"I miss you Rose". Ucap jejaka itu sebaik hanya mereka berdua didalam kereta.
Dia rindukan aku?. Heol. Betul ke ni?. Jangan main-main boleh tak?. ingat kelakar ke?. Kenapa dia boleh nak rindukan aku pulak ni?. Ada masalah ke dengan otak dia?. Kenapa dia boleh nak berperasaan begitu pulak ni?.
Diam.
"Tengku sedar tak apa yang Tengku cakap ni?".
Jejaka itu angguk.
Jantungnya berdegup kencang disaat itu.
"Macam mana Tengku boleh rindukan saya?."
"We haven't meet for a month."
Jadi. Dalam masa tu dia patut rindukan aku?. Dia kena rindukan aku?. Perlu ke?. Macam mana dia boleh berperasaan begitu?. Siapa aku pada dia?. Okay aku tahu buat masa ni dia tunang aku. Tapi aku tak ada apa-apa perasaan pada dia. Dan aku tak rindukan dia pun. Aku rasa biasa-biasa je.
"Tengku."
"Do call me Harriz. Like I asked before or do you want to create a gap between our relationship again?".
"Tak. Tapi kita memang tak rapat. Kenapa bukan maksud saya macam mana Tengku boleh rindukan saya?."
It make no sense. Aku tak rindukan dia langsung pun. Tapi ada la kadang-kadang tu aku teringatkan dia. Tapi itu bukan aku rindukan dia.
Tapi aku tak nak fikir tentang semua tu. Sebab aku fikir masa tu adalah masa untuk aku tenangkan fikiran aku. Untuk lupakan segala yang terjadi. Tak bermaksud aku dah terima dia sepenuhnya. Dan ada masa 1 bulan lagi sebelum majlis pernikahan kami. Bersediakah aku?.
"I don't know. I just keep thinking of you that I can't stop. What if actually I already like you?."
Terpana.
Aku pandang Tengku Harriz James. Dia ni nak main-mainkan aku ke?.
"Just kidding. Forget about it." hish. Aku dah agak. Dia memang nak mainkan aku. Ingat kelakar ke?. Sabar Rose. Ini semua ujian.
Mata dipejamkan seketika.
"So how's Korea?." dia tahu aku pergi Korea?. Siapa yang beritahu?. Siapa yang tak reti simpan rahsia tu?. Eii takkan la dia tahu keadaan aku sepanjang sebulan tu?. Dari siapa?. Umi dan abi ke?. Betul ke dia memang ambil berat tentang aku?. Atau semua tu perasaan aku je?.
"It's good. Rasa macam tak nak balik."
"So how's your feeling now?. Already accept all of this?."
Diam. Aku terima semua ni?. Masa dekat korea tu macam-macam aku fikir. Aku fikir nak lari ke Dubai je dan tak nak balik Malaysia lagi. Aku takkan boleh terima semua ni sampai aku betul-betul yakin dengan diri sendiri.
"Tak."
"But you're ready to meet me". Itu sebab dia muncul dekat sini.
"Saya rasa saya perlukan masa selama setahun." ucap aku selamba.
"What?." Nada suaranya sedikit naik.
Aku gelak. Orang gurau je. Kalau setahun maksudnya aku tak setuju la kawin dengan dia. Apa la. Aku bukan macam tu.
"Lepas kita kawin boleh saya nak ada bilik sendiri?. Saya kan masih belajar kalau ada apa-apa terjadi pada saya susah la nanti."
Jejaka itu berfikir.
''No. You have to sleep beside me." huh?. Tak nak. Aku tak setuju. Tapi memang nak cari pasal la aku buat peraturan sendiri macam tu. Jangan. Mati aku kalau umi abi tahu. Tapi aku belum bersedia lagi.
"Tengku." aku mencuba nasib lagi.
"Rose, I will not take the right from you. Until you come to me by yourself". Heol. Aku takkan.
Tak akan pernah. Jangan harap. Tapi tak mustahil kan?. Eh jangan fikir sampai ke situ Farisha Rose. Jangan fikirkan kata-kata Tengku Harriz James tu. Dia mengarut je tu.
YOU ARE READING
C.A.C.T.U.S
RomanceFarisha Rose sangat meminati TJ, seorang penulis yang sangat sangat terkenal dengan identiti yang sangat misteri. Wajahnya tidak pernah didedahkan. Segala-segalanya sangat misteri tentang penulis itu. Namun pertemuan dengan jejaka bernama Tengku H...