1

4.8K 100 54
                                    

“Seyran! Seyran!”
“Bu ne ya noluyor yine sabah sabah, hem benim başım neden bu kadar çok ağrıyor?”
Kapının tıklatılma sesi ile üzerime uzun tişörtlerimden birini geçirerek kapıyı açtım.

“Buyurun Latif efendi ne oluyor?” dedim.
“Seyran hanım, Kazım ağam sizi çağırıyor.”
“Off, 10 dakikaya geliyorum.”

Yine ne oldu acaba? diyerek üzerimi giyip aşağı indim.

Merdivenlerden inerken bütün ev halkı bana bakıyordu.

“Noluyor?” dedim, herkese.

Babam, elindeki gazete kağıdını sallayarak,
“Bu ne Seyran! Bu ne?!” dedi.
Sinirliydi, dün geceki resimlerim magazine düşmüştü büyük ihtimalle. İşte şimdi sıçmıştım.

“Baba onlar eski resim gerçekten, inan bana. Şimdi ısıtıp ısıtıp önümüze koyuyorlar.”

“Eski resim ha? Sen beni salak mı sanıyorsun?! Saç rengin aynı, şeklin şemalin aynı! Dün gece terastan kaçıp evden çıktığını bilmiyor muyum ben?!” dedi,

Eyvah ki ne eyvah. Benim dün evden çıktığımı biliyordu, üzerine bende yalan söylemiştim.

Toparlamaya çalıştım, ama nafileydi.
“Seyran bu böyle olmayacak! En sonunda sen adımızı çıkartacaksın, bizi rezil edeceksin yeter artık! Tez vakitte Antepten birini bulun. Evleneceksin Seyran!”

“Baba ne evlenmesi?! Allah aşkına. Yaşım kaç daha benim. Tamam söz veriyorum bir daha asla dışarıya çıkmayacağım. Ama evlilik olmaz ıı hayır!” dedim.

“Sana fikrini soran olmadı, Sevde, yarından itibaren bize uygun bir damat seçmeye başla.” diyerek, yukarıya çıktı.

“Hayır, yenge hayır. Ben istemiyorum lütfen bir şeyler yap. Bulamadık de lütfen.”

“Seyrancım bana yapabilecek seni savunabilecek bir şey bırakamadın ki. Yapacak bir şeyim yok maalesef.” dedi, kaşlarını kaldırarak.

“Anne sen bir şey söyle bari ya, sen söyle!”
“Biz seninle odanda konuşalım gel kızım.” diyerek beni odama çıkardı.

“Ablacım bak babama yakalanırsın iyi olmaz diye uyardık seni neden hâlâ zıtlaşıyorsun babamla?!” dedi, Ablam.

“Ya sıkılıyorum! bunalıyorum. Ev üzerime üzerime geliyor!” dedim.

“Babana karşı çıkma Seyran, ne diyorsa yap kızım.”

“Ya mutsuz olacağım, Mutsuz!”

“Ya ne belli? Belki çok mutlu olacaksın!” dedi, ablam.

“Ya kurbanlık mal mı seçiyoruz? Damat seç ne demek ya?! Hem olmaz o iş, Yusuftan vazgeçemem ben.”

“O zaman o çok sevdiğin Yusufun gelsin, babamın karşısına çıksın adam gibi desin ki; Ben Seyrana aşığım kendime istiyorum desin.”

“Abla olmaz öyle! Evliliğe hazır bile değiliz.”

“Yusufun götü yemez desene şuna!” dedi, Ablam.

“Abla!” diyerek göz devirdim.

“Ne abla? Ne abla?! Yalan mı?!” dedi, sert bir dille.

“Seyran bu konu burada kapandı.” dedi, Anem.

“Ya saçmalamayın Allah aşkına!” dedim.

“Seyran yeter, bu gidişle değil Yusuf, herhangi bir adam dahi almayacak seni!”

“Almasın, Almasın Anne! Ben özgürlüğümü yaşamak istiyorum ya! Bırakın beni Allah aşkına!” dedim.

“Yaşa kızım, yaşa. Ama kocan ile yaşa. Bizim ailemizin de bir ağırlığı var yeter senin bu şımarıklıkların. Hem evlen, milletin sesi kesilsin. Sonra kaldığın yerden devam edersin hayatına.” dedi, annem.

“Annem çok haklı Seyran, uzatma artık.” dedi, ablam.

“İstemiyorum. Çıkın odamdan.” diyerek, ikisinide odamdan dışarıya çıkarttım.

Ne evliliği ya? Ben daha 20 yaşındayım ne evliliği?! diyerek Yusuf'u aradım.

Her şeyi en baştan anlatıp gel beni iste, dedim.

“Ne istemesi Seyran? Ne evliliği?! Ben hazır bile değilim. Kusura bakma.” diyerek telefonu kapattı.

Kapanan telefon ile bakıştıktım bir süre.
“Ne?” diyebildim, sadece.

Sevdiğim çocuk tarafından yüz üstü bırakılmıştım. ‘Ciğeri 5 para etmez herifin tekisin sen’ yazmıştım. Ama tahmin ettiğim gibi mesajlarım gitmiyordu.

Beni her yerden engellemişti. Adi herif.

Sana inat, evlenmezsem bende Seyran değilim, diyerek Sevde yengemin yanına indim.

“Kabul ediyorum.” dedim.
“Neyi?” dedi,
“Evliliği. Bulun uygun birisini kabul ediyorum.” dedim.

“Aferin, doğru olanda bu.” dedi.
Yüzüme sahte bir gülümseme takarak odama çıktım.

İnşallah yengem eli ayağı düzgün birisini bulur.

Görürsün sen it herif.

______________________________________
Yeni kurguma hoşgeldiniiizz😻

Bu kitapta çok başka bir şey yapacağım,
Sizin isteklerinize göre yazacağım yeni bölümüüüü🤭

Destek olmayı unutmayın 🎀💓

Yalı Çapkını Paralel Evren.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin