Nieuwe school
Pov Oscar
Ik ga kijken naar Nell omdat ze huilt en neem haar mee naar beneden. Ik doe een zakje melk in een flesje en warm het op. "Kom we gaan boven drinken", zeg ik. Ze huilt als ze haar flesje ziet. "Ja schat wacht", zeg ik. Ik ga op bed zitten en geef Nell haar flesje. "Goeiemorgen", zegt Tinne. "Goeiemorgen schat", zeg ik en geef een kusje op haar voorhoofd. Romy komt de kamer binnen en kruipt op ons bed. "Goeiemorgen popje", zegt Tinne. "Ik heb koud", zegt ze. "Kom eens hier, ik zal jouw warm knuffelen", zegt ze. "Mag ik warme melk", vraagt ze. "Ja ik zal warme chocomelk maken", zegt Tinne. Ondertussen is Nell rustig aan het drinken terwijl ik over haar arm wrijf.Pov Tinne
Ik doe chocomelk in een flesje en warm het op. Als het klaar is ga ik naar boven en geef het flesje aan Romy. Ze komt op schoot zitten en drinkt haar flesje op. "Nu ben je precies een baby", zeg ik. Ze moet lachen. Ik houd haar vast zoals een baby en geef haar kusjes. Als ze klaar is neem ik haar mee naar de badkamer om te douchen. "Wat wil je aandoen"?,vraag ik haar. Ze wijst naar een jurkje. "Oké ik ga broekkousen zoeken", zeg ik. Ik help haar aankleden en doe haar brace aan. "Je mag hem niet uitdoen he popje", zeg ik. "Oké mama", zegt ze. "Schat, ik zal Nell klaarmaken kan jij Romy haar haar doen"?, vraag ik. "Ja is goed", zegt hij. Hij geeft Nell en mij en ik ga naar haar kamer. Ik verschoon haar en kleedt haar aan. "Wauw wat ben jij weer mooi", zeg ik. Ik haal haar tutje uit haar mond en neem haar doedoe mee naar beneden. "Kruip maar nog een beetje rond", zeg ik als ik haar op de grond zet. "Kijk eens hier", zegt Oscar die naar beneden komt met Romy op zijn arm. "Wauw, zo mooi", zeg ik. "Zie wel dat je het kan", zeg ik tegen hem. Ik geef hem een kus en we ontbijten. "Romy eet maar jouw cornflakes op", zeg ik. "Is het niet te koud om met de fiets te gaan"?,vraag ik aan Oscar. Hij gaat naar buiten en schudt met zijn hoofd. "Zolang ze goed zijn aangekleed niet", zegt hij. "Misschien toch best met de auto, ik wil niet weer met een zieke zitten", zeg ik. "Ja misschien toch best met de auto", zegt hij. We poetsen onze tanden en zetten de rugzakjes klaar. Als de we klaar zijn zetten we de kids in de auto en vertrekken. We gaan eerst met Romy naar school en daarna brengen we Nell.Als we aankomen draag ik Romy terwijl Oscar de maxi cosi draagt. "Moet ik eens overnemen", vraag ik. "Nee is goed hoor schat", zegt hij. "Kijk Romy dat is jouw juf, herken je die vrouw nog"?, vraag ik. Ze knikt. "Hallo, dag Romy", zegt ze. Romy kijkt haar verlegen aan en ik zet haar op de grond. Er komt een meisje naar ons gelopen en knuffelt Romy. "Kijk dat is Louise, van jouw turnclub", zeg ik. Romy lacht. "Louise, ken jij Romy"?,vraagt de juf. "Ja", zegt ze. "Romy zit nu ook in de klas, wil jij goed voor haar zorgen en spelen met haar", vraagt de juf. Ze knikt en wik Romy een hand geven. Romy kijkt naar mij en lacht. "Mag mama nog een kus"?,vraag ik. Ze geeft mij een kus en natuurlijk Oscar en Nell ook. Ze neemt Louise haar hand en gaat naar de maxi cosi. "Dat is Nell", zegt ze. "Is dat jouw zus"?, vraagt Louise. Romy knikt. We lachen en zien hoe ze Romy toont waar ze haar rugzak moet zetten. "Dat doet echt deugd om te zien", zeg ik. "Dat kan ik geloven", zegt de juf. "We werken deze maand ook aan een thema rond pesten", zegt de juf. "Ah dat is goed", zeg ik. "Merci he", zeggen we nog voor we weg gaan. Oscar legt zijn arm rond mij en kust me op mijn hoofd. "Nu deze kleine meid nog", zegt hij. "Morgen kunnen we eigenlijk ook te voet gaan he, het is niet ver en we kunnen dan in het terugkeren genieten van een wandeling samen", zeg ik. "Oltmans, jij hebt echt altijd goede ideeën", zegt hij. "Weet ik", zeg ik. We lachen en stappen in de auto. We rijden naar de crèche en halen de maxi cosi uit. "Spannend", zegt hij. Ik druk op de bel en de verzorgster doet open. "Hallo, jullie moeten Tinne en Oscar zijn"?, vraagt de vrouw. "Ja klopt", zeg ik. "Zo een mooie baby", zegt ze. "Dank je", lach ik. "Jullie mogen de maxi cosi weer meenemen want er zijn soms misverstanden", zegt ze. "Oké", zeg ik. Oscar zet de maxi cosi neer en ik haal Nell eruit. "Ze is wel nog heel moe maar als ze wakkerder is is ze een droom van een baby", zeg ik. "Dat is goed, ze mogen hier in de ochtend ook nog slapen", zegt ze. "Ik zal jullie eens rondleiden", zegt ze. "Oh wauw, zo groot", zeg ik. "Ja, we hebben hier veel ruimte", zegt ze. "Ze is nu ook de eerste", zegt ze. "Oh dat gaat ze geweldig vinden", zegt Oscar die naar een speelgoedkat wijst. Ik lach en kijk naar Nell. Haar oogjes vallen bijna toe. "Ik zal de kamertjes eens tonen", zegt ze. "Ze slapen niet allemaal samen omdat dat sinds corona een probleem is geworden", zegt ze. We knikken. "Ik zal ze anders al in bed leggen", zegt ze. Ik help haar schoentjes uit te doen en haal haar slaapzakje, tut en doedoe uit de zak. Ik leg haar neer en geef nog een kusje. Ze valt als een blok in slaap. De vrouw laat ons de rest zien en voegt ons dan toe op whatsapp om foto's enzo te sturen. "Tot vannamiddag", zeggen we nog voor we weg gaan. We zetten de maxi cosi in de auto en gaan naar huis.