naar boven om met haar poppen te spelen. "Romy wil je wel stil zijn voor je zus"?, vraag ik. "Ja!!", roept ze. Oscar moet lachen en staat op. Hij komt naar mij en geeft me kusjes in mijn nek. "Vind je het erg als ik ga gaan lopen"?, vraagt hij. "Nee, doe maar hoor", zeg ik. "Merci schat", zegt hij en geeft mij een kusje. Hij gaat zijn sportkleren gaan aandoen en geeft me nog vlug een kus voor hij vertrekt. Ik ga naar boven en kijk eens bij Romy. Ze is haar poppen in haar bed aan het leggen. "Wel stil zijn eh mama, mijn kindjes slapen", zegt ze. Ik moet lachen en knik. Ik ga naar Nell die in het rond ligt te kijken. "Hey schatje, ben jij al wakker"?, zeg ik tegen haar. Ik neem haar op en doe het gordijn omhoog. Ik leg haar op de verzorgingstafel en kleed haar om. "Mama, heb jij nog pampers", vraagt Romy die naast mij komt staan. "Waarom"?, vraag ik haar. "Voor mijn pop", zegt ze. "Mama heeft ze nodig voor Nell, je hebt er toch voor jouw poppen", zeg ik. "Die zijn bij papa", zegt ze. "Oké, je mag er eentje hebben maar dat is dan ook de laatste", zeg ik. "Oké dank u wel mama", zegt ze. Ze loopt de kamer weer uit. Ik neem Nell op en ga naar Romy's kamer. Ik zet haar op de grond en geef haar iets om mee te spelen terwijl ik Romy aankleedt. "Mag ik mijn turnpak al aandoen"?, vraagt ze. "Ja ik heb hier eentje, maar jouw wedstrijdpakje is voor straks", zeg ik. Ik kleed haar aan en we gaan dan samen naar de speelkamer waar haar turnmateriaal staat. Ik zet Nell over op een turnmat met wat speelgoed van haar. "Wat moet je altijd eerst doen voor je sport, Romy"?, vraag ik. "Opwarmen", zegt ze. "Ja goed zo, doe maar", zeg ik. Ik help haar bij de opwarming en daarna beginnen we met oefenen. "Toon eens wat je al allemaal kan op de grond", zeg ik. Ze doet een handstand, een radslag, split en nog andere oefeningen. Ze turnt voor een half uurtje en dan stopt ze. "Wacht Romy, je moet nog stretchen", zeg ik. Ze doet dat en gaat dan weer verder met haar poppen spelen. "Goed gedaan popje, je gaat dat super doen op de wedstrijd", zeg ik tegen haar.

How it could've been~2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu