Aku kena cuba untuk terima dia dalam hidup aku. Tapi bukan secepatnya ya. Aku perlukan masa.
Ting. Ada mesej masuk.
Do you miss me?. - THJ
Tak. - Rose
Really?. I can smell from here. Why you didn't call me?. I wanna hear your voice. - THJ
Tengku mesti sibuk kan dekat sana. Saya tak nak kacau. - Rose
Wear your hijab now. Let's make a video call. I wanna see your face. - THJ
Tak nak. Tengku balik la dulu ye. Kita jumpa nanti. - Rose
Gila. Aku dah berjanji dengan mamat ni.
Okay. - THJ
○○○●●●
"Rose, Harriz nak jumpa ni".
Aduh. Dia datang tuntut janji pulak dah.
"Haa nak apa?". Aku buat-buat lupa.
"Apa cakap macam tu dengan encik tunang?". Bila masa pulak muncul abang Rish ni?. Sibuk je la.
"It's okay Rish. Long time no see". Mereka berpeluk. Aik?. Sejak bila dorang ngam ni?.
Macam aku tak diperlukan je dekat sini.
Oh ya. Tadi aku sempat capai cardigan dengan shawl jersey warna hitam. Malas nak cari lain. Takkan nak freehair pulak kan?. Yang hari tu dia tak sengaja ternampak ye.
"Okay la Rose masuk dulu. Korang bersembang la sampai malam".
Keluhan dilepaskan.
Memang dorang bersembang sampai malam. Tengku Harriz James siap pakej tidur sini. Ini semua sebab homosapien bernama Farish Ridzwan. Berani dia. Rumah orang tu sebelah tu je. Aku memang nak angin dengan abang Rish.
"Mandi la dalam bilik air Rose". Apahal pulak?.
Kalau itu maksudnya memang dia akan menelaah bilik tidur aku. Abang Rish ni memang nak kena sekeh dengan aku.
"Farish, kan ada bilik air kamu. Tak manis la Harriz nak masuk bilik Rose". Tegur abi.
Terima kasih abi jadi penyelamat Rose.
"Tapi bantal nanti pinjam dari bilik Rose. Rose ada baaanyak sangat bantal". Memang betul sangat. Entah kenapa aku suka bantal yang banyak.
"Okay asalkan jangan masuk bilik Rose".
"I will enter that room when you become my wife". Ucap Tengku Harriz James perlahan sebelum berlalu pergi.
○○○●●●
Malam ni aku nak layan Is It Cake Too? dekat Netflix. Tengok TV. Ini bermakna kena turun bawah. Hmm. Ada Tengku Harriz la dekat bawah.
"Rumah Tengku dekat sebelah tu je haa. Kenapa nak bermalam dekat sini?".
"I wanna practice stay with my in laws". Practice la sangat. Hish. Kenapa la aku asal jumpa je mamat ni rasa nak angin satu badan?. Geramnya. Dia ni memang nak berlawan kata dengan aku ke?.
"Dia macam rehearsal kan?".
"That's right. You can say it like that".
"Saya tak rehearsal lagi nak sukakan Tengku. Macam mana tu?".
"You can always start it. There's no end".
Ayat itu mendiamkan aku.
Dia bagi peluang aku untuk sukakan dia?. Macam mana pulak dengan dia?. Dah buka hati untuk aku ke?.
YOU ARE READING
C.A.C.T.U.S
RomanceFarisha Rose sangat meminati TJ, seorang penulis yang sangat sangat terkenal dengan identiti yang sangat misteri. Wajahnya tidak pernah didedahkan. Segala-segalanya sangat misteri tentang penulis itu. Namun pertemuan dengan jejaka bernama Tengku H...