Autor Pov
Interviul mergea bine,așa că Natasha făcu greșeala să se relaxeze.Fotoliu tapisat din studio era foarte confortabil,aparatul de filmat,părea mai puțin deranjat ca de obicei ,luminile reflectoarelor nu-i băteau direct în ochi,iar reporterul era neașteptat de simpatic,politicos și inteligent.După circuitul de lansare pe care-l termina,putea acum să jure:comentatorii de televiziune erau aleși în primul rând după aspect,nu după capacitățile lor intelectuale.
De data asta.lucrurile mergeau altfel.Poate avea combinația potrivită de păr perfect și zâmbet blajin,dar demonstra o atitudine copilăroasă foarte atrăgătoare și era clar că-i citise cu mare atenție ambele cărți.În marea majoritate,cei care o intervievaseră ori frunzăriseră doar cartea,ori nici măcar n-o deschiseseră,iar situația devenea clară imediat ce deschideau gura ca să pună întrebări stupide.Se obișnuise să-și traducă propriile vorbe explicându-le astfel încât aproape uitase cât era de plăcut să discuți cu cineva capabil să treacă de aparențe și să aprofundeze problemele.
-Ambele dumneavoastră cărți mi s-au părut fascinante,domnișoară Harley.Acele suflete pierdute mai ales,soțiile brutalizate ale Americii sunt absolut mișcătoare.A fost dificil să le intervievezi?
Natasha se foi ușor în scaun,întorcându-se spre el.
-Din când în când mi-a venit să plâng ,ecunoscu ea,iar alteori am fost doar revoltată și mânioasă.Erau atât de nefericite,atât de disperate,de neajutorate.
-Când scriai,te-ai simțit precum cruciații?
-N-aveam cum să schimb sistemul și nici nu le puteam ajuta material pe cele care-și părăsiră soții,dar am fost încântată să vorbesc în numele lor,să aduc în atenția publicului cazul lor.
-Au apărut critici conform cărora cartea reprezintă un singur punct de vedere,că poveștile soților au fost eliminate.Nu crezi că sunt justificate?
Cu un gest incoștient,își aranjă o șuviță rebelă,care scăpase din coc.Desigur,citise toate recenziile și știa că unii critici îi considerau incomplete investigațiile,fiindcă nu reprezentase și versiunile soților,numai că ea avea argumente pregătite.
-Violența fizică nu poate fi justificată niciodată.Nu contează cât de enervant este bărbatul ,n-are dreptul să-și lovească soția lipsită de apărare.
Reporterul schimbă abil direcția discuției.
-În „Totul este permis-bătălia dintre sexe" ,ce senzații ți-au lăsat acele femei și poveștile lor pline de divorțuri și de separări?
Ridică cartea spre cameră ,astfel încât spectatorii să-i poată vedea coperta,iar Natasha se înfioră.Nu-i plăcea cum ieșise coperta ultimii cărți.Se luptase cu editorul,dar pierduse fără drept de apel în fața argumentelor celor de la vânzări,care erau convinși că o ciupercă atomică de un roșu aprins pe un font albastru electric se va vinde mai bine decât o compoziție în culori mai potolite.
-De tristețe,ar fi probabil cel mai corect să spun.Viețile lor s-au schimbat ,uneori din senin, și în marea majoritate nu dispuneau de mijloace materiale și de capacitățile emoționale necesare pentru a rezista singure.Unele trecuseră de patruzeci,sau chiar de cinzeci de ani și nu munciseră niciodată până atunci;fără sprijinul soților erau pierdute li nu aveau nici experiența necesară pentru a se descurca în societate.
-Titlu sugerează că este o luptă la care participă ambele sexe,dar ai lăsat din nou deoparte punctul de vederea a soților.A fost o poziție deliberată?
-Titlu a fost ales de editor,răspunse ea.Au considerat că este mai captivant.Eu nu doream să vorbesc despre acele femei lăsate baltă atunci când soții lor le-au părăsit,divorțând.
CITEȘTI
My Billionaire
RomanceAnii de suferință după divorțul de miliardarul Nikolas Cross par să fi luat sfârșit,acum când Natasha ajunsese la celebritate după două cărți de succes. Dar apariția lui Nikolas, grav rănit în urma unui grav accident de mașină,îi trezește vechile te...