Aku memejamkan mata lalu memusingkan badanku kebelakang. Apabila aku buka sahaja mata, Iskan Nathan sudah berdiri tegak di hadapanku dengan pakaiannya fuh lamak, hm seksi. Means, dia pakai baju sukan bersama seluar pendek bawah paras lutut dan ada headband berwarna merah di atasnya tambah pula rambutnya yang basah itu. Buatkan jantung ku berdegup laju.
Aku menarik nafas, dalam hati aku dan makin hamun si Anayra. Gara-gara dia aku perlu bertemu dengan prof Iskan.
"Serius kau minat nak masuk team bola baling?" Soal Iskan, kakinya melangkah setapak ke hadapan. Bibir tersenyum miring.
Cis buat muka jahat dia tu, nyampah aku.
"Bukan saya yang letak nama, Anayra yang letak jadi saya nak keluar" balasku. Wajahku nampak sangat tenang menghadap Iskan di depan ini.
Iskan tersenyum jahat di hadapanku, wajah bekunya itu aku pandang. Ya allah jangan la dia nak tolak markah aku.
"okay, I will reject your final exam score later,if kau tak nak kena buang markah begitu sahaja , join us. more marks for the final exam" Iskan tersengeh sekali lagi, lelaki di hadapanku ini menjilat bibir. Dia membetulkan headbandnya yang telah basah di serap peluh itu.
Aku terdiam, tangan di gengam erat. Dia selalu ugut aku macam ni.
"Ni prof ugut saya! Mana boleh macam tu" marahku.
"Sape prof sekarang ni, awak atau saya?" Balas Iskan, lelaki itu masih lagi dengan sengehan busuk dia tu. Rambut di betulkan biar nampak rapi. Dari tadi tu serabut seperti bad boy.
Aku meregus kasar, tangan di silangkan dan di letakkan di atas dada. Malas mau berlama-lama di sini. Kaki mengatur langkah. Makin lama dekat situ makin sakit hati.
"Jangan lupa latihan petang esok"
Aku hanya biarkan sahaja Iskan di situ dan berlalu pergi masuk ke dalam bilik. Badan pun sudah melekit akibat duduk diam dan terkena cahaya matahari.
°°
Mulut di juihkan ke hadapan, pen yang di pegang itu telah terjatuh ke atas meja. Kertas assignment yang berselerak atas meja itu di biarkan sahaja.
"Apalah nasib aku haihh" ku mengeluh perlahan, kepala di angkat memandang sekeliling library. Masih di penuhi dengan pelajar mahupun sudah masuk pukul 6.00 petang.
Aku bingkas bangun dan menyumbat segala jenis kertas di atas meja masuk kedalam beg galasku.
Tiba-tiba telefonku berbunyi, menandakan ada mesej baharu yang muncul
Prof Iskan😒
Miss Eve where are you??Terbuntang aku melihat mesej tersebut, kaki berlari laju keluar dari perpustakaan ini.
Macam mana aku boleh lupaa, harap prof tak marah hm. Tapi kuat firasat aku mengatakan yang prof akan naik hantu.
Pape pun aku redho
Maaf jika ada salah tatabahasa atau ejaan dalam chap ini, saya baru nak berjinak-jinak menulis. Thanks you sudi support saya💋
YOU ARE READING
TENGKU ISKAN NATHAN
RomanceI will kill who broke your heart, my babywife (Slow update) Disclaimer this story very cringe