Aku meregus kasar, kertas A4 itu aku gengam erat. Nak tak nak aku terpaksa join camp ni. Bende-bende macam ni la paling aku tak suka.
Beg pakaian yang sudah di kemas itu di pandang. Anayra yang berada di sebelahku itu sudah tersengeh-sengeh, teruja agaknya.
"Tak sabarnya! By the way kau dah tahu ke sapa partner kau nanti?" Soal Anayra. Dahinya berkerut sedikit kerana ke panas menuju bus.
Aku hanya sekadar mengelengkan kepala sahaja. Partner? Partner apa ni?
"Meh sini tengok" Anayra mengeluarkan telefonnya, link di dalam group kelas itu di buka. Namaku di cari satu persatu.
"Ha ni, kau partner dengannnnnn Noah!" Jerit Anayra kecil, dia menepuk bahuku dengan kuat. Ya allah sakit la.
"Ok la tu dengan Noah, lagipun dia kan ex kau. Dia pandai apa jaga kau" tutur Anayra, telefonnya itu di sumbat semula ke dalam pocket seluar.
"Hah tu Noah pergi la" tubuhku di tolak lembut mendekati Noah yang seperti sedang mencari seseorang. Aku masih terkaku di tengah-tengah orang ramai ini.
"Eve!" Namaku kuat di seru, laju sahaja aku berpaling ke arah Noah. Sudah tentu lelaki itu berlari ke arahku.
Kenapa nasibku malang sangat, partner dengan ex sendiri.
Aku tersenyum nipis ke arahnya. Gila tau rules untuk camp kali ni partner semua lelaki. Tapi di dalam khemah boleh pilih siapa sahaja nak tidur asalkan sama jantina.
"Awak sihat?" Soalku, bertanya khabar. Sudah lama aku tidak bertanya khabar pasalnya. Yela kos kami pun sudah lain. Jarang jumpa.
"Sihat je, awak pula Eve"
"Alhamdulilah sihat, mesti awak terkejutkan saya partner awak. Nak mintak tukar tak? Saya okay je. Mana la tahu awak tak selesa" tuturku, sengaja aku berkata begitu. Aku pun tak selesa sangat berada di sekelilingnya. Sebab apa? Sebab tengok la kawan-kawannya semua pandang ke arah kami.
"Ehh takpe saya okay je, lagipun saya rindu awak Eve. Jadi saya nak guna masa yang ada ni untuk luangkan masa dengan awak kalau awak setuju" tuturnya.
Aku hanya diam sahaja, walaupun sudah lama berlalu aku yakin yang Noah masih ada perasaan terhadap aku.
"Eh bas dah sampai jom la, saya bawakkan beg" beg sandangku itu di ambil lalu di angkat oleh Noah. Aku hanya pandang sahaja. Malas ingin berbalah jadi aku biarkan sahaja di bawak, senang kerja aku.
°°
Setiba sahaja di tapak perkhemahan, Noah yang banyak bantu aku untuk pasang khemah bila aku suruh dia berehat dia kata dia nak luangkan masanya denganku. Sempat mata menjeling ke arah Iskan.
Wajahnya dingin, matanya tajam menjeling ke arahku tapi aku hanya hiraukan sahaja. Seperti aku katakan, kami rahsiakan hubungan kami.
"Eve awak dah mandi ke belum, pergi la mandi nanti dah gelap tak nampak pulak" tutur Noah lembut. Kerusi-kerusi yang berdekatan khemah itu di betulkan.
Aku hanya sekadar anggukkan kepala sahaja, kaki melangkah masuk ke dalam khemah untuk mengambil baju.
Selepas itu kaki mengorak langkah ke tandas berdekatan, sejujurnya sekarang sudah hampir gelap. Ini la kau Eve , suka sangat mandi bila dah gelap.
Aku memandang sekeliling. Susut Iskan langsung aku tak nampak. Cis. Dasar suami tak berguna. Karang aku panggil Noah baru tahu la.
Pintu bilik mandi itu di tolak lembut, baru sahaja kaki ingin melangkah. Ada tangan yang sasa menarikku masuk ke tandas sebelah. Hampir sahaja aku ingin menjerit, laju tangannys menutup mulutku.
"Shut up" bisiknya kasar, suara garaunya itu membuatkan aku terdiam tidak lagi cuba untuk melepaskan diri.
He is Iskan?
Perlahan-lahan dia melepaskanku, badanku di pusingkan menghadapannya.
Mata aku tertumpu pada wajahnya, Iskan nampak sangat seksi. Aku menelan air liur payah.
Dia baru lepas mandi ke, sebab aku rasa ada air yang menitis di mukaku.
"Kau nak mandi?" Soal Iskan lembut. Mata memandang wajahku.
Ya allah cair.
Aku anggukkan kepala sahaja.
"Take off your clothes"
Ternganga aku mendengarnya, laju sahaja tangan menepuk dadanya yang terdedah itu.
"Prof ni gila ke apa?"
"Mandi cepat before maghrip, aku ada sekarang ni boleh temankan kau. Nanti bila aku dah sibuk masa tu la nak cari aku"
Aku mencebit, bila masa hah? Saya cari awak. Tadi pun Noah yang banyak tolong saya. Awak hmp pergi dekat anak dara lain tu.
"Keluar la, saya nak mandi" aku menghalaunya keluar. Tubuhnya aku tolak keluar.
Semasa aku menyuruh Iskan keluar, kami terdengar suara gelak-gelak pelajar lain. Terutamanya pelajar perempuan. Laju sahaja aku menarik Iskan masuk semula, aku tak nak la mereka tahu.
Iskan tersengeh kecil.
"Jom mandi sama-sama, abang sanggup mandi untuk kali ke 2" bisik Iskan di telingaku. Kain tualanya sengaja di lepaskan. Pintu bilik mandi itu laju sahaja di kunci. La ruang di bilik mandi ini simpit
Tangan laju membuka air pancut, habis basah lencun bajuku.
ISKAN NATHAN!
Double update for today lurve lurve
170823
YOU ARE READING
TENGKU ISKAN NATHAN
RomanceI will kill who broke your heart, my babywife (Slow update) Disclaimer this story very cringe